07 Mei 2019

Navies from 12 Countries to Hold Joint Exercise

07 Mei 2019


Warships from participating ADMM-Plus countries docked in Busan, ROK. The Maritime Security FTX will see participation from a total of 19 ships, 10 aircraft and about 700 personnel from the 18 ADMM-Plus countries (photo : Sing Mindef)

Twelve countries will join a naval exercise off Busan from Monday to Thursday to counter maritime crimes, the Navy said Sunday.

It said the four-day exercise was the first of a two-part exercise involving 18 members of the ASEAN Defense Ministers' Meeting-Plus (ADMM-Plus), a defense dialogue involving ASEAN and other Asia-Pacific countries.

The second part of the exercise will take place from May 9 to 13 off Singapore.

The 12 countries participating this week are South Korea, the United States, China, Japan, Australia, India, Brunei, Malaysia, the Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam.

They will send a combined 16 warships and six aircraft.

The remaining six ADMM-Plus members — Cambodia, Indonesia, Laos, Myanmar, New Zealand and Russia — will join as observers.

For this week's exercise, South Korea will operate the 4,400-ton destroyer Wang Geon, the 2,500-ton frigate Jeonbuk, the 4,900-ton landing ship Cheonjabong, two UH-60 helicopters and one Lynx helicopter. The Wang Geon will also take part in the second part of the drills.

Led by the South Korean Navy, the first part of the exercise will focus on rescuing ships hijacked by armed groups.

The Singaporean Navy will lead the second part of the exercise aimed at stopping and searching ships suspected of carrying banned items.

Some military sources speculated that the Singapore drill was mainly targeting North Korea amid suspicions that it has been engaged in ship-to-ship transfers of crude oil and other items banned by the United Nations.

From 2017 to 2020, South Korea and Singapore are serving as co-chairs of the maritime security expert working group of the ADMM-Plus.

The ADMM-Plus was launched in 2010. It had meetings in 2010, 2013, 2016, 2017 and 2018.

(Korea Times)

156 komentar:

  1. berhubung kite mao ada PPRC, kleian duluan aja sob haha!πŸ€—πŸ€—πŸ€—


    https://tniad.mil.id/2019/05/pprc-tni-dituntut-tingkatkan-kemahiran-dan-kemampuan-bertempur-di/

    BalasHapus
    Balasan
    1. The remaining six ADMM-Plus members — Cambodia, Indonesia, Laos, Myanmar, New Zealand and Russia — will join as observers.

      ---------------

      kamboja ada-Golden Hanuman Military Exercise

      indonesia ada-PPRC

      kami titip absen sajalah, tetep monitor kuoo haha!πŸ“»πŸ“»πŸ“»

      Hapus
    2. Cuma kirim observers...di sini lagi banyak latihan jadwal full.

      Hapus
  2. puasa2 5000 lebih pasukan PPRC siyap kumendan haha!πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

    https://www.beritasatu.com/video-berita/552331/pimpin-apel-pprc-tni-panglima-tni-perintahkan-deteksi-dini-inkonstitusional

    https://www.beritasatu.com/video-berita/552331/pimpin-apel-pprc-tni-panglima-tni-perintahkan-deteksi-dini-inkonstitusional

    Pasukan Pemukul Reaksi Cepat (PPRC) TNI Apel Siapa di Malang Dipimpin Panglima TNI

    Panglima TNI Marsekal Hadi Tjahjanto memimpin apel siap siaga Pasukan Pemukul Reaksi Cepat (PPRC) TNI di Malang, Jawa Timur. PPRC TNI bertugas menjaga pertahanan NKRI dalam segala kondisi darurat.
    https://www.metrotvnews.com/play/NQACnw78-panglima-tni-pimpin-apel-siaga-pprc-tni
    https://www.youtube.com/watch?v=2UIIS2o2zhw

    BalasHapus
    Balasan
    1. πŸ€—πŸ€—πŸ€—πŸ˜Žwuuuu mantull

      Hapus
    2. ahsiyaapppp, PPRC emg agenda wajib tni haha!πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

      beda ama yg gak punyak jadwal tetep haha!😢😢😢

      Hapus
  3. mari menahan diri dibulan ramadhan gaes. inget pilosipi padi gaes, "semakin berisi semakin merunduk" haha!πŸ™πŸ™πŸ™

    met menjalankan puasa oke ocehπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ

    BalasHapus
    Balasan
    1. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ™πŸ€“πŸ€“πŸ€“πŸ€“

      Hapus
    2. Merunduknya beda ama sebelah lho oom..



      (merunduk malu)
      😁

      Hapus
    3. No komen...takut batal 😷😷😷

      Hapus
    4. Mas'e,
      Jaman cilikanku ndisik ki, yen sekolah sepatuan anyar rasane isin(sungkan) karo liyane..
      Dadi diburekno sithik ben gak ketok anyar-anyar nemen..😁

      Yen cah saiki bedo jeeh..πŸ˜‘
      Yen ra anyar malah isin..πŸ˜‘

      πŸ˜–

      Hapus
    5. mari menjalankan puasa dengan penuh keberkahan... puasa komporin malon selama 1 bulan....

      Hapus
    6. Malon sudah puasa sampe 2055 bro... Selamat puasa...πŸ˜ŽπŸ‘

      Hapus
    7. waduwww biang kompor ngumpul, guwe no komeng dach haha!🀐🀐🀐

      Hapus
  4. Indonesia cukup jadi Observe saja....

    hehehe

    BalasHapus
    Balasan
    1. nyoihh, solider kite ame Rusi-Ah haha!🀧🀧🀧

      Hapus
  5. ...commentnya, selepas buka Puasa atau Adminnya pindah jam tayang ke malam ajach...

























    ... Xixixixixixixi :-P


    BalasHapus
  6. Indon sudah kirim majikannya di AS...cukup lah..untuk apa indon ikut juga..nanti siapa yg jaga keselamatan karyawan AS di freeport...


    kohkohkohkohkohkohkohkoh

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malaycheat sudah kirim anjing-anjingnya ke British dan China untuk menjaga pintu wc anjing piaraan di buckingham palace dan tiananmen palace

      Hapus
    2. Yah,emang negara malonjing penuh dengan budak seks,
      Yg 1 banciiiii
      Eh datang 1 lagi seorang waria
      Hadech,tobat lah nak mumpung ini bulan suci Ramadhan, kasianilah negara kalian,negara yg rakyatnya pemalas, pejabatnya yg doyan rasuah,dan mayoritas orang tuanya yg doyan merogoll anaknya sendiri.apa kalian tak malu NK sama tuhan kalian.

      Tuhan sudah meng adzab negara kalian nak, tengok lah sendiri,
      Pengangguran di Malaysia naik, utang negara menumpuk pada cina,dan endingnya negara Malaysian bangkrut.

      Ngomongin fakta lon
      Jangn marah batal
      Marah ya gpp ,qw malah senang kalau lho marahπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜

      Hapus
    3. Cakap apa lon... Ramai di CNN tajuk malays terjerat hutang tiongkok... Pakar ekonomi US cakap malin aakan sulit atasi hutang china... Teruk sangat malays..😁

      Hapus
    4. Berpuasa sambil menjaga gerbang istana Buckingham itu lebih baik drpd beri komentar sembang Kat sini,..😁

      Hapus
  7. INDON takut kirim kapal pasal kes yang tempohari... Kapal INDON takut bejumpa kapal perang dengan VIETNAM di sana HAHAHAHA...

    BalasHapus
    Balasan
    1. sebenarnya ialah indonesia takut kena besi buruk kapal malon. kapal dadah KD itu. kapal KD banyak berpenyakit boleh aja menular. hihihi.. najis aja alasannya sih deket ama KD itu

      hahahaa

      Hapus
    2. lagipula indonesia tetap menjaga netralitas. pilih latihan perang yang bermutu aja. kalau hanya untuk provokasi di asean. tak guna. menghabiskan waktu jee.

      Hapus
    3. Yah,emang negara malonjing penuh dengan budak seks,
      Yg 1 banciiiii
      Eh datang 1 lagi seorang waria
      Hadech,tobat lah nak mumpung ini bulan suci Ramadhan, kasianilah negara kalian,negara yg rakyatnya pemalas, pejabatnya yg doyan rasuah,dan mayoritas orang tuanya yg doyan merogoll anaknya sendiri.apa kalian tak malu NK sama tuhan kalian.

      Tuhan sudah meng adzab negara kalian nak, tengok lah sendiri,
      Pengangguran di Malaysia naik, utang negara menumpuk pada cina,dan endingnya negara Malaysian bangkrut.

      Ngomongin fakta lon
      Jangn marah batal
      Marah ya gpp ,qw malah senang kalau lho marahπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜

      Hapus
  8. Breaking News

    http://medan.tribunnews.com/amp/2019/05/06/pertikaian-kian-terbuka-mahathir-sebut-putra-mahkota-johor-bodoh-dan-anak-kecil?page=3


    Ayo johor kami dukung pisah dari Malaysia, antara PM dan Sultan tidak tahu mana yg lebih berkuasa saranku adlah biar Ratu Elyzabeth yg menentukan πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. HAHAHAHHA...saya Sokong SUMATERA DAN PAPUA KELUAR INDON.... SOKONG PEJUANG KEMERDEKAAN PAPUA...

      Hapus
    2. Sila sokong lon... Sabah serawak dan johor tanpa jiran sokong pon nak merdeka sebentar lagi...😁

      Hapus
    3. Sumatera dan Papua tuh NKRI Cong,kami ini bisa merdeka dan bersatu dg keringat darah,lain dg negara yg diberikan kemerdekaan semu tanpa perjuangan, Melayu pemalas..πŸ˜”

      Hapus
  9. Kami akan loby US dan british supaya sabah, serawak dan johor menjadi negara baru
    Lepas dari federasi Bangkrup Malaysia πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
  10. Malaysia kirim KD Maharogololela dengan meriam Balon kuning πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
  11. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Lah pengecut cakap bual tak berani.. Makanya dihapus.. Malays coward..😁

      Hapus
  12. Kapal perang INDON takut ikut latihan pasal TAKUT jumpa dengan kapal perang Vietnam disana... hahahahaha
    berani dengan nelayan boleh la...

    BalasHapus
    Balasan
    1. bukan gitu Gempur......, kalau dilihat skenario nya...tampak Korea Utara sebagai Bad Guys nya dan Good Guys nya Singapore.

      Jadi Latihan ini sudah Politik.....akan tidak bagus untuk Geopolitik di kawasan Pasific.

      paham keh....------

      Hapus
    2. Yah,emang negara malonjing penuh dengan budak seks,
      Yg 1 banciiiii
      Eh datang 1 lagi seorang waria
      Hadech,tobat lah nak mumpung ini bulan suci Ramadhan, kasianilah negara kalian,negara yg rakyatnya pemalas, pejabatnya yg doyan rasuah,dan mayoritas orang tuanya yg doyan merogoll anaknya sendiri.apa kalian tak malu NK sama tuhan kalian.

      Tuhan sudah meng adzab negara kalian nak, tengok lah sendiri,
      Pengangguran di Malaysia naik, utang negara menumpuk pada cina,dan endingnya negara Malaysian bangkrut.

      Ngomongin fakta lon
      Jangn marah batal
      Marah ya gpp ,qw malah senang kalau lho marahπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜

      Hapus
    3. ye le tu... memandai je ko ni... ingat aku tak tahu kes korang dengan vietnam tempohari...

      Hapus
    4. Yg penting dapat buruan,

      Lha dari pada korang,nelaya n keseret KKP Indonesia tak bisa apa".
      Yg banciiiii siapa lonπŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    5. la dapat.. gambar pun ada selesai ditengah laut bot pemintas dan heli Malaysia tahan Bot penguasa INDON last sekali... Bila masa kena tahan...???

      Hapus
    6. Malon frustrate abis... Cari makan dulu sana pisang lagi langka di KL... Mahal pulak

      Hapus
    7. Tak perlulah ko bahas malah aparat laut tolol mu Kat sini,jelas sangat mereka cm bantu mengawal petugas KKP yg menangkap maling ikan tu...aku takjub la...😁

      Hapus
    8. As IDIOT INDONS ran away.


      WKWKWKWKWK

      Hapus
  13. Bumi Putera Malaysia Malas,Tak Tau Malu,Tak Mau Bayar Hutang,Bebal,peminta derma pada pemerintah,Suka Mencuri

    -Dr Mahatir Muhammad (Perdana Menteri Malaysia)-

    BalasHapus
  14. Ternyata diperkuatkan lagi telahan saya kapal parang INDON takut melalui perairan VIETNAM bimbang dikejar kapal perang VIETNAM... kerana itu mereka tidak menghantar kapal perang mereka menyertai latihan...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Again beruk bodoh ini cakap pasal bual... Diperkuat karena ada yang harus di imbangi lah. Bukan kayak TLDM dan ApMM di lawan making ikan malah merepek kayak kerupuk... Ko tengok CG viet kena hardik TNI AL.. Itu lah melawan ruk... Bukan kayak malon pengecut lawan singapor cem adu drag race...😁

      Hapus
    2. hahahahaha... INDON PENGECUT...

      Hapus
    3. Yah,emang negara malonjing penuh dengan budak seks,
      Yg 1 banciiiii
      Eh datang 1 lagi seorang waria
      Hadech,tobat lah nak mumpung ini bulan suci Ramadhan, kasianilah negara kalian,negara yg rakyatnya pemalas, pejabatnya yg doyan rasuah,dan mayoritas orang tuanya yg doyan merogoll anaknya sendiri.apa kalian tak malu NK sama tuhan kalian.

      Tuhan sudah meng adzab negara kalian nak, tengok lah sendiri,
      Pengangguran di Malaysia naik, utang negara menumpuk pada cina,dan endingnya negara Malaysian bangkrut.

      Ngomongin fakta lon
      Jangn marah batal
      Marah ya gpp ,qw malah senang kalau lho marahπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜

      Hapus
    4. INDON takut dengan VIETNAM....

      Hapus
    5. Malon kales yang pengecut... Katanya heibat mau lawan APMM pon tak sanggup lawan KKP apalagi TNI AL

      Hapus
    6. Jadi apa pula kesnya Cukai di Indon semakin naik, pekerja China semakin ramai di INDON, penipuan pengundian, penganguran semakin tinggi dan hutang semakin tinggi... Indon..Indon masalah korang ko sendiri tak nampak... Hahahahaha

      Hapus
    7. Malon kales yang pengecut... Katanya heibat mau lawan APMM pon tak sanggup lawan KKP apalagi TNI AL

      Hapus
    8. mana ada... tu kapal nelayan Vietnam sekali kapal Coast Guard Vietnam ugut kapal perang INDON ketakutan.... apa la dengan nelayan berani dengan kapal penguasa vietnam menikus...

      Hapus
    9. Lah kapal malon gimana busok fi medan lon... Apmm tak guna makan gaji buta..😁

      Hapus
    10. Yg namanya takut lon , pasti nelayan pencuri ikan negara lho dan Vietnam pasti selamat,tapi nyatanya lon.kapal nelayan lho udah jadi bangkeπŸ˜‚πŸ˜‚.
      Yg banciiiii Malaysia apa Indonesia lonπŸ˜‚πŸ˜‚

      Ya pasti Malaysian lahh yg banciiiii and tololl

      Hapus
    11. Yang nama nya kabur tuh cem BoT tldm lari tercirit sambil oasang muka pucat pulak.... Hahaa. Lawak aja si gempur... Pusang ada tak... Kurang makan lon😁

      Hapus
    12. tak percaya tu gambarnya bot pemintas APMM tahan kapal INDON dan selamatkan nelayan Malaysia... sebagai bukti tu link gambarnya...

      https://scontent.fkul13-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/56800757_2123044484416387_2510246777777553408_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQnFSQv7xc6BXg3pBHVKqlKiSms_Vj4CVkWXe04srySbSaczmpWu1X74P9MnroiGvK4&_nc_ht=scontent.fkul13-1.fna&oh=9a507663ce7bfe3dd7859f7d5c6fd105&oe=5D37EABC

      Hapus
    13. tengok link yang saya beri kapal APMM berjaya menahan kapal penguasa Indon dan nelayan yang di tawan berjaya diselamatkan.... tu gambar buktinya...sejak bila nelayan malaysia tu ditahan oleh INDON...???

      Hapus
    14. Gembul waria tukang edit sama seperti pendahulu Malaycheat tukang tampal lagu dan tukan edit bendera... Lihat disini dan tonton sampai habis

      https://m.youtube.com/watch?v=x5rYGlGeJUM

      Hapus
    15. https://youtu.be/5PFxlZGsh-I lhoo saksiin ya waria,puasa" tak boleh bohong, kalau bohong itu 😈.

      Hapus
  15. Breaking News dari media Malaysia

    Sabah dan Serawak ingin keluar dari persekutuan sudah sampai pada parlemen, Borneo punya rakyat dayak


    https://youtu.be/HeQXaTItCmM

    BalasHapus
    Balasan
    1. Acheh MERDEKA dan Irian JAYA merdeka....

      Hapus
    2. Kapan lon... Kalo aku tahu ko miskin sampe 2055

      Hapus
    3. Lihat di youtube, FB
      Kampanye sarawak sabah keluar malaysia ini semakin menguat semenjak UMNO jatuh.

      Perjuangan mereka masih bersifat diplomasi, belum ada pergerakan senjata. Karena sejatinya sarawak sabah dulu udah merdeka..kemudian mereka digabungkan ke federasi malaysia.

      Menurut gw cukup perjuangan melalui referendum saja...

      Hapus
    4. saya sokong perjuangan rakyat sumatera dan Irian jaya keluar dari INDON namun suara mereka disekat oleh kerajaan dengan kekerasan...

      Hapus
    5. Semoga pejuang kemerdekaan Acheh dan Irian Jaya berjaya bebas dari cengkaman PENJAJAH... Timur Leste sudah berjaya Merdeka dan mereka semakin Maju berbanding sebelum...

      Hapus
    6. Hahaa... Pejuang aceh sudah banyak jadi kaya lon... Banyak yang jadi pejabat pemerintah... Beda dengan serawak sabah yang di buat terbelakang oleh malays semenanjung..πŸ˜‚

      Hapus
    7. Malon sokong papua aja kalo ATM berani ke hutan papua sana
      .😁


      Awas ada ular....πŸ˜‚

      Hapus
    8. Cerita kamu... rakyat Acheh mahukan kemerdekaan jika mereka mahu bergabung dengan Malaysia lagi bagus.... Cuba kamu cuba tanya rakyat Acheh kalu kamu tidak percaya mereka mahukan kemerdekaan dari Indonesia...

      Hapus
    9. Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Gembul Waria Lemah
      Gembul Waria Banci Kaleng
      Gembul Waria Tikus

      Hapus
    10. SABAH AND SARAWAK FREE AND JOIN WITH INDONESIA, JOHOR FREE AND JOIN TO SINGAPORE

      Hapus
    11. SABAH AND SARAWAK FREE AND JOIN TO INDONESIA, JOHOR FREE AND JOIN TO SINGAPORE

      Hapus
    12. La saya cakap benda yang betul... cuba kamu buat undian rakyat Sumatera dan Irian jaya mahu keluar dari Indonesia... rata2 mahu kemerdekaan dari cengkaman indonesia.

      Hapus
    13. Indonesia akan mendukung penuh lepasnya Sabah dan Sarawak dan bergabung ke NKRI, dan Johor Baru melepaskan diri dan bergabung ke Singapore

      Hapus
    14. Gempur ni memang betul lah... Betul betul tak de otak alias idiot.😁

      Hapus
    15. Wkwk,pantes negara lho di timpa banyak adzab lon, rakyat aj banyak yg suka tukang fitnah,tapi untungnya negara Asean udah pada tau kualitas negara malonjing,negara suka hoax, omongan sumbang tapy nyatanya 0 besar, ibarat tong kosong nyaring bunyinya, banyak cakap tapi tak ada hasil πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    16. Rakyat Indonesia akan mendukung penuh lepasnya Sabah dan Sarawak dan bergabung ke NKRI.

      Hapus
    17. Definisi wet dream yang sesungguhnya = gempurgila wkwkwk

      Hapus
  16. Ramai di CNN tajuk malays terjerat hutang tiongkok.. Pakar ekonomi US cakap malays sulit atasi hutang dengan china. Bahkan setelah ngemis ke jepon... Sila ngemis ke Indonesia kami akan bantu malon...😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. Jika datang ke Indonesia, dipersilahkan datang ke gunung kemukus atau gunung kawi jangan lupa bawa tumbal para beruk Malaycheat buat dikorbankan

      Hapus
    2. Hahahaha Kesian Indon masalah dalam negaranya sendiri dia tidak tahu masalah penipuan pilihanraya akan buat Indon terpecah dua kamu tahu tak.... tinggal tunggu meledak saja...

      Hapus
    3. Masalah malays terbuka di verita semasa luar negara sana... Aku sering lihat di blommberg dan cNN... Sila ko tengok lah..😁

      Hapus
    4. Jangan lupa cakap atuk mahatir Indonesia lebih maju ekonominya dari malays... Kewangan pon paking bayak dari malays yang miskin.. Itu kata atuk mahatir... Tp beda kata wan gempur..... Iya hanya pake dengki dan tak ada otak yang fi guna... PM sendiri tak dipercaya.... Korang percaya tuhan tak?

      Hapus
    5. Haha... Again malays satu ni tak bisa jawab... 😁

      Hapus
    6. cerita pasal penipuan pengundian indonesia kamu ingat saya menipu...???pendokong Pribowo sudah tidak percaya pada badan yang mengurus undian... satu dunia sudah tahu penipuan ini.... kamu rasa kalau keputusan keluar apa akan jadi jika ia memihak Jokowi...??? sedangkan keputusan ternyata memihak pada Probowo sandi...

      Hapus
    7. Haha... Yang dunia tahu indonesia negeri demokrasi terbesar di dunia.. Dengan jumlah peserta terbesar dan terkompleks proses Pilihannya..beda dengan malays demokrasi malays penuh tipu tipu barnas dan umno... Sampe Matsabu sering curhat di youtube banyak politikus malays kena tangkap pemerintah..😁

      Hapus
    8. jangan nak ubah cerita bro... menang nyata penipuan dalam pilihan raya Indon..culas...Penyokong Pribowo akan turun ke jalan untuk memastikan pemimpin mereka naik dalam masa yang sama jokowi dengan kemenagna yang diragukan juga akan turun meraikan kemenangan jadi mcmana tu...??? rusuhan...??? hanya masa akan menentukan...

      berkaitan Malaysia kekalahan UMNO dan beralih kepada PH berlangsung dngan baik dan aman damai tanpa rusuhan...

      Hapus
    9. Lah itu kerusuhan etnis di KL apa pulak... Buka mata ko punya mata tak?

      Hapus
    10. Wkwk, negara lho aja banyak bobroknya ngapain ngurusin rumah tangga negara orang πŸ˜‚πŸ˜‚.

      Urusin noh Rosmah yg udah gadein negara lho

      Urusin noh maharogoll,kapan bisa ngapungnya, kapal hebat sekawasan Pluto kok takut air

      Urusin noh ks scorpens lhoo, katanya kapal selam tapi kok tak bisa nyelem

      Urusin noh Sabah dan Sarawak,yg katanya mau merdeka.

      Dan masih banyak lagi

      Itu urusin dulu baru nk urusin negara orang πŸ˜‚ πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    11. ehhh...dia sibuk hal negara orang tak apa... bila orang cerita hal negara dia pula dia tak puas hati.... KEBODOHAN apakah ini....???? HAhahahahaha

      Hapus
    12. Sabah sarawak OK saja bersama Malaysia ni.. yang masalah Irian jaya dan Acheh mahu keluar Indonesia kamu buat2 tak tahu.... Semoga Sumatera Merdeka dan bergabung dengan Malaysia...

      Hapus
    13. Ok ok tp di aku sulu belum lago ancaman sultan johor yang jelas ingin keluar dari negeri malays nan miskin itu... Malu kata sultan..😁

      Hapus
    14. Ngapain ngurusin pemilu negara orang, pemilu negara lho aja penuh kecurangan. Ngga ingat apa peristiwa 13 mei 1969 saat itu DAP dan Gerakan memenangi pemilu akhirnya dibatalkan

      Hapus
    15. Sumatera itu kesatuan NKRI mn mw gabung Malay Cong ..... KL mw bahas ya yg jls2 mw merdeka ya Sabah dan Serawak...kami pon mendukung penuh... mutlak itu..😁

      Hapus
  17. Kata gempur ATM siap sokong OPM... Tapi disuruh ke hutan papua malah takut... Emang ATM sanggup makan sagu dan berani dengan ular tak?πŸ˜‚

    Malon sok berani padahal pengecut sejati... Lawan Askar sulu aja beraninya serang Udara je... Hornet tak payah hajar pokok pisang berkali kali...😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. Disuruh pakai koteka aja ATM ngga berani, malah disuruh diterjunkan ke papua yang ada pada teriak nangis-nangis

      Hapus
  18. Aku sering lihat pakar ekonomi cakap Indonesia paling bagus untuk investasi asing... Beda dengan malay tajuk yang sering muncul di media asing.. Malays terjerat hutang tiongkok... Bahkan sdh dibantu jepang pon malays sulit untuk bangkit... Makanya mahatir harapkan bantuan jiran indonesia...😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. Indonesia akan membuka lebar-lebar gunung kemukus dan gunung kawi jika Malaycheat mau menumbalkan beruk-beruk

      Hapus
  19. Bro bagaimana pula masalah Indon dengan hutang dengan China semakin naik, pekerja China semakin naik, cukai semakin naik... ye la tu semakin bagus... hahahaha pengudian pun main tipu nok cover kelemahan la tu

    BalasHapus
    Balasan
    1. Buat apa Cover kelemahan, dunia tahu indonesia masuk ekonomi 20 besar dunia... Sedang malays lawan singapore aja tak kisah...😁

      Hapus
    2. Malays dan Indonesia bagai beruk dan garuda... Jauh bumi dan langit... Beruk di pokok garuda di langit..😁

      Hapus
    3. apa yang GARUDA dengan projek kerajaan yang gagal paling senang LRT palembang yang sunyi sepi, Lapangan terbang yang sunyi sepi, Jalan raya Tol yang mahal kita boleh lihat projek kerajaan yang dibuat tanpa kajian penuh dan dilihat merugikan... Hutang dengan China yang semakin meningkat dan kemasukan buruh China yang semakin ramai menidakkan peluang pekerjaan pada rakyat Indon yang terpaksa ke Malaysia untuk mencari kerja... apa itu tanda yang bagus...??? apa kamu ni

      Hapus
    4. La itu mahatir cakap apa ke.. Projek kena henti semua... Malays miskin sangat la... Bangun apa apa tub pake wang lah... Kalo tak ada wang beli sparepart MKM pon tak boleh lah..😁

      Hapus
    5. Malaycheat saking takutnya kena denda dari Singapore akhirnya diteruskan project kereta cepat. Pinaltinya gede banget

      Hapus
    6. Sepi ramai itu relatif Cong,
      Pencari kerja dr indo pon ke sana atas permintaan negara mu sendiri,krna Melayu Bumiputera dungu pemalas semua,ya cem kamu ini la kira2...

      Hapus
  20. Sampai hari ini statement PM mahatir malaysia masih kesulitan kewangan. Dan berharap masyarakat malays bisa bantu mengurangi beban negara... Makanya mahatir cakap masyarakat malays jangan malas.. Jangan suka serah kerja... Berani kerja ditemoat yang panas. Kerja dengan pintar.. Jangan selalu berhutang.. Bertanggung jawab atas hutanf hutangnya... Bayar hutang jangan kabur dari hutang... Kes terakhir pengusaha asal bandung tagih hutang ke orang malays . orang malays tak bayar hutang pon malah pebgusaha kena bunuh pulak... Orang malays memang tak de moral dan peri kebinatangan..😁

    BalasHapus
  21. Contih sigempur ini.. Manusia tak de moral. Dikala beruk malays lain sudah sadar akan kekurangan negerunya yang burok itu.. Dia masih kepedean cakap sembang kat sini... Belajar ko sama orang pintar jangan bodoh ko sampe bila bila..😁

    BalasHapus
  22. Coba kita berandai2,
    Seandainya perjuangan sabah sarawak keluar malaysia semakin kuat...& ada perjuangan ke jalur yg lebih keras yaitu perlawanan bersenjata.

    Kira2 bisa nggak intel TNI suplai senjata untuk pejuang sarawak sabah ?? Atau minimal buat gerakan klandestin latih pejuang sarawak sabah di kalimantan.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Hahahaha... apa yang kamu merepek ni.. kamu rasa Pejuang Papua dapat senjata dari mana...?? JAYA PEJUANG IRIAN JAYA semoga MERDEKA

      Hapus
    2. Haha... Harap OPM menang... Ko sodaranya OPM ya... Cocok ko cem beruj OPM

      Hapus
    3. Semoga OPM berjaya dan Memerdekan Irian Jaya dari penjajahan... kes Timur lesti begitu juga mulanya....

      Hapus
    4. Semoga Sabah, Sarawak, Johor baru dan Kelantan lepas dari perkumpulan lalim sultan maniak sex

      Hapus
    5. Aku nak tanya kalau ko sofaraan OPM, Kes timor lesti pake seluar dalam jalur gemilang tak?πŸ˜‚

      Hapus
    6. Kalau jamannya ali moertopo dan bambang yoga soegama masih berkuasa, Sabah dan Sarawak bakalan jadi tempat permainan Opsus

      Hapus
    7. Opsus....operasi susu 😨😨😨

      Hapus
  23. sudah2 la tu kata orang beruk terima kenyataan.... yang Indon Takut dengan Vietnam...habis cerita...tak payah pusung sangat cerita...satu dunia tahu...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Beruk cakap beruk...😁 malays miskin satu ni menolak reality..😁

      Mending balik ke bilik termenung ko lah.. Biar mikir kao... Punya otak tak?_😁

      Hapus
    2. Dunia tahunya APMM tak bisa ambil balik 17 bot pebcuri asal malays.. Begitu juga Viet... Bukti 32 bot malays dan viet kena ledak tempo hari....😁

      Sila apmm ambil serpihan bot itu kalo punya biji...😁

      Hapus
    3. Si Gempur omongnya besar karena menutupi kelemahan burungnya yg kecil spt kelamin kucing...hahaha

      Hapus
    4. Seluruh dunia sdh tahu betapa lemah dan impoten Malaycheat dalam menjaga air dan udara

      Hapus
    5. Tak habis pon cerita ni Cong.....tak takot pon indo dg siapa siapa...dg tuan mu British pon kami sanggup layan...hahaha...πŸ˜”

      Hapus
  24. Aku baru tahu Gempur ini saudaraan sama OPM...😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. Aku tanya kalo ko sodaraan sama opm, siapa yang ciptakan OPM?

      Hapus
    2. Si Gempur omongnya besar karena menutupi kelemahan burungnya yg kecil spt kelamin kucing...hahaha

      Hapus
  25. Lawak betul si gempur... Maling kayu kena tangkap di cakap TNI culik pekerja malays... kKP berjaya tangkap 17 bot maling ikan malays dia cakap KKP lanun... Bahkan CG porak poranda setelah menabrak Koorvet TNI dia cakap TNI AL takut... Otak malays ni ada di dengkul ke?πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. Si Gempur omongnya besar karena menutupi kelemahan burungnya yg kecil spt kelamin kucing...hahaha

      Hapus
    2. Otaknya malaydogshit ada didalam pantat, makanya ngga bisa mikir benar udh gesrek bro

      Hapus
  26. INDON ni kalau becakap MENDUNIA bro walaupun hakikatnya biasa biasa saja... HAhahahahaha

    BalasHapus
    Balasan
    1. Yang lagi teruk itu malays lah... Medunia pula sampe rakyat papua pon tahu malays banyak hutang... Nak sokong OPM pulak? Bayar hutang dulu batu nak sokong apa pun.._πŸ˜‚

      Hapus
    2. Yang ada malaycheat hanya tinggal pakai seluar dalam

      Hapus
    3. Ko cakap besar mendonia Kat blog ini, seharusnya KL punya kemaluan ya sadar diri Cong, punya cermin ke...πŸ˜”

      Hapus
    4. Apa yg kami cakap sesuai dengan kenyataan dan kami bukan tipe negara yg melebih lebihkan, contohnya kami katakan pada rusia dan negara2 lain yg kami beli alutsistanya bahwa kami tak akan bayar seluruhnya pakai uang kontan sebab kami butuh uang kontan tuk kebut pembangunan infrastruktur di negara kami' kami akan bayar 50% pakai komoditi imbal dagang sebab kami jg punya tujuan memperluas perdagangan komoditi kami, contoh lainnya kami jg mengakuin bahwa kami belum mampu memproduksi mesin pesawat meski kami menguasai ilmu rancang bangun pesawat dan memproduksi pesawat, atau seperti prediksi bahwa indonesia 10 tahun - 20 tahun kedepan akan merengsek masuk 5 besar kekuatan ekonomi dunia' hal ini tak pernah keluar dr mulut kami melainkan keluar dr mulut pakar2 ekonomi dunia sebab mereka melihat dan menilai dr stabilitas ekonomi, SDA, SDM, dan jg pengalaman panjang jatuh bangun menghadapin masalah dr jegalan2 negara yg ingin indonesia terpuruk,,,,woyyy gempur oon coba kasih bukti hal apa yg kami lebih2kan???? Ya kami masih biasa2 aja dan belum sehebat jepang atau china tp kami sangat maju untuk kawasan asean dalam beberapa tahun ini dan berada dijalur trek yg tepat, bila hal2 positif ini bertahan sampai 10 tahun - 20 tahun kedepan ramalan pakar2 ekonomi dunia tentang indonesia pasti kenyataan sebab kami punya potensi dalam segala hal untuk merengsek masuk 5 besar ekonomi dunia, indonesia hanya butuh kerja keras, berfikir lebih lincah dan rakyat indonesia harus sama2 menjaga kedamaian indonesia agar pertumbuhan ekonomi tidak terganggu dan persentase pertumbuhan ekonomi bisa lebih meningkat, kalau negara yg mau bekerja keras dan berfikir keras demi kemajuan negara nya otomatis cepat atau lambat negara tersebut pasti MENDUNIA.

      Hapus
  27. Selamat Berbuka Puasa bagi yang menjalankannya.....

    ==========

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon sudah buka dari tadi sama pisang japuk...😁

      Hapus
    2. Pur gempur... Pur. Woi pur... 😁... Gempur ekek ah...πŸ˜‚

      Hapus
    3. Di Malaysia sdh berpuasa dr bulan bulan lalu, mereka TDK punya beras dan lauk buat mkn... 😁

      Hapus
  28. permisi ya
    mau numpang promosi bo kelinci99
    cashback kami berikan sebesar 5% untuk permainan live casino ya bo
    silahkan kunjungi WWWoKELINCIPOKER99oME

    BalasHapus
    Balasan
    1. Ramadhan tutuplah cin....kamu main sendiri saja sana..

      Hapus
  29. Good at least FTX consider Indonesia as an oberver only unlike the previous military exercises. They find Indonesia that it cannot follow thru all other Asean Navies in terms of technicality. This shows how worst is the Indonesian Navy for now which most of their ships are not seaworthy resulting for them to become an observer despite saying that they are the most powerful navy in Asean.

    FUNNY RIGHT??


    WKWKWKWKWKWK

    BalasHapus
    Balasan
    1. This shows IDIOT the INDONS toothless ships and low IQ Navy.

      Hapus
  30. Good at least FTX consider Indonesia as the only author unlike the previous military exercises. They find that Indonesia cannot follow the Asean Navies all in terms of technicality. This shows how the worst is the Indonesian Navy for now which most of them are not resulting in them being an observer despite saying that they are the most powerful Navy in ASEAN.

    FUNNY RIGHT ??


    WKWKWKWKWKWK

    BalasHapus
  31. Good at least FTX consider Indonesia as the only author unlike the previous military exercises. They find that Indonesia cannot follow the Asean Navies all in terms of technicality. This shows how the worst is the Indonesian Navy for now which most of them are not resulting in them being an observer despite saying that they are the most powerful Navy in ASEAN.

    FUNNY RIGHT ??


    WKWKWKWKWKWK

    BalasHapus
  32. WKWKWKWKWKWKWO

    Indonesia demoted became an OBSERVER only.


    WKWKWKWKWKWWK

    BalasHapus
  33. Indons Fear of Vietnam and they only became an observer. Totally IDIOT NAVY in all Asean.

    BalasHapus
  34. FTX also did not include in this year military exercise as they find Indons Navy as coward and lack of education having become Thief of the Sea.

    Vietnam orders the group of Navies not to include the Indons Navy as they are the THIEF of the Asean Sea.

    WKWKWKWKWKWK

    BalasHapus
    Balasan
    1. Maharajadobol ku belum bisa jalan zalan, huhuhu kurang biaya alias Al miskin tldmπŸ˜€

      Hapus
    2. Salam hutang dan gadai KL dengan china mainlandπŸ˜†

      Hapus
  35. INSTEAD OF GETTING A LOAN,,  I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works
    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Automatictellers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that  can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:: {Automatictellers@gmail.com}

    Visit our Website for more Info: automatictellers.webs.com
    ®

    BalasHapus
  36. Bonus cashback setiap hari jumat bersama Anapoker
    agen judi online terbesar dan terpecaya di indonesia
    dengan minimal deposit hanya 10 dan proses cepat paling lama 3 menit!
    tunggu apa lagi segera bergabung bersama kami sekarang!!

    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1 / AGENS128
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 085222555128

    BalasHapus
  37. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - BBM : 559588CB
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI

    Posted by : J P S POKER . ART

    BalasHapus
  38. BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

    Nama saya fatma Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi tahu semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu untuk anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah orang yang suka bermain, kerana mereka kemudian akan meminta bayaran yuran lesen atau yuran jaminan yuran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan syarikat pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang dari segi kewangan dan terdesak, saya telah tertipu oleh beberapa peminjam dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang dipanggil ibu Theresa, yang memberi pinjaman tanpa jaminan dari USD100,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%

    Saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya memohon, dihantar terus ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa, sila hubungi beliau melalui e-mel sebenar: theresaloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda taat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbincang mengenai Puan theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan theresa, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: martinimarais1986@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak

    BalasHapus
  39. BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!! BERITA BAIK!!!

    Nama saya fatma Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi tahu semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu untuk anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah orang yang suka bermain, kerana mereka kemudian akan meminta bayaran yuran lesen atau yuran jaminan yuran dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan syarikat pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang dari segi kewangan dan terdesak, saya telah tertipu oleh beberapa peminjam dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehinggalah Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai yang dipanggil ibu Theresa, yang memberi pinjaman tanpa jaminan dari USD100,000 dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%

    Saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya memohon, dihantar terus ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa, sila hubungi beliau melalui e-mel sebenar: theresaloancompany@gmail.com dan oleh rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda taat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbincang mengenai Puan theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan theresa, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: martinimarais1986@gmail.com Sekarang, semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan cukup untuk orang bijak

    BalasHapus
  40. SELAMAT DATANG KE KARINA ROLAND LOAN COMPANY, (karinarolandloancompany@gmail.com) matlamat kami adalah untuk menyediakan Perkhidmatan Profesional Cemerlang.

    Adakah anda seorang lelaki atau wanita perniagaan? Adakah anda berada dalam kekacauan kewangan atau adakah anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan Skala Kecil dan sederhana? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan modal daripada bank tempatan dan institusi kewangan lain ?.

    Pinjaman kami juga diinsuranskan untuk keselamatan maksimum adalah keutamaan kami, Matlamat utama kami adalah untuk membantu anda mendapatkan perkhidmatan yang anda layak, Program kami adalah cara paling cepat untuk mendapatkan apa yang anda perlukan dalam sekejap. Kurangkan pembayaran anda untuk mengurangkan tekanan pada perbelanjaan bulanan anda. Dapatkan fleksibiliti yang boleh anda gunakan untuk sebarang tujuan - dari percutian, ke pendidikan, hingga pembelian unik

    Kami menawarkan pelbagai jenis perkhidmatan kewangan kepada individu yang memerlukan pinjaman yang termasuk: Pinjaman Peribadi, Pinjaman Penggabungan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Pendidikan, Pinjaman Pinjaman Gadai Pinjaman, Pinjaman Tidak Bercagar, Pinjaman Gadai Janji, Pinjaman Harian, Pinjaman Siswa, Pinjaman Komersial, Pinjaman Pelaburan , Pinjaman Pembangunan, Pinjaman Automatik, Pinjaman Pembinaan, dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% setiap tahun bagi individu, syarikat dan badan korporat. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga anda dan memiliki rumah impian anda serta skim Pinjaman Umum kami.
    Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut jika anda berminat: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp kami hanya di +1 (312) 8721-592

    BalasHapus
  41. Saya ingin memulai dengan bersyukur kepada Tuhan atas karunia kehidupan.
    Nama saya Nadia Sisworo dan saya ingin berbagi cerita bagus tentang ibu Rossa Stanley Favor perusahaan yang layak secara finansial yang membuat hidup saya manis.
    Saya mengalami kesulitan keuangan selama beberapa waktu dan saya harus meminjam dari teman-teman saya karena saya berharap untuk membayar mereka kembali setelah menerima gaji saya.
    Dan saat itulah hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari pekerjaan dan saya kehilangan ibu saya beberapa bulan kemudian. Setelah ibu saya dimakamkan, teman-teman saya mulai meminta uang mereka kembali.
    Tetapi ketika saya berpikir hidup saya sudah berakhir, saya benar-benar mencoba bunuh diri, saat itulah ALLAH menggunakan teman saya dan Neighbor Annisa aBerkarya yang sekarang pindah ke Singapura, dia membantu saya untuk menghubungi ibu Rossa Stanley yang katanya seorang teman dari India menghubungkannya dengan ibu Rossa, jadi saya menceritakan kisah saya kepada ibu, dia meminta dokumen saya yang saya ajukan dan sebelum saya mengetahuinya permintaan pinjaman saya untuk Rp120.000.000,00 disetujui, sebelum itu saya telah mencoba tiga perusahaan pinjaman online yang berbeda tetapi tidak ada bantuan positif, tetapi ibu rossa Stanley melalui perusahaan pinjamannya ROSSATANLEYLOANCOMPANY mengubah hidup saya dan saya telah memutuskan bahwa sampai saya mati saya akan terus membagikan kisah ini sehingga sesama warga negara saya dapat memperoleh manfaat darinya, jangan hubungi pemberi pinjaman palsu yang membanjiri mana-mana dengan cerita pinjaman palsu, Setelah itu saya proses persetujuan kredit selesai dan saya menerima surat persetujuan dari perusahaan yang menyatakan bahwa saya harus memberikan rincian bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa rekening bank saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta. mother rossa stanley adalah satu-satunya pemberi pinjaman nyata, tulus dan tulus di seluruh dunia jadi jangan ragu untuk menghubungi ibu Rossa Stanely di saluran ini

    ROSSASTANLEYLOANCOMPANY@GMAIL.COM
    HANYA TEKS MEREKA +12133153118

    Ini adalah kesaksian saya dan dapat diverifikasi dengan rincian akun saya yang di bawah jika Anda ragu

    itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berbagi berita sehingga semua orang dapat melihat dan menghubungi perusahaan yang baik yang mengubah situasi saya.
    Anda juga dapat menghubungi saya jika Anda membutuhkan bantuan saya atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya. Ini email saya: nadiasisworo@gmail.com
    Dan di bawah ini adalah detail akun saya yang dikreditkan dengan pinjaman dari rossastanleyloancompany,

    Alamat bank: Cabang Jatinegara Jakarta Timur
    Nama akun: Nadia Sisworo
    Nomor akun: 0504482516
    Nama Bank: Bank Negara Indonesia (BNI)

    BalasHapus