30 Desember 2015

Myanmar Commissions Frigate, Hospital Ship

30 Desember 2015


UMS Sin Phyu Shin (F 14), the Myanmar Navy's second guided-missile frigate with low observable radar characteristics, the frigate is fitted with two quad box launchers for Chinese C-802 anti-ship missiles (all photos : Myanmar Navy)

Myanmar commissions second frigate with reduced RCS, hospital ship

The Myanmar Navy commissioned several new vessels including UMS Sin Phyu Shin (F 14), its second guided-missile frigate with low observable radar characteristics, on 24 December 2015 - the service's 68th anniversary.



The commissioning ceremony was attended by the commander-in-chief of the country's defence services, Senior General Min Aung Hlaing, who also inspected ongoing offshore patrol vessel (OPV) and corvette projects as well as infrastructure projects at the Naval Dockyard in Thanlyin, according to a release from the senior general's office.


The release also sheds new information on Myanmar's little-known frigate programme that commenced in 2005. The ships, Aung Zeya (F 11) and Kyan-Sit-Thar (F 12), were commissioned in 2010 and 2014, respectively, while construction of Sin Phyu Shin commenced in 2010.


Unlike first-of-class Aung Zeya , the second and third ships feature a stealthy superstructure with two masts and a helicopter hangar. The platform has a length of 106 m and a beam of about 13.5 m. Like Aung Zeya , it is likely that Sin Phyu Shin , is powered by two Chinese-assembled Pielstick 16 cylinder PA6 STC engines from Shaanxi Diesel Engine company.



The frigate is equipped with an India-supplied RAWL-02 (license-built Thales LW-08) 2D air search radar on the mainmast, a Chinese Type 362 missile-targeting radar in a radome atop the foremast along with two fire control radars - most likely Chinese Type 47 series. An India-made HMS-X hull-mounted sonar system is also fitted to the frigates.

Weapons include one Oto Melara 76 mm gun in a stealthy gun mount and three Chinese NG-18 systems for close-in defence. A North Korean-origin box launcher for six man-portable air defence system (MANPADS) is also fitted on the foredeck along with two North Korean small calibre gun mounts on the bridge wings.

(Jane's)

3 komentar:

  1. INFORMASI PENTING !!!! BACALAH !!!!


    Halo teman-teman, saya dari Indonesia, tapi saya dibesarkan dan hidup di Spanyol. Saya di sini untuk berbagi beberapa informasi penting tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari sebuah organisasi Islam seminggu yang lalu sehingga orang saya di Indonesia yang mungkin membutuhkan pinjaman tahun baru ini 2016 untuk memulai bisnis atau melakukan hal-hal lain dapat menemukan tempat yang dapat diandalkan untuk mendapatkan pinjaman, Sebenarnya, saya tidak pernah percaya bahwa saya bisa mendapatkan pinjaman dari setiap internet pemberi pinjaman online karena saya selalu berpikir mereka semua penipuan. Tapi cerita berubah dua minggu lalu ketika saudara Muslim saya sesama yang juga tinggal di sini di Spanyol bercerita tentang bagaimana dia mendapat pinjaman bisnis dari organisasi Islam. Bahkan ketika saya merasa sulit untuk percaya, tapi aku berkata pada diriku sendiri aku harus mencoba dan melihat apa yang akan terjadi dan saya mendaftar untuk pinjaman dari € 185.000. Saya menghubungi mereka. Saya terkejut, pinjaman saya disetujui dan saya menerima pinjaman setelah 3 hari. Satu hal yang saya suka tentang mereka adalah bahwa semua proses mereka sederhana dan jelas. Tidak ada biaya tersembunyi. Tidak ada jaminan yang diperlukan dari saya karena saya mengajukan pinjaman tanpa jaminan. Staf mereka adalah orang-orang yang memiliki rasa takut akan Tuhan. Jadi, saudara-saudara saya di rumah dan di luar negeri, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk saran Anda untuk menghubungi mereka segera melalui email di (islamiccreditunion@gmail.com) dan salah satu staf mereka akan segera merespon anda. Silakan berbagi informasi ini sehingga orang lain dapat mengetahui tentang mereka dan mendapatkan pinjaman dari mereka. Jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut dari saya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari mereka, jangan ragu untuk menghubungi saya di email rofiq228811@gmail.com Mudah-mudahan, tahun baru ini akan menguntungkan bagi kita dengan kekuatan Allah SWT.

    BalasHapus
  2. Apakah Anda membutuhkan pinjaman? Apakah Anda seorang pengusaha atau wanita dan Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda ?? Apakah Anda membutuhkan modal untuk memulai bisnis? Apapun masalah pinjaman Anda mungkin, di sini datang bantuan Anda karena kami menawarkan pinjaman kepada individu dan perusahaan pada tingkat bunga rendah dan terjangkau.
    Hubungi kami hari ini di (carrenbenfirm@outlook.com atau carrenbenfirm@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman Anda hari ini.

    BalasHapus
  3. I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $400,000 MONTHLY , $20,000 daily for a maximum of 4 MONTHS. I am so happy about this because i got mine last week and I have used it to get $140,000 already. Mr Martins Hackers is giving out the card just to help the poor and needy though it is illegal but it is something nice and he is not like other scam pretending to have the blank ATM cards. And no one gets caught when using the card. Get yours from Mr Martins today! Just send an email to martinshackers22@gmail.com

    BalasHapus