22 Desember 2018

Ex-PAF Chief Announces Upcoming Assets in Final Speech

22 Desember 2018


PAF in final negosiation for Israeli weapons : radar system, Hermes UAV and GBAD (photo :  IsraelDefence)

Former Philippine Air Force (PAF) chief Lieutenant General Galileo Gerard Kintanar Jr. who relinquished his post Friday, December 21 announced several Air Force assets set to be delivered in 2019.

Among the assets he mentioned, in his speech, are 2 Cobra attack helicopters from Jordan, 6 Super Tucano close air support aircraft from Brazil, 2 fixed wing Command and Control aircraft, 2 radar systems from Israel, 13 Hermes unmanned aerial vehicles from Israel.

He also said that next year the United States government is expected to turnover 2 C-130 cargo planes and 4 OV-10 attack aircraft.

The US government is also expected to turnover PHP721 million worth of engineering equipment for humanitarian assistance and disaster response and developmental work.

“2019 is particularly sweet, a giant leap in our quest to defend our precious skies, and keep our nation free,” he said. (Mintfo)

PHL nears sealing deal for Israeli GBADS, Black Hawks, attack helicopters

Former Philippine Air Force (PAF) chief Lieutenant General Galileo Gerard Kintanar Jr. who relinquished his post Friday, December 21 announced major acquisition projects that are nearing conclusion in early 2019.

1. 16 Black Hawks from the United States. “The best combat utility helicopter in the world,” he said.

2. 6 T-129 ATAK attack helicopters from Turkey. “At par with the best in the world,” he described.

3. 3 ground based air defense systems (GBADS) from Israel.

“2019 is particularly sweet, a giant leap in our quest to defend our precious skies, and keep our nation free,” he said. (Mintfo)

92 komentar:

  1. Dont buy any Indons made.WASTE OF MONEY!

    GARBAGE

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malaysial defence assets worst in Southeast Asia, says Mat Sabu 

      Malaysia’s land, naval and air defence assets are ranked the lowest among all Southeast Asian countries, says Defence Minister Mohamad Sabu.

      Mohamad said this was in stark contrast to the 1970s, when Malaysia was at the top.

      “In terms of our navy, air force and others in Southeast Asia, we are at the bottom.

      “Vietnam is far ahead, Indonesia is on top while Malaysia is the lowest.

      “It is embarrassing right now for us (on the international stage), but I will work to make Malaysia great again, number one again,” said Mohamad during the Ministers’ Question Time in the Dewan Rakyat, on Thursday.

      However, it remains unknown for now as to whether Mohamad was referring to the quality of the assets, quantity or service level.

      Globalfirepower, a website which assesses the military strengths of countries, in its ‘2018 Military Strength Ranking’ ranked Malaysia in fifth out of nine countries in Southeast Asia, ahead of Philippines, Singapore, Cambodia and Laos.

      https://www.google.com/amp/s/www.nst.com.my/node/399753/amp?espv=1

      Kih kih kih

      Hapus
    2. nih Malon beruk.... Semua negeri di ASEAN itu fokus memperkuat Military equipnya agar bisa bertahan dr perang akhir Zaman... nah Negri mu beruk malays yg katanya Grade A FOKUS BAYAR HUTANG sampe 2055.... nah lo fikir dah tuh...😁😁😁

      Hapus
    3. Tak de wang malaysial hanya guna pesawat usang 😃

      Perdana Menteri, Tun Dr. Ma­hathir Mohamad me­nga­kui bahawa kerajaan meng­alami masalah kekurangan dana kerana ia dibebani dengan hutang negara melebihi RM1 tri­lion yang ditinggalkan oleh ke­rajaan terdahulu.

      Katanya, sebahagian besar da­ripada wang kerajaan akan digunakan untuk membayar hutang.

      Inilah keutamaan kita kini, ia­itu untuk menyelesaikan ma­salah hutang ini,” katanya dengan menambah kegagalan berbuat demikian boleh membawa kepada risiko negara menjadi bankrap.
      Kita masih boleh bertahan wa­laupun menggunakan pesa­wat-pesawat yang ketinggalan zaman.

      http://m.utusan.com.my/berita/nasional/negara-kurang-dana-1.758913

      Hapus
    4. Itu bukan malon, dia ngaku2 aja jd beruk malon. Gak ada beruk malon ngomong GARBAGE. Inggris gunung kidul itu. Makanya dia gaya bhs inggris terus krn gak paham bahasa dan logat melayu.

      Kok maunya jd beruk. Wong beruk aja pingin jd manusia kok.

      Hapus
  2. Indons are Poor and low IQ!

    BalasHapus
    Balasan
    1. KUALA LUMPUR: Hutang Negara mencecah RM1.08 trilion atau 80.3 peratus berbanding Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) Malaysia setakat 31 Disember 2017.

      Menurut Menteri Kewangan Lim Guan Eng, dari jumlah itu, RM686.8 bilion merupakan hutang kerajaan persekutuan bersamaan 50.8 peratus dari KDNK.

      “Tambahan, kerajaan komited untuk membayar hutang Jaminan Kerajaan dalam beberapa entiti yang tidak mampu membayar hutang. Ia merangkumi RM199.1 bilion atau 14.6 peratus berbanding KDNK,” katanya dalam kenyataan.

      http://www.astroawani.com/berita-bisnes/guan-eng-dedah-perincian-hutang-rm1-trilion-176387

      Poor malaysial

      Kih kih kih

      Hapus
    2. nih Malon beruk.... Semua negeri di ASEAN itu fokus memperkuat Military equipnya agar bisa bertahan dr perang akhir Zaman... nah Negri mu beruk malays yg katanya Grade A FOKUS BAYAR HUTANG sampe 2055.... nah lo fikir dah tuh...😁😁😁

      Hapus
    3. Warga asing semakin kuasai perniagaan di MALAYSIAL kerana malaysial tolol low IQ dan pemalas



      KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Selayang, William Leong merakamkan perasaan kecewa berikutan lambakan warga asing yang semakin rancak melakukan aktiviti premis perniagaan peruncitan di ibu negara.

      Beliau turut mendakwa bahawa tiada pihak yang memandang serius mengenai perkara ini yang akan berlarutan sehingga menjejaskan mata pencarian anak tempatan.

      “Jika sebelum ini Jalan Silang, Jalan Tun Tan Siew Sin dan Jalan Bukit Bintang ‘dikuasai’ warga asing terdiri daripada warga Nepal dan Bangladesh, namun kini ia telah merebak dan menguasai di Pasar Borong Selayang yang cukup popular sebagai lokasi pemborong barangan keperluan harian.”

      “Dengan kebanjiran warga asing di Selayang, ia sudah pasti amat membimbangkang penduduk tempatan. Malah, lambakan yang tidak terkawal akan memberi kesan yang cukup negatif bukan sahaja kepada pembangunan ekonomi yang mampan dan keselamatan sosial tetapi juga kepada keselamatan negara,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Menurut William, isu monopoli oleh warga asing ini bukan hanya tertumpu di Selangor dan Kuala Lumpur sahaja tetapi di seluruh negara.

      “Malaysia adalah untuk rakyat Malaysia, hak atas semua aktiviti ekonomi adalah untuk rakyatnya,” tegasnya.

      “Kebanjiran pendatang asing tidak seharusnya dipandang ringan kerana mereka mampu menguasai ekonomi negara sekiranya terus diberi peluang. Warga asing itu sepatutnya hanya bekerja di sektor yang dibenarkan dan bukan menjalankan perniagaan atau menjadi kontraktor kecil,” tambah beliau.

      https://www.beritadaily.com/warga-asing-semakin-kuasai-perniagaan-di-malaysia/

      Kih kih kih

      Hapus
  3. Their Lion Air tragedy are cause by Indons Idiotism who have no knowledge in MOA.

    BalasHapus
    Balasan
    1. nih Malon beruk.... Semua negeri di ASEAN itu fokus memperkuat Military equipnya agar bisa bertahan dr perang akhir Zaman... nah Negri mu beruk malays yg katanya Grade A FOKUS BAYAR HUTANG sampe 2055.... nah lo fikir dah tuh...😁😁😁

      Hapus
    2. Actualy malon airlines most worst and dengerous airlines in the world by pasanger review

      http://uk.whattheflight.com/airlines/MH/malaysia-airlines/reviews/56477/flight-from-auckland-to-london-heathrow-by-paul-mark/

      https://www.tripadvisor.co.za/ShowUserReviews-g1-d8729116-r552707206-Malaysia_Airlines-World.html

      No wonder their Malon airlines are inferior to Garuda which are among the 10 best airlines in the world..
      https://www.worldairlineawards.com/worlds-top-10-airlines-2018/
      Where the worst and dengerous malon airlines

      Kih kih kih

      Hapus
  4. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  5. tipikal malon beruk dungu iq 200 se kolam bro....dah gak ada kepakaran lagi sombong mendunia... tebar hOAX sana sini...menghina jirannya padahal dirinya lebih hina dr tikus got di KL... perbanyak istigfar lon...😁😁😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. MALON ===> Maid of London..😁😁😁

      MALON ===> Malays BloON. 😁😁

      Beruk ===> Monyet Hutan...😁😁

      biar orang se Asean Faham...😁😁

      Hapus
  6. ...BERUK adalah monyet yang berekor kecil dan ikal...seperti ekor BABI


















    ...Xixixixixixi :D

    BalasHapus
    Balasan
    1. yg kerjanya petik kelapa ya...😁😁

      Hapus
    2. ...dan mencuri Pisang















      ...Xixixixixixi :D

      Hapus
  7. Wahai Malaysial, inilah senarai kesalahan yang perlu dibetulkan kalau mahu berjaya - Tun Mahathir 🤗🤗🤗

    KUALA LUMPUR: : Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ucapan sempena ulangtahun kedua Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) menggariskan kesalahan yang perlu diakui dan diperbetulkan oleh orang Melayu.

    Dr Mahathir berpendapat, setiap orang Melayu perlu berani mengaku kesalahan untuk melangkah ke hadapan dan memperbetul kesilapan supaya mendapat nikmat oleh Allah SWT.

    Berikut kesalahan orang Melayu yang disenaraikan oleh Pengerusi BERSATU yang juga penulis Dilema Melayu itu:

    PERLU RAJIN

    1. Orang Melayu tidak bekerja sekuat orang lain
    2. Orang Melayu tidak ambil berat tanggungjawab
    3. Orang Melayu kurang meneliti sebelum buat keputusan dan bertindak
    4. Orang Melayu kurang kuasai ilmu dan maklumat yang diperlukan untuk buat keputusan
    5. Orang Melayu lebih suka serah kerja kepada orang lain
    6. Orang Melayu cepat menuntut hak. Mahu gaji tinggi tetapi kerap bawa M.C. apabila tidak hadir bekerja

    "Tanpa izin saya berani mendakwa kita malas. Kita lebih suka serah kerja kepada orang lain. Hari ini kita dapati ramai orang asing datang bekerja di negara kita. Kenapa? Kerana kita tidak sanggup bekerja. Pergilah ke tempat kerja dan kita tidak akan bertemu dengan pekerja kita.Ya, memang kerja itu berat. Mungkin kotor dan berbahaya. Kita cuma cari kerja yang ringan, dikilang berhawa dingin. Tetapi disitu pun daya keluaran atau produktiviti kita rendah” - Tun Dr Mahathir Mohamad


    BERAMANAH

    7. Orang Melayu mudah memungkiri janji
    8. Orang Melayu tidak segan untuk mengambil barangan atau duit yang bukan milik kita
    9. Orang Melayu berat membayar balik hutang

    "Walau apapun alasan yang diberi, hakikatnya kita tidak bayar hutang. Bagi kita ini perkara
    kecil. Tetapi bagi bangsa kita, ia memburukkan kepercayaan kepada kita. Orang tidak suka
    bagi pinjaman kepada kita. Bank tidak sanggup memberi hutang kepada orang Melayu
    kerana percaya mereka tidak akan bayar. Maka bermasalahlah peniaga Melayu, sukar untuk
    meminjam modal. Maka marahlah kita kepada bank. Janganlah aniaya kita kerana orang lain
    yang lokek. Tetapi kita sudah terkenal sebagai bangsa yang lokek. Maka terpalitlah juga kita
    kerana bangsa kita tidak dipercayai” - Tun Dr Mahathir Mohamad


    BERPERASAAN MALU

    10. Orang Melayu tidak ada rasa malu kalau tidak bayar hutang
    11. Orang Melayu tidak ada rasa malu dan tidak peduli sekiranya dianggap tidak beramanah
    12. Orang Melayu tidak ada rasa malu sekiranya gagal menjayakan tugas
    13. Orang Melayu tidak peduli kualiti sesuatu produk dihasilkan 

    "Budaya, nilai hidup, sifat yang baik dikatakan baik kerana ia baik bagi kita. Kita akan berjaya
    jika kita miliki dan amal nilai-nilai yang baik. Terdapat banyak nilai hidup yang baik. Tetapi
    saya sebut disini hanya tiga sahaja. Iaitu rajin, beramanah dan berperasaan malu. Dengan
    tiga ini sahaja pun kita boleh berjaya, kita boleh bersaing dengan orang lain dan menang
    dalam persaingan kita. Cubalah.” - Tun Dr Mahathir Mohamad

    http://www.astroawani.com/berita-malaysia/wahai-melayu-inilah-senarai-kesalahan-yang-perlu-dibetulkan-kalau-mahu-berjaya-tun-mahathir-185106

    Malaysial pemalas dan bodoh pun masih sembang besar.. kritik mahatir

    Kih kih kih

    BalasHapus
    Balasan
    1. tuh baca lon cakap pak cik ko tuh... makanya malays peoples biar mikir dan tidak malas. kerajaan dalam waktu dekat akan hapus ICerd...modar ko lon..😁😁

      Hapus
  8. Malon are Poor and low IQ!

    BalasHapus
    Balasan
    1. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

      Hapus
  9. Dont buy any malonte made.WASTE OF MONEY!

    GARBAGE

    BalasHapus
  10. ...nich pantun SPECIAL untuk Beruk Lumpur ;

    ...Beli Jeruk ke Selangor, dijalannya mampir dulu ke Johor... Geli lihat BERUK yang bercongor, ngiler ketika dia molor




















    ...Xixixixixixi :D

    BalasHapus
  11. Brain beruk malonte cuma 5 CC volume otaknya, bisanya cuma onani otak

    BalasHapus
  12. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  13. Indons are IDIOT!

    No respect in others culture

    No respect in others religion

    That is why Allah give them total sufferings such as Eartquakes, Poverty, Crimes, Poor, Pollutions, rapes, their airlines dive and crash, terrorism, volcanic eruptions, floods sodom and gomorah.

    BalasHapus
    Balasan
    1. tipikal malon beruk dungu iq 200 se kolam bro....dah gak ada kepakaran lagi sombong mendunia... tebar hOAX sana sini...menghina jirannya padahal dirinya lebih hina dr tikus got di KL... perbanyak istigfar lon...😁😁😁

      Hapus
    2. malon nangis sampe terisak.... makanya jangan suka hina jiran... balik dihina nangis...😂😂😂

      Hapus
    3. nah lo sendiri gimana negri kamu krisis tak berkesudahan... hidup susah.. hutang tak nak byr sampe 2055... pikir lon ruk..😁😁

      Hapus
    4. khususson Malon beruk.. tak ada Respect for you.!!!..beruk idiot...😁😁

      Hapus
    5. Yes.. Crazy beruk Malaysian terorist who bomb civilian, dead by indonesian police.. 🤗

      Not only terrorist country Racism has poisoned Malaysian politics for far too long..

      https://www.thenational.ae/opinion/comment/racism-has-poisoned-malaysian-politics-for-far-too-long-1.796151


      Kih kih kih

      Hapus
    6. Tuh kah ketauan klo dia bukan beruk malon. Englishnya spt anak SMP. Itu pasti saudaranya si Ntung Phd, yg lg frustrasi jualan gripen di lapak sebelah gak laku2. Yg adeknya disini gila perang ngitungin khayalan alutsista, yg kakak sibuk promosikan pespur jaguh sejagat dunia dan alam raya....hehehe

      Hapus
  14. INDONS MADE PLASTIC PLANE IS THE WORST OF ALL.

    Imay rather choose those WW2 vintage plane such as Douglas DC-3 and Sherpa Short 23 plane than of INDONS POORLY DESIGNED AND UNSAFE PLASTIC PLANE.

    Their plane looks Abnormal and for sure it was designed by Indons Mongoloid.

    BalasHapus
    Balasan
    1. tipikal malon beruk dungu iq 200 se kolam bro....dah gak ada kepakaran lagi sombong mendunia... tebar hOAX sana sini...menghina jirannya padahal dirinya lebih hina dr tikus got di KL... perbanyak istigfar lon...😁😁😁

      Hapus
    2. Jelek jelek bikinan sendiri, daripada situ cuma tukang ganti stiker

      Hapus
    3. Advice from malaysial defence minister for low iQ malaysial

      malaysial defence industry need to exemplify Indonesia.. 🤗

      http://english.astroawani.com/malaysia-videos/pemain-industri-pertahanan-perlu-contohi-indonesia-299898

      Kih kih kih

      Hapus
  15. Better for Philipine not to buy Indons Plastic plane. Its a waste of money and garbage.

    BalasHapus
    Balasan
    1. tipikal malon beruk dungu iq 200 se kolam bro....dah gak ada kepakaran lagi sombong mendunia... tebar hOAX sana sini...menghina jirannya padahal dirinya lebih hina dr tikus got di KL... perbanyak istigfar lon...😁😁😁

      Hapus
    2. tipikal malon sombong yg suka menghina orang. balik dihina malays nangis...malon cengeng mental tempe..😁😁😁

      Hapus
    3. PH Air Force commissions 2 new aircraft from Indonesia

      Read more: https://newsinfo.inquirer.net/1004343/ph-air-force-commissions-2-new-aircraft-from-indonesia#ixzz5aQi7Kiov

      Philipines is smart they never buy product from low IQ malaysial who no capabilty to built plane

      Kih kih kih

      Hapus
  16. Indons plane and plastic ship are third world made so you will consider the safety and quality of their plane. Garbage

    BalasHapus
    Balasan
    1. tipikal malon beruk dungu iq 200 se kolam bro....dah gak ada kepakaran lagi sombong mendunia... tebar hOAX sana sini...menghina jirannya padahal dirinya lebih hina dr tikus got di KL... perbanyak istigfar lon...😁😁😁

      Hapus
    2. Biarin aja pesawat gw dibikin dari plastik, daripada beruk malon cuma bisa makai pesawat buatan gw

      Hapus
    3. Wow Malaysial buy CN 235 plane for VIP from Indonesia 🤗

      The contract order totally covered US$101.29 million. ðŸ¤—

      http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/66698/indonesia-delivers-cn_235-to-malaysian-af-(feb-16).html

      Kih kih kih

      Hapus
  17. Indons are IDIOT AND POOR.
    GARBAGE COUNTRY NO RESPECT TO OTHERS.

    INDONS are different Muslim nation unlike Middle Eastern Muslim nation and KL that respect others belief, culture and religion

    In Indons they will kill you if your not Muslim and foreigner.

    BalasHapus
    Balasan
    1. tipikal malon beruk dungu iq 200 se kolam bro....dah gak ada kepakaran lagi sombong mendunia... tebar hOAX sana sini...menghina jirannya padahal dirinya lebih hina dr tikus got di KL... perbanyak istigfar lon...😁😁😁

      Hapus
    2. klo suka menghina orang.. harus mau dihina balik. klo gak suka jangan menghina... malon beruk cengeng..😁😁😁

      Hapus
    3. Biarkan dia terus dengan fitnahnya..😑

      Hapus
    4. Abis nenggak oplosan telernya disini, beruk malon memang bebal

      Hapus
    5. malon hina jangan kasih kendor...gak ada serumpun buat beruk...gak ada respek buat beruk... klo ngaku serumpun dan respek sama beruk berarti dia beruk jg..😁😁😁


      klo saya mah orang...😁😁

      Hapus
    6. Crazy beruk Malaysian terorist who bomb civilian, dead by indonesian police..

      Not only terrorist country Racism has poisoned Malaysian politics for far too long..

      https://www.thenational.ae/opinion/comment/racism-has-poisoned-malaysian-politics-for-far-too-long-1.796151


      Kih kih kih

      Hapus
  18. Berhentiiiii!!!!!!
    Cukup...cukup...cukup

    Kenapa beritanya selalu Indonesia,Phil,Singapore,Vietnam,thai,myanmar,Kamboja,Brunai,Bahkan PNG....

    Malon mana beritanya....

    Wuahahhahaa...salam Capcus 55

    BalasHapus
    Balasan
    1. malon cuma bisa merengek ke japan minta hutang bayar...ATM jago kabur naik boat...People malays pemalas dan hisap dadah.. engineer malon tak ada kepakaran cuma bisa buat vita berapi dan taming sari buat tahun baru... itu kenyataan malays hari ini.... mental tempe malon beruk..😁😁😁

      Hapus
  19. Buset duit pilipin banyak ya...gak kayak si congok sebelah...malon dungu..miskin pula 😂😂😂

    BalasHapus
    Balasan
    1. malon dungu cuma jago hayal sampe 2055...😁😁

      Hapus
  20. Malaysia jus a piece of shit right now

    BalasHapus
  21. Kementrian pertahanan pernah liat ni barang masih taraf minat(GBADS).

    BalasHapus
  22. ausi dalang dan yg membiayai teroris papua, merekalah yg memprovokasi keadaan.
    https://garudamiliter.blogspot.com/2018/12/tuduhan-media-australia-soal-bom-kimia.html

    BalasHapus
    Balasan
    1. Terserah militer indonesia dong mau pke fosfor kek.. .Bom atom kek ....nggak usah di ambil pusinglah urus saja negara kalian masing2.

      Hapus
  23. 95% bumiputera malaysial miskin tegar

    KUALA LUMPUR – Kadar kemiskinan di Malaysia pada masa ini disumbangkan oleh kaum Bumiputera.

    Naib Presiden Perkasa, Datuk Ruhanie Ahmad berkata, sebagai bangsa teras, kaum Bumiputera sudah jauh ketinggalan dalam bidang sosioekonomi.



    “Pergilah Pavilion, kita gigit jari tengok kedai-kedai dalam tu. Berapa ‘kerat’ orang Bumiputera yang ada kedai dalam tu?

    “Adalah seorang dua yang berniaga itupun gerai-gerai di luar, bukan kedai, sedangkan Melayu adalah bangsa teras,” katanya dalam ucapan pembukaan dalam Forum Belanjawan 2018 - Di mana keistimewaan Bumiputera?, di sini malam tadi.

    Beliau berkata, sejak akhir-akhir ini wujud pelbagai petanda di mana kedudukan sosioekonomi Bumiputera dalam bahaya.

    "Ini bukan kerana kerajaan tidak mempedulikan keselamatan, kelangsungan dan kesejahteraan sosioekonomi tetapi disebabkan kerajaan menyamatarafkan perjuangan dengan bukan Bumiputera.

    “Walaupun tak salah tetapi ia bertentantangan dengan Perkara 153 Perelembagaan Persekutuan di mana segala dasar dan program affirmatif dan ‘empowerment’ sosioekonomi Bumiputera tidak boleh disamaratakan dengan kaum-kaum lain di Malaysia,” katanya.

    Ruhanie berkata, dengan apa yang berlaku hari ini, menjadikan Bumiputera menjadi kelas kedua di belakang kaum Cina.

    “Kita jadi warga kelas kedua. Tapi Perkasa tak reda perkara ini berlaku. Bila bajet 2018, ini bukan ibu segala bajet.

    “Saya pernah jadi Pengerusi Mara, MRSM diwujudkan untuk melonjakkan modal Bumiputera. Bila bajet yang kerajaan beri sama nilai dengan SK (J) Tamil, saya tak boleh terima.

    “Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil hanya 10 hingga 12 orang saja. Bumiputera adalah bangsa teras, perlu lebih,” katanya.

    Jelasnya, tindakan kerajaan yang mahu Bumiputera melabur dalam amanah harta adalah tidak tepat.

    “Kita bukan nak itu, tetapi kita mahukan kuasa membeli. Tetapi, siapa yang perjuangkan nasib Bumiputera?

    “Tak ada yang berani bersuara. Kerana itu, banyak isu-isu yang melibatkan kaum Bumiputera, tidak ada yang bantah,” katanya.

    Kih kih kih

    BalasHapus
  24. https://www.bbc.co.uk/news/amp/world-asia-46663158


    Being a bad Muslim, Allah forgive this Indons bad nation.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Karna Malays pembantai muslim sulu di sabah maka dilaknat jd miskin sampe bila bila.😁😁

      Hapus
    2. Not only terrorist country Racism has poisoned Malaysian politics for far too long..

      https://www.thenational.ae/opinion/comment/racism-has-poisoned-malaysian-politics-for-far-too-long-1.796151


      Kih kih kih

      Hapus
  25. Balasan
    1. Malon lebih IDIOT lagi...IQ MALAYS 200 se Habitat..😁😁

      Hapus
    2. Malon more idiot. Just 5 cc brain volume.

      Hapus
    3. Wow Malaysial is 3rd laziest country In the world

      http://theindependent.sg/malaysia-is-3rd-laziest-country-in-the-world-study/

      Kih kih kih

      Hapus
  26. Poor Indons servant of KL.

    Wkwkwk

    BalasHapus
    Balasan
    1. sdh jd kebalikan KL servant of pendatang... malays pemalas tempatan pindah ke sekitar KL jd pengais sampah KL....😁😁

      Hapus
    2. Kasihan akibat bangkraps Malaysial miskin kekurangan obat..

      PETALING JAYA: Kekurangan dana memaksa beberapa hospital kerajaan menggunakan semula alat perubatan pakai-buang, menimbulkan persoalan risiko terhadap pesakit, sumber dalam sektor kesihatan memberitahu FMT.

      Sumber itu berkata, bajet yang diperuntukkan sudah pun kecil, dan pemotongan peruntukan adalah sesuatu yang sukar ditangani.

      “Tahun lalu, sejumlah RM1 bilion dipotong. Hospital akan tersepit dalam keadaan ini memandangkan bilangan pesakit semakin bertambah selepas berpindah daripada sektor swasta,” katanya kepada FMT.

      Semalam, FMT melaporkan penambahan sebanyak 30% pesakit di hospital awam, di sebalik kenaikan kos harian dan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

      https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/10/25/mesin-rosak-guna-semula-alat-ubat-tiruan-di-hospital-awam/#

      Malon sangat menyedihkan dana kesehatan pun kena songlap

      Kih kih kih

      Hapus
    3. Warga asing semakin kuasai perniagaan di MALAYSIAL

      KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Selayang, William Leong merakamkan perasaan kecewa berikutan lambakan warga asing yang semakin rancak melakukan aktiviti premis perniagaan peruncitan di ibu negara.

      Beliau turut mendakwa bahawa tiada pihak yang memandang serius mengenai perkara ini yang akan berlarutan sehingga menjejaskan mata pencarian anak tempatan.

      “Jika sebelum ini Jalan Silang, Jalan Tun Tan Siew Sin dan Jalan Bukit Bintang ‘dikuasai’ warga asing terdiri daripada warga Nepal dan Bangladesh, namun kini ia telah merebak dan menguasai di Pasar Borong Selayang yang cukup popular sebagai lokasi pemborong barangan keperluan harian.”

      “Dengan kebanjiran warga asing di Selayang, ia sudah pasti amat membimbangkang penduduk tempatan. Malah, lambakan yang tidak terkawal akan memberi kesan yang cukup negatif bukan sahaja kepada pembangunan ekonomi yang mampan dan keselamatan sosial tetapi juga kepada keselamatan negara,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Menurut William, isu monopoli oleh warga asing ini bukan hanya tertumpu di Selangor dan Kuala Lumpur sahaja tetapi di seluruh negara.

      “Malaysia adalah untuk rakyat Malaysia, hak atas semua aktiviti ekonomi adalah untuk rakyatnya,” tegasnya.

      “Kebanjiran pendatang asing tidak seharusnya dipandang ringan kerana mereka mampu menguasai ekonomi negara sekiranya terus diberi peluang. Warga asing itu sepatutnya hanya bekerja di sektor yang dibenarkan dan bukan menjalankan perniagaan atau menjadi kontraktor kecil,” tambah beliau.

      https://www.beritadaily.com/warga-asing-semakin-kuasai-perniagaan-di-malaysia/

      Hapus
  27. Indons more talks in reality they are very poor. Lots of Indons female slave work here KL for goods and they said that their country Indons are poor, polluted, lots of rapist and not safe.

    We pay our Indons female slaves in what is in KLs labor law and female Indons slaves are thanking us for good treatment and good salary.

    Indons are Poor!

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malays ATM lebih Poor lagi... selain tak ada kepakaran..banyak askar saling rogol... 😁😁😊

      Hapus
    2. ketika perang banyak askar malays jatuh pengsan lainnya kabur naik boat...😁😁😁

      Hapus
    3. Casino oh casino genting Highlands cukainya tuk kasi makan tentera malon

      Hapus
    4. Memalukan Petronas HUTANG 32 Juta Dollar AS ke PGN INDONESIA kalau tak bayar di ancam ke arbitrase.


      Selasa, 27 Februari 2018 | 09:41 WIB

      JAKARTA, KOMPAS.com - Kepala Badan Pengatur Hulu (BPH) Migas Fansurullah Asa menyatakan Petroliam Nasional Berhad (Petronas) akan segera membayarkan utang kepada Perusahaan Gas Negara (PGN).

      Dia mengatakan, pembayaran harus segera dilakukan Petronas sesuai dengan kontrak kerja sama mengenai gas yang telah disepakati keduanya.

      "Kita dapat info bahwa Petronas sudah siap akan mengentaskan, karena kewajiban yang udah diatur dalam Gas Transportation Agreement (GTA)," ucap Fansurullah saat ditemui di gedung DPD RI, Jakarta Selatan, Senin (26/2/2018).

      Sebelumnya PGN mengancam akan membawa Petronas ke arbitrase karena tak kunjung melunasi utang sebesar 32,2 juta dollar AS atau sekitar Rp 434,7 milar (kurs Rp 13.500 per dollar AS). Utang ini terkait dengan gas yang disalurkan lewat pipa PT Kalimantan Jawa Gas -yang 80 persen sahamnya dimiliki PGN- di bawah kuota yang disepakati.

      https://ekonomi.kompas.com/read/2018/02/27/094100326/petronas-disebut-siap-bayar-utang-jutaan-dollar-as-ke-pgn

      Poor malaysial..

      Kih kih kih

      Hapus
  28. Baca berita ternyata tank Scorpion TNI itu cukup banyak ya ? Ada 90 unit dan masih relatif baru sejak 1995. Sementara Malaysia yg mempensiunkan tank ini memiliki 26 unit yg dibeli thn 1981.

    Ada yg dimodif oleh Pindad shg memudahkan perawatan yaitu penggantian shoe menjadi double track pad.

    Kira2 apakah TNI akan mempensiunkan tank ini juga ?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Gak laah mas, kalo Scorpion TNI dipensiunin, artinya AMX series dah punah duluan..😁

      Hapus
  29. Ada tsunami di anyer, lampung dan daerah pesisir dibanten...opo podo ora weruh 🤷🤷🤷

    Personel dan manajemen band seventeen ikut jadi korban saat manggung

    BalasHapus
  30. Janes said that in 2018,currently from 300 AMX-13 only 120 which is half of the fleet still operational

    BalasHapus
  31. Ditempat kerja saya pun ramai Indon. Saya tanya mereka kenapa kerja di Malaysia, Indon kan kaya? Mereka cakap Indon takde peluang kerja, kalau ada pun tak cukup makan, baik datang kerja di Malaysia dan dapat cukup wang untuk biaya keluarga dikampung!

    Poor Indon!

    BalasHapus
    Balasan
    1. Beruk malaysial sembang besar Tapi reality nya

      EKONOMI NEGARA MALAYSIAL SEMAKIN TERUK DAN LEBIH RAMAI ORANG AKAN HILANG KERJA

      https://mykmu.net/2018/06/21/ekonomi-negara-semakin-teruk-dan-lebih-ramai-orang-akan-hilang-kerja/

      Kih kih kih




      Hapus
    2. oi bagio hati hati lo. klo iced jadi di hapus bisa kebalikannya....keluarga lo jd pembokatnya pendatang jd tuannya..😁😁😁

      Hapus
  32. baca coment unknown myms bagio dan beruk malays ni menandakan sdg stress akut mendekati gila... karna mentaly malays dibawah simpanzee... oh kesihan aduh kesihan...oh kesihan sungguh kesihannn...😁😁😁

    BalasHapus
  33. wow keren abis itu trucknya coba gw ada pasti bisa pindahan gampang

    OKBPOKER
    AGEN JUDI ONLINE
    POKERQQ
    CAPSAQQ
    DOMINOQQ
    BANDAR CEME ONLINE
    POKER88
    IDN POKER
    ORANG KAYA BARU
    DEPOSIT DENGAN PULSA

    Silakan hubungi kami melalui cara di bawah ini
    BBM : OKBPOKER
    WhatsApp : 081362175344
    LINE : OKBPOKER.COM

    BalasHapus
  34. haloo saya mau memberi tau nih agens128 dan Anapoker
    adalah agen terbaik dengan pelayanan nya 24 setiap hari non stop , dan untuk deposit dan withdrawnya
    paling lama hanya butuh waktu 3 menit saja dan sekarang juga bisa menggunakan ovo dan juga go-pay tidak ada kan pelayanan seenak dan secepat ini hanya di sini loh
    buruann join agens128 dan mainkan permainan baru vivo slotnya

    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1 / AGENS128
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 085222555128

    BalasHapus
  35. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - BBM : 559588CB
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    Posted by : J P S POKER . ART

    BalasHapus
  36. J P S P O K E R Menyediakan Permainan Poker Judi Online Seperti Berikut : (Poker, Capsa, DominoQQ, Ceme, Super Teen, Ceme Keliling, Omaha)

    - Bonus New Member Rp. 10.000
    - Minimal Deposit / Withdraw Rp. 15,000.-
    - Bonus Refferal 10%
    - Bonus Rollingan Mingguan 0.3% - 0,5%
    - Proses Deposit / Withdraw 3Menit

    Baca Juga Di Tonton Video jav dan Video Semi kami :
    http://jpsmovie,me (pakai titik yah )

    - Pelayanan Dari Customer Service Yang Cantik Tentunya Sopan Dan Ramah, Hanya di jpspoker dan , Online 24/7 Jam
    - Dijamin Tidak Ada Robot Di Dalamnya 1000% Player VS Player
    Kalau Ada Yang Bisa Berikan Lebih Kenapa Harus Cari Yang Lain!!

    Contact Us
    - Livechat : J P S POKER
    - LINE : jpspoker
    - Whatsapp : +82370836863
    - YM : JPSPOKER

    Support Bank J P S Poker :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    Posted by : J P S POKER . LIVE

    BalasHapus