06 Mei 2019

Myanmar Navy to own submarines soon: its Chief of Staff

06 Mei 2019


Senior General Min Aung Hlaing when on a goodwill visit to Saint Petersburg of the Russian Federation (photo : Min Aung Hlaing)

Myanmar will own submarines soon, said Commodore Moe Aung, Chief of Staff (Navy) on March 18 while answering to the media after the Combined Fleet Exercise-Sea Shield 2019.

“The Senior General already explained about the possession of submarines. They can be seen at Myanmar navy soon. Submarine arm is an armed forces and its operation area is under water. There are natural disasters as well as dangers from the enemies which can attack anytime. If there will be a problem, it is difficult to save them. So we are considering about long term plan. Another thing is to train submariners. It is required to train the submariners. A skillful submariner needs at least four years training to handle the submarine and to operate it. So our marines are having trainings for a long time,” said the Commodore.

Senior General Min Aung Hlaing, Commander-in-Chief of the Defence Services said during September 2015 that the Tatmadaw is planning to possess submarines within over four or five-year time.

“If we buy the submarines, we can own them now. We are thinking about many ways. We bought the navy vessels before and now we are building them. If we can build them, we can build them what we like. We can build the navy vessels based on the budget. If we cannot build them, we have to think of buying them from other countries,” he said.

In the submarines, attack submarines or hunter-killer submarines are called SSK which used diesel engines and SSN Nuclear which used nuclear power. Moreover there are ballistic missile submarines, cruise submarines and nuclear submarines.

Analysts said Myanmar should possess diesel powered submarines.

On the Combined Fleet Exercise-Sea Shield 2019, the navy performed exercises to prevent danger of enemy in the territory. While the fleet was heading with Formation-5, the information about an enemy submarine is reported. Two anti-submarine war vessels conducted an exercise in which the vessels attacked and destroyed the enemy submarine using torpedo, RDC rockets and LDC submersible bombs.

(Eleven Myanmar)

76 komentar:

  1. Hahahhahahah.. Malingsial kapan???

    BalasHapus
  2. wow...sudah order pespur supermanuever gen 4+ su30SME bermesin TVC..skrg kapal selam pula...

    sedangkan indon...sampai skrg masih pake pespur jadul,ompong & downgred..tak pernah latihan targeting pot,smart bom,Jhmcs,Tak punya kemampuan EW,tak punya simulator,berlatih pula sesama sendiri saja...


    Tapi tanpa segan & malu ngaku2 punya pilot paling top & mendunia...konon man behind the gun....

    Airforce indon ketinggalan lebih 20 tahun

    bye bye indon....

    kohkohkohkohkoh

    BalasHapus
    Balasan
    1. Nek ngomong Ojo asal nyrocos...golek koco banjir ndelok raimu...negoromu Kuwi bakal bangkrut orang ISO opo2 ...isone maido wae

      Hapus
    2. Gimana kabarnya engine meletup kemaren nyet?

      Hapus
    3. bwahhahahahaha.. tipikal IDIOT MELAYU MALON.. suka kaboor tercirit2 ketakutan.. jawab dulu dong pertanyaanku..

      https://www.kompasiana.com/marayackandostorang/5989de9e63a8e633de386382/proses-dan-cara-malaysia-memperoleh-kemerdekaan-nya

      Menarik nih.. saya nak tanya kepada seluruh iduliot malon yg ada disini.. Berdasarkan dokumen perjanjian kemerdekaan malon dengan Inggris, Negara Malon berdiri pada 16 september 1963 dengan gabungan negara2 bagian PTM,Sabah, Serawak, Singapura.. Pertanyaannya..

      KENAPA IDIOT MELAYU MALON MENGKLAIM NEGARANYA BERDIRI 13 Agustus 1957..??? Bwahahhahahaha.. checkmate juga kau... Sila jawab dengan benar ye looon.. pakai data..!! jngan suka tipu2 khas melayu malons... bwahahahahahhaa.. sejarahpun mau tipu2 kah..?? mantaaaaapp.. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜…

      Hapus
    4. sukhoi MKM Malon lapok dan bengap dihanggar...bwhahahahaha.. IDIOT MALON.


      http://defense-studies.blogspot.com/2018/08/mat-sabu-only-four-out-of-rmafs-28.html?m=1


      Ooohh iya.. saya nak tanye.. boleh tak.. singkatan MKM apa ye..?? MaKaM ker..?? ngam laah.
      mantaaaapp.. ada istilah baru untuk sukhoi malon.. bwahHahahhahahahaa... πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜…πŸ˜…πŸ‘πŸ‘

      Hapus
    5. Begh,,,liat ja kami bakalan dapatkan lisensi mesinnya saturn AL-31FP, mungkin lg proses loby sehingga hal ini masih dirahasiakan dan jg menunggu proses prototype kfx/ifx selesai.

      Hapus
    6. Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Hapus
    7. Bner" gk bs cerdas ini beruk. Koq bs" nya ngatain org tp gk ngaca, pdhal dy sendiri jauh lbh parah

      Hapus
    8. Beruk bodoh..kalau hanya nembak pake targeting pod & luncurkan smart bom..itu ibarat main game tak perlu skill..tapi meluncurkan bom bodoh pake metode tactic high level bombing itu baru luar biasa skillnya..karena tingkatan tersulit dalam pengeboman.

      Hapus
    9. Beruk2 justru indo simulatornya banyak..gak cuma pesawat..bahkan tank juga punya simulatornya...kasian beruk taunya cuma manjat pokok pisang

      Hapus
    10. Malingsia negara tak punya budaya dan mau bangkrut,kapal selam hanya 2 bijik..Indo 5 - 8 bijik,Budget belanja militer Indo naik.. malingsia turun..ciput

      Hapus
  3. Negara mana yg tambang emasnya di keruk hampir 40 tahun oleh US secara gratis ??

    A : indon
    B : indon
    C : indon
    D : indon

    sila jawab indon2 sekalian..semoga rank universiti indon bisa naik..kohkohkohkohkoh

    BalasHapus
    Balasan
    1. Wis nandur pari wayah mbengi durung....

      Hapus
    2. Gimana kabar lima kemaren cuma shoping handitalki je...


      Korang waras kah?

      Hapus
    3. bwahhahahahaha.. tipikal IDIOT MELAYU MALON.. suka kaboor tercirit2 ketakutan.. jawab dulu dong pertanyaanku..

      https://www.kompasiana.com/marayackandostorang/5989de9e63a8e633de386382/proses-dan-cara-malaysia-memperoleh-kemerdekaan-nya

      Menarik nih.. saya nak tanya kepada seluruh iduliot malon yg ada disini.. Berdasarkan dokumen perjanjian kemerdekaan malon dengan Inggris, Negara Malon berdiri pada 16 september 1963 dengan gabungan negara2 bagian PTM,Sabah, Serawak, Singapura.. Pertanyaannya..

      KENAPA IDIOT MELAYU MALON MENGKLAIM NEGARANYA BERDIRI 13 Agustus 1957..??? Bwahahhahahaha.. checkmate juga kau... Sila jawab dengan benar ye looon.. pakai data..!! jngan suka tipu2 khas melayu malons... bwahahahahahhaa.. sejarahpun mau tipu2 kah..?? mantaaaaapp.. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜…

      Hapus
    4. Siapa yang negara nya belum merdeka
      1.malonsjing
      2.malonsjing
      3.malonsjing
      4.malonsjing

      Hapus
    5. Siapa rakyatnya yg banciiiii dan negaranya yg suka tempel sticker.
      A: malonjing
      B: malonjing
      C: malonjing
      D: malonjing
      πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    6. Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Malaycheat lemah
      Malaycheat banci
      Malaycheat tikus

      Hapus
  4. Bakal ada orderan senter buanyak nih.
    Buat nanam padi dimalam hari.

    BalasHapus
  5. malon kabur dikejar pemberontak sulu nih cuma kelas teri, andalkan spam sahaje, tak de kelas lah, Scorpene apa yang dibanggakan?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Bangga dengan songlapnya Yg tiada tersembuhkan.πŸ˜‚

      Hapus
  6. Ijin repost bung @JJ

    Curhatan Mahathir

    “Malaysia Tanahair-Ku“.

    Negara-ku Malaysia, Tanahair-ku, Tanah di mana sembilan puluh tahun dahulu

    Darah tumpah dan aku dilahir
    Di lahir sebagai anak bangsa yang dijajah
    Aku membesar mempertuankan orang asing
    Terhina dan dihina
    Bangsa yang serba kekurangan
    Tinggal dipondok berbumbung atap nipah
    Berdinding, berlantai kayu
    Namun aku lebih bahagia dari ramai bangsaku
    Mereka tinggal di pondok robek, tiris apabila hujan
    Tanpa pili air tanpa lampu letrik
    Anak mereka berkaki ayam, berkudis
    Demam panas dan kadang-kadang meninggal
    Aku survive, aku ke sekolah, aku ke universiti
    Nasib aku lebih baik
    Allah Subhanahu Wataala kesian kepada aku
    Setelah dijajah oleh satu bangsa, dijajah pula oleh dua bangsa lagi

    Aku bertanya akan bangsaku selalunya dijajah orangkah?
    Alhamdullilah, berkat kesedaran, berkat perjuangan, berkat perpaduan

    Bangsaku dibebas, merdeka
    Apakah merdeka hanya bermakna tidak dijajah orang
    Apakah merdeka bermakna terus merana
    Tidak, tidak, tidak
    Merdeka bermakna kemajuan
    Kemajuan sehingga berdiri sama tinggi
    Duduk sama rendah dengan bekas penjajah dan bangsa lain
    Bahkan mungkin lebih tinggi
    Politik yang menyelamat dahulu
    Terus membela bangsa
    Negara dibangun, bangsa dibangun, agama di muliakan

    Kemudian…
    Malang dan sedih,
    Bangsa yang berjiwa kental, bersemangat besi
    Diserang oleh nafsu dan perasaan tamak
    Aku dapat apa dari kemerdekaan tanya mereka?
    Mana bahagian aku?
    Dan semangat pun menjadi luntur, tidak terdaya mengawal nafsu

    Apa makna senang jika untuk mendapat sesuatu begitu susah
    Dan nafsu dan perasaan tamak pun di peralat dan disogok oleh orang-orang politik dan orang kaya

    Bangsa yang merdeka
    Bangsa yang mulia
    Sekarang sanggup menjual hak yang sedikit
    Hak memilih, hak mengundi
    Untuk mendapat kesenangan tanpa usaha, kesenangan yang sedikit

    Maruah dijual
    Bangsa dijual
    Tanahair dijual
    Segalanya dijual
    Untuk nikmat yang tidak kekal, nikmat yang sementara yang sedikit sahaja

    Politik yang menyelamat
    Menjadi politik yang menghancur
    Pemimpin semakin tamak
    Untuk tempat dan kedudukan tinggi
    Perbuatan yang haram dihalalkan
    Nama Allah diperalatkan, dijual untuk nikmat yang sementara di dunia

    Akan kembalikah bangsaku
    Menjadi bangsa yang dijajah, dihina dan diperhambakan
    Wahai bangsaku
    Begitu mudahkah kamu lupa
    Aku akan pergi tidak lama lagi
    Dapatkah aku pejam mata dan hembus nafas terakhir
    Kerana bangsaku
    Negaraku
    Masih mulia
    Masih bermaruah
    Masih dipandang tinggi
    Atau mataku terbeliak
    Nafasku tersesak, terhenti, kerana segala yang diperjuangkan luput ditelan nafsu

    Ya Allah lindungilah bangsaku
    Sedarkanlah mereka
    Sedarkan mereka bahawa Engkau tidak akan mengubah nasib bangsa

    Melainkan bangsa itu sendiri cuba mengubahnya
    Mengubah sendiri, membendung nafsu
    Kerana Allah
    Kerana agama
    Kerana bangsa
    Kerana negara
    Biarlah aku pergi
    Mata terpejam rapat
    Nafas perlahan berhenti…

    DR MAHATHIR BIN MOHAMAD
    Julai 10, 2015

    BalasHapus
  7. Ini lon, curahan hati dari PM kau yang tak lama lagi jadi fosil itu.

    BalasHapus
  8. Melayu malaysia malas, bebal, tak tau malu, suka mencuri

    -Dr Mahatir-

    BalasHapus
  9. Angkatan tentara Malaysia adalah yang terlemah di ASEAN tiada Shoping dan ompong cap55

    -Mat Sabu (menteri pertahanan Malaysia)-

    BalasHapus
  10. Kualitas forumer indon...forum militer di respon dgn padi..wkwkwkwkw....dasar uneducated...

    wajar universiti indon tak mask top5 Asean...lol

    BalasHapus
    Balasan
    1. bwahhahahahaha.. tipikal MELAYU MALON.. suka kaboor tercirit2 ketakutan macam ponda.. jawab dulu dong pertanyaanku..!!! xixiix

      https://www.kompasiana.com/marayackandostorang/5989de9e63a8e633de386382/proses-dan-cara-malaysia-memperoleh-kemerdekaan-nya

      Menarik nih.. saya nak tanya kepada seluruh iduliot malon yg ada disini.. Berdasarkan dokumen perjanjian kemerdekaan malon dengan Inggris, Negara Malon berdiri pada 16 september 1963 dengan gabungan negara2 bagian PTM,Sabah, Serawak, Singapura.. Pertanyaannya..

      KENAPA IDIOT MELAYU MALON MENGKLAIM NEGARANYA BERDIRI 13 Agustus 1957..??? Bwahahhahahaha.. checkmate juga kau... Sila jawab dengan benar ye looon.. pakai data..!! jngan suka tipu2 khas melayu malons... bwahahahahahhaa.. sejarahpun mau tipu2 kah..?? mantaaaaapp.. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜…

      Hapus
    2. If we have such bad quality then why the hell are you doing here? Malay problem are simple, they try to talk about military wheren the whole Malaysian people are too scared nor dont care about military? Why? You simply dont have the mentality...

      Hapus
    3. Siapa yang negara nya belum merdeka
      1.malonsjing
      2.malonsjing
      3.malonsjing
      4.malonsjing

      Hapus
    4. Siapa rakyatnya yg banciiiii dan negaranya yg suka tempel sticker.
      A: malonjing
      B: malonjing
      C: malonjing
      D: malonjing
      πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    5. Negara bagian kelantan sdh mulai belajar bahasa mandarin, sebagai persiapan tuan baru... Ayo negara bagian lainnya belajar bahasa mandarin

      Hapus
    6. Setidakny negara kami tdk import guru (cikgu)

      Hapus
    7. Kalau memang bagus kenapa di company tempat saya kerja dulu lebih banyak dari Indonesia, Thai dan Philipine. Yang dari malings cuman gak penuh 20 jari. Itupun level staff alias dibawah engineer apalagi spv, asman atau bahkan manager.

      Hapus
  11. Petronas milik tki buat rusun...kwkwkwkwkwkwkw...

    Tak bisa bayar utang pertamina...
    Kwkwkwkwkw


    Kaya konon

    BalasHapus
    Balasan
    1. Petronas ngga bisa bayar, petronas dan asset-assetnya dirampas menjadi milik PGN

      Hapus
  12. Dh dapat rm100 kah?

    Dana bujang lapok malon malas ke...

    Gila...

    BalasHapus
  13. Org Tua Indon : Hai anak muda..hargailah pengorbanan pejuang kita yg membebaskan indon dgn darah melawan belanda...NKRI harga mati !!!!!

    Anak Muda Indon : Tapi pak..kata Prof.Dr Salim..indon bisa merdeka tu kerna peran AS yg menekan Belanda saat rundingan Meja Bundar...NKRI Harga Diskaun Dong Pak !!!!!

    Org Tua indon : Erkkk !!! Bajingan lu Salim...
    #@%#%%#@%#@##@#%@

    Jangan lupa Like,Share & Subscribe....

    Semoga bermanfaat ya guys...


    daa daaaaaaa.....



    kohkohkohkoh...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Siapa rakyatnya yg banciiiii dan negaranya yg suka tempel sticker.
      A: malonjing
      B: malonjing
      C: malonjing
      D: malonjing
      πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    2. Siapa yang negara nya belum merdeka
      1.malonsjing
      2.malonsjing
      3.malonsjing
      4.malonsjing

      Hapus
    3. Negara bagian kelantan sdh mulai belajar bahasa mandarin sebagai persiapan China masuk menjadi tuan baru berdampingan dengan British, ayo... Negara bagian yg lainnya belajar bahasa mandarin

      Hapus
    4. Kalau tidak tahu sejarah janganbanyak bacot.

      Hapus
  14. Oleh-oleh mat sabu selaku menteri pertahanan dalam kunjungan kerja ke Russia dan Iran shopping spree persenjataan apa ya lon?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Belanja S-400, tambahan 2 skuadron Sukhoi 30 MKM, beli su-57 e, yak-130 ??? Bangun !!!, Sahur-sahur lon...xixixixi

      Hapus
  15. Anak muda malonjing bertanya kepada mahatuirr.

    Anak muda malonjing: pada THN berapa Malaysia merdeka tuan.

    Mahatuirr : ssttttt jngn nanya gitu nk, sebenarnya kita belum merdeka sampai sekarang

    Anak muda malonjing: kok bisa macam gitu tuan, ngapain tiap THN ngadain upacara kemerdekaan tuan kalau Malaysia belum merdeka

    Mahatuirr: biar kita tak malu ma negara Asean nak,yg lain udah merdeka kita belum.

    Anak muda malonjing: kenapa Malaysian kok gak bisa merdeka tuan.

    Mahatuirr: karena orang Malaysia orangnya pada banciiiii nak,kau tau ndiri kan orang Malaysia suka sesama jenis, bisanya berhomo ria dan lesbian, gimana bisa merdeka.

    Anak muda malonjing:lha status merdeka yg kita peroleh itu tuan, bagaimana kita peroleh

    Mahatuirr: ya kita harus jdi babu English nak dan harus bayar upeti tiap tahun

    Anak muda malonjing: pantes aja negara kita kere tuan, rupanya habis buat bayar upeti sama ratu Elizabeth.

    Mahatuirr: iya nak, kita harus terima,pesen Gwe nak , jngn macam saudara kita yg diπŸ‘† nak, orangnya banciiiii sekawasan Malaysian nak,malu"in kita😭😭.

    πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. Wkwkwkwkwkwk......datang engkoh cina, nak jangan lupa dijajah cina juga nak

      Hapus
  16. Lon, kapan 2 bijik JF-17 MKM datang ah??

    BalasHapus
    Balasan
    1. Kalau minyak sawitnya laku, tapi sayang ngga laku laku

      Hapus
  17. Negara manakah yang masih membayar upeti dan menjaga istana penjajahnya??

    A. Vanuatu
    B. Timur Leste
    C. Malaysia

    BalasHapus
    Balasan
    1. Betul MALAYSIA negara masih terjajah, padahal negara miskin vanuatu aja sudah berdaulat penuh πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  18. permisi ya
    mau numpang promosi bo kelinci99
    cashback kami berikan sebesar 5% untuk permainan live casino ya bo
    silahkan kunjungi WWWoKELINCIPOKER99oME

    BalasHapus
  19. http://jambi.tribunnews.com/2019/05/05/malaysia-di-ambang-bangkrut-pm-mahathir-minta-rakyatnya-tanam-padi-di-waktu-malam


    Kalau menanam padi beruk malaysia tidak semangat, kalau di suruh menanam ganja pasti semangat untuk mabuk2an πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
  20. Bung @JJ, itu kok gambarnya koki Bangla pake celemek JALUR GEMILANG? kasihan lah malon karena JALUR GEMILANG sudah dipakai sebagai tutup buntut orang puteh! sekarang jadi apron orang Bangla?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Biar mereka tahu... Bahwa bendera kebangsaannya ngga ada harganya, mungkin aja di suatu tempat jadi kain pel atau kain lap

      Hapus
  21. Bersyukur Indonesia telah mampu bina berbagai alat tempur.

    Sedangkan malays hampir saja mengklaim PARS turkiye. Beruntung SIPRI hantar berita sebenar sehingga malays tak berani lagi klaim barang barang turki samoai bila bila πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon ga akan pernah percaya dgn data SIPRI yg shahih bro karena membuka aib mereka yg suka melintir fakta sebenarnya, mereka lebih suka dgn berita propaganda dan hoax dari jurnalis amatir Tempatan yg satu keinginan dgn dia. Kecuali 1-2 orang jurnalis militer Malon skr masih waras Beritain ttg militer dan industri militer malon sesuai fakta tanpa mecin menipu diri sendiri.πŸ‘

      Hapus
  22. ...para Malayon Beruk, pasti lagi pada tidur nich

    ...negeri yang tidak punya KEBANGGAAN sama sekali

























    ... Xixixixixixixi :-P

    BalasHapus
  23. Malaysia Defence Review
    ·
    Kemungkinan Malaysia menangguhkan perolehan jet pejuang baharu semakin jelas apabila ia akan ditangguhkan lagi dari 2025 ke 2030. Ia mungkin berdasarkan mesyuarat terbaharu mengenai Cadangan dan Idea untuk Pembentangan Kertas Putih Pertahanan Negara baru-baru ini.

    Walaupun terdapat cadangan agar Kerajaan mencari solusi mengatasi ruangan kosong yang ada dengan kemungkinan akibat kekurangan aset tempur udara, namun ia masih ditahap cadangan dan kajian. Antaranya mendapatkan Pesawat Tempur Ringan (LCA) dan F/A-18C/D Hornet milik Kuwait.

    Tentera Udara DiRaja Malaysia sebelum Pameran LIMA'19 telah meminta maklumat (RFI) beberapa pengeluar pesawat tempur untuk diuji nilai dan dikaji untuk disesuaian dengan kehendak TUDM.

    Bagaimanapun, sehingga kini masih tiada perjanjian atau kontrak disediakan dengan alasan ketiadaan dana walaupun TUDM dilaporkan mahukan USD 300 juta untuk sekurangnya 12 ke 18 pesawat tempur LCA.

    Mengenai cadangan lengkapkan satu skuadron Hornet, TUDM melihat kemungkinan menambah bilangan Hornet D sedia ada dari 8 kemungkinan ke skuadron penuh dalam 18 ke 24 buah.

    Malaysia pada tahun lalu telah menerima bantuan dari Australia untuk alat ganti Hornet yang mana ia daripada F/A-18A/B Hornet Classic milik Tentera Udara DiRaja Australia yang dibersarakan.

    Kuwait pula bakal menamatkan perkhidmatan F/A-18C/D Hornet selepas menempah 28 F/A-18E/F Super Hornet baharu. Kuwait turut menempah 28 buah jet pejuang Eurofighter Typhoon pada masa yang sama.

    Kelebihan Hornet Kuwait ialah memiliki jam penerbangan yang rendah dan dinaiktaraf ketahap lebih baik dari Hornet D Malaysia.

    Penangguhan perolehan pesawat tempur baharu ada pro dan kontra, ini kerana ketika ini Jet Pejuang Generasi Kelima dalam proses pembangunan dan peningkatan dari segi kematangan teknologi. Lebih baik Malaysia meneliti pesawat berkenaan yang sedia ada sekarang untuk disesuaikan dengan TUDM.

    Walaupun kesemua ini dicacatkan dengan lawatan Menhan ke Iran. Ia dilihat kemungkinan mengagalkan usaha untuk menrealisasikan Pelan Perancangan Kertas Putih Pertahanan Negara kerana tindakan Iran sekarang dilihat lebih keras mengkritik Amerika Syarikat dan kerap membuat latihan perlepasan Sistem Misil Balistik.

    Adakah Malaysia mahu menghidupkan semula F-5E atau MiG-29N? Persoalannya siapa yang menyediakan Alat ganti? Iran?

    BalasHapus
  24. Nitizen Malon pun menanggapi:

    Iqbal Hakim Alahai negaraku😭

    Arman Amir Reza Dah agak dah dr awal sembang parpu.. Makin menguncuplah semangat bakal2 pilot kat UMP dan yg ada sekarang pun ramai nak pergi komersial..

    Malaysia Defence Review Ahmad Dave lepas 2022 mungkin Super Hornet delivery, logiknya untuk kt TUDM klu Kuwait nk bg kt Malaysia sbb xperlu keluar kos lg just refit shj
    Kemungkinan diorg akan tamatkn perkhidmatan mmg ada sbb Typhoon akan delivery dlm jangka masa yg sama

    Akuni Wei yg ni tangguh,yg tu tangguh..yg ni xde dana,yg tu xde dana..duk kumpul2,masakla nnt nk modenkan atm..d burukkan lg ancaman plak nnt semakin nyata

    Panjang A Gogo boring betol perkembangan melaysia ni . entah ape2 , nak tunggu peleru berteraburan dekat melaysia baru nak gelabah agak nya . Dana kaji dana kaji dah perpuluhan tahun dah Oii sampai bila nak kaji "rojak saja lah" apa boleh buat .

    Malaysia Defence Review Furqan Adam ada sbb Menhan p Iran mungkin delivery MD530G dgn M109A5 SPH terganggu

    BalasHapus
    Balasan
    1. Muhammad Tsukury Bubarkan sajalah tudm dan tldm ni.. semua aset, tanah jual kan saja.. itu yg mereka nak sebenarnya. Yelah nak perang dengan siapa? Ini semua membazir katanya.. nak bayar hutang negara 1 triilllliiiiun walaupun tambab hutang 90billion.. khazanah dan Felda tu kasi jual.. mana2 aset2 negara kasi jual sampai licin.. rizab petronas dan negara ada lagi tu.. korek jer bagi habis..

      Hapus
    2. Goblognya nalar nitizen malonsia, roket anti kapal selam di banding dengan canon oto malara gun. ni baru contoh dari seekor, belum yg lain, wkwkwkwk.
      Zack Lee RBU-6000 ni jarak dia hanya 6
      km dan unguide..sedangkan Oto Melara dgn basic ammunition (HE) pun sudah 16km apatah lg dgn smart ammunition (guide)..jd bg aku masa kini RBU-6000 ni dah tak sesuai dgn peperangan masa kini atau dgn kata lain ketinggalan zaman

      Hapus

  25. AREATOTO.CLUB - AGEN JUDI TOGEL ONLINE TERBAIK DAN TERPERCAYA

    AREATOTO MENYEDIAKAN 5 PASARAN RESMI :
    - SYDNEY ( http://www.sydneypoolstoday.com )
    - JAPAN4D ( http://www.japanpools4d.com )
    - SINGAPORE ( http://www.singaporepools.com.sg )
    - CHINA4D ( http://www.china4dpools.com )
    - HONGKONG ( http://www.hongkongpools.com )

    MINIMAL DEPOSIT YANG TERJANGKAU, HANYA Rp 20.000

    SUPPORT BANK LOKAL : BCA - MANDIRI - BNI - BRI - DANAMON - CIMB NIAGA - PERMATA BANK

    - LAYANAN CS ONLINE 24 JAM
    - RESPON YANG SUPER CEPAT & RAMAH

    BURUAN BERGABUNG DI WWW.AREATOTO.CLUB SEKARANG JUGA. . .

    BalasHapus
  26. permisi ya
    mau numpang promosi bo kelinci99
    cashback kami berikan sebesar 5% untuk permainan live casino ya bo
    silahkan kunjungi WWWoKELINCIPOKER99oME

    BalasHapus
  27. Bonus cashback setiap hari jumat bersama Anapoker
    agen judi online terbesar dan terpecaya di indonesia
    dengan minimal deposit hanya 10 dan proses cepat paling lama 3 menit!
    tunggu apa lagi segera bergabung bersama kami sekarang!!

    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1 / AGENS128
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 085222555128

    BalasHapus
  28. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - BBM : 559588CB
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI

    Posted by : J P S POKER . ART

    BalasHapus