21 Februari 2012

Taiwan Navy Asks for Funds for 8 New Subs

21 Februari 2012

Three countries have offered Taiwan build submarines (photo : Qinetiq)

TAIPEI — Taiwan's navy will ask parliament to fund the purchase of up to eight new submarines within the next two months, reviving an acquisition that has been in limbo for over a decade, local media said Feb. 20.

The navy may not necessarily buy U.S. technology and is looking at three different countries as potential suppliers, the United Daily News reported.

In April 2001, then-U.S. President George W. Bush approved the sale of eight conventional submarines as part of Washington's most comprehensive arms package to the island since 1992.

Since then, however, there has been little progress as the U.S. has not built conventional submarines for more than 40 years, and Germany and Spain had reportedly declined to offer their designs for fear of offending China.

But the United Daily News said new options have emerged lately as three countries have offered either to help Taiwan build submarines or sell the island several German-built submarines. It did not name the three countries.

"Purchasing submarines from the United States has been given top priority in the past years and will remain so in the future," the Taiwan navy said in a response to the report. "But if there are any other sources to provide submarines, they are also welcome."

Taiwan's navy operates a fleet of four submarines, but only two of them, both Dutch-built, could be deployed in the event of war. The other two were built by the U.S. in the 1940s.

Ties between Taipei and Beijing have improved markedly since Ma Ying-jeou of the China-friendly Kuomintang party came to power in 2008 promising to boost trade links and allow more Chinese tourists to visit the island.

But Beijing still sees the island as part of its territory awaiting reunification, by force if necessary, even though Taiwan has governed itself since 1949 at the end of a civil war.

China has repeatedly threatened to invade Taiwan should the island declare formal independence, prompting Taipei to seek more advanced weapons.

1 komentar:

  1. Nama..Brian Günter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
    Profesion ...... ahli perniagaan
    Jumlah pinjaman .... € 250,000
    Faedah pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
    Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    BalasHapus