30 April 2010

Collins Comms Upgrade ITR Released

30 April 2010

SEA1439 Phase 5B2 will see replacement of the Collins Communications Centre and the implementation of a new external comms system. (photo : upperiscope)

The DMO's Maritime Systems Division has released an ITR for SEA1439 Phase 5B2 pertaining to the replacement of the Collins Communications Centre and the implementation of a new external comms system incorporating a high data rate (HDR) SATCOM capability on the Collins submarine fleet.

In respect of the HDR capability, Raytheon's Sub HDR is a multi-band satellite communication system being installed in US nuclear-powered attack submarines, including the new Virginia class.

The system consists of a mast-mounted antenna that can be deployed by raising it above the ocean's surface while the submarine remains submerged and stealthy at periscope depth.

For Australia, one of the main advantages would be access to the USAF's Advanced Extremely High Frequency system, which offers significantly higher bandwidth than extant systems and is common to US military services, and is also joint with Canada, the Netherlands, and the UK.

ADM understands that Rohde & Schwarz (Australia) will be a contender for the Collins external communications replacement with the SubICS system developed by EID for submarines of both the Portuguese and Spanish navies.

Another important contender has to be L-3 Communications (East), offering their MarCom Integrated Digital Switch as the foundation of what the company describes as its single-system approach which started with the integrated radio room for the Trident submarine and continues with its fielding on US Navy attack submarines.

Thales Australia may be offering its FICS, a fully integrated communications system for surface vessels, submarines and ground centres, offering centralised communications management.

It comprises a multi-level secure local IP network providing high-data-rate connections between local users and external communications equipment such as modems, terminals, radio, and satcom, as well as a broad range of services.

Is there a possibility that the RAN may decide to re-equip the Collins submarine communications centres along the lines of the USN's Common Submarine Radio Room?

This network-based communications architecture is now being installed on a variety of submarine types, including the Virginia class, to use bandwidth more effectively.

The CSRR technology automates functions and requires less equipment and fewer personnel than current systems.

Lockheed Martin developed the CSRR, so one might suspect a strong interest in proposing it for the Collins communications upgrade.

(ADM)

1 komentar:

  1. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

    Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

    Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

    Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

    Sepatah kata cukup untuk orang bijak.

    BalasHapus