26 Januari 2019

Laos May Order J-10C Fighters

26 Januari 2019


Chengdu J-10C fighter (photo : FYJS)

A sole international market for China's J-10 fighter jets is taking shape

When it comes to China’s exporting of high-end military equipment, the exporting of J-10 fighter jets to Pakistan is an inevitable topic.

Although Pakistan already offered an olive branch to China’s J-10 fighter jets and its Chief of Army Staff Qamar Javed Bajwa even personally mounted on a J-10C during the “Shaheen-VII” China-Pakistan joint air exercise at the end of 2018, it remains hard for the country to make up its mind to sign the official contract to purchase J-10 aircraft.

It is recently reported that two other countries are likely to purchase China’s J-10 fighter jets before Pakistan. A sole international market for China’sJ-10 fighter jets is taking shape.

Laos is one of the aforesaid two countries. On January 14th, the Royal Lao Air Force completed a test flight of the Yakovlev Yak-130 advanced jet trainer imported from Russia. In the past, a dominant view was that Laos would make the Yakovlev Yak-130 the main fighter jets in its air force.

However, Laos’ domestic media recently conjectured that importing the Yakovlev Yak-130 was just a move to prepare for the purchase of new main fighter jets, which is likely to be China’s J-10C. Moreover, Laos' netizens posted many photoshopped images of J-10C fighter jets in the digital painting of the Royal Lao Air Force. Upon analyzing the demand of the Royal Lao Air Force, it isn’t totally a rumor that Laos will purchase J-10 fighter jets.

From both historical and geographical perspectives, Laos is a country lacking a sense of security. It borders comparatively powerful Thailand in the west and ambitious Vietnam in the east. The Royal Thai Air Force has long been equipped with US F-16 fighter jets and Swedish JAS 39 Gripen fighter jets. The Vietnamese Air Force is equipped with Su-27 and Su-30 fighter jets from Russia and is reported to purchase the latest Su-57 fighter jets.

However, the main fighter jets of the Royal Lao Air Force remain the outdated MiG-21 fighters. Facing air threat in both west and east directions, Laos is in urgent need to introduce the advanced 4th-generation fighter jets to reinforce its air force. Indeed, China’s J-10 is the best choice due to its reliable performance and stable supply.

Even if Laos and Bangladesh sign contracts to purchase China's J-10 fighter jets, their purchased volumes will be enough to equip only 1-2 squadrons (namely, 12-24 units of aircraft) considering the limited sizes of their air forces.

Moreover, it is unlikely for the two countries to build assembly lines or major overhauling facilities. Nevertheless, the export orders for J-10 fighter jets from the two countries are still very significant, which are worth seizing for China through certain compromises over price and technology.

Both Laos and Bangladesh are weaker than their neighboring countries in terms of air force. The fighters equipped by their rivals are not only more advanced, but also major competitors for the J-10 in the international arms market. Therefore, the performance of the J-10 in the two countries will be crucial for the Chinese fighter jets to expand exports to foreign countries including Pakistan.

See full article ChinaMil

40 komentar:

  1. Balasan
    1. Yg jealous tuh malon miskin sejak dari thn 2000 sampe 2019 dalam MRCAnya bising sangat nak ganti MIG-29,fact now malon is only BIG LOOSER & BIG MOUTH wkwkwk....LAOS yg konon katanya negara miskin di rantau telah tewaskan Malon BIG LOOSER dalam shopping weapon wkwkwk

      Hapus
    2. Malaydogsial jealous program 😁

      MRCA Cancel
      LCA Cancel
      MPA cancel
      Little bird :absurd

      Only 4 Out of 28 Fighter Jets At RMAF Can Fly Due to Poor Maintenance 😁
      https://www.worldofbuzz.com/mat-sabu-only-4-out-of-28-fighter-jets-at-rmaf-can-fly-due-to-poor-maintenance/

      Kih kih kih

      Hapus
  2. This J-10C could shot down the entire Indons fleet.

    Their F-16 are toothless and a garbage stock from the US bought through loan and exchange of Palm Oil.

    BalasHapus
    Balasan
    1. J-10s are carbon copy from from israeli lavi which was a derivative of F-16,

      keep trolling wumao shill , you wont get true allies from maritime south east asia even you are turning malaysia into forward operating trolling base.

      Hapus
    2. Lha Su-30 MKM mu ko beli pake apa idiot,dulu belinya gak pake sawit keh wkwkwk...there is one another idiot n NATO from Malon BIG MOUTH wkwkwk

      Hapus
    3. mungkin dia lupa gegara habis stok pisanknya om pit haha!🍌🍌🍌

      sini guwe ingetin si om uknown370 haha!🍌🍌🍌

      President Putin signed a $900 million deal Tuesday to sell 18 Sukhoi SU-30 M.K. warplanes to Malaysia.

      Malaysia will finance the purchase through sales of palm oil. tukan sama haha!🌴🌴🌴

      http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/23771/malaysia-signs-deal-for-18-sukhoi-su_30s-(aug.-6).html

      Hapus
    4. Laos and Indonesian fighter no need to shoot down poor old crap malaydogsial Fighter.. because malaydogsial Fighter lack of sparepart and pilots Can eject in hanggar 😁

      Kih kih kih

      Hapus
  3. Most Indons are poor and cant even eat descent foods according to some Indons female servants who work here in KL.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Grade A country can't even buy this plane xaxaxaxaxa, WTF 999years as british's slave xaxaxaxaxaxa nih 🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌🍌

      Hapus
    2. Gred A konon tapi banyak rakyat malon yg jadi bandar dadah di indonesia wkwkwk

      Hapus
    3. malon dah jadi budak bangla china dan jawa bro.... cause malon tempatan itu pemalas dan tidak di percayai bank... wakakakk😁😁😁

      Hapus
    4. Ofcourse malaydogsial already slaves china and bangla 😁

      https://www.beritadaily.com/warga-asing-semakin-kuasai-perniagaan-di-malaysia/

      Kih kih kih

      Hapus
    5. Gila malaydogsial.. pangkalan TUDM sungai besi saja di jual ke china 😁 bukan itu saja ternyata perusahaan listrik negara di semenanjung malon udah di jual ke china 😂

      Malaydogsial Benar2 china slaves 😁

      Hapus
  4. omaigot laos beli j10, kalah negeri grade A haha!👍👍👍

    BalasHapus
  5. j10 pon malaysia tak mampu beli...kesian jom songlap

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon cuma big mouth om wkwkwk

      Hapus
    2. Make low IQ Malaydogsial always jealous and crying like women

      Kih kih kih

      Hapus
  6. ada yg dikibulin lagi, ternyata oh ternyata

    katanya atsc bs serpis sukhoi ama mig?
    ehm terbongkar lagi kasus haha!🍌🍌🍌

    berita 24 Juli 2017,
    "UEC has Signed Contracts for the Repair of Engines Su-30MKM of the RMAF "

    http://defense-studies.blogspot.com/2017/07/uec-has-signed-contracts-for-repair-of.html

    uuhuyy kok beda ama kata menhan tetangga kesayangan, katanya 4 pisank, eh bijik nyala kah?haha!🍌🍌🍌

    "Mat Sabu: Only four out of RMAF's 28 Russian fighter jets can fly"

    https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/07/31/mat-sabu-only-four-out-of-rmaf-28-russian-fighter-jets-can-fly/

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malonkan negara penuh tipu2 dan rasuah ompal wkwkwk

      Hapus
    2. kyk duren musang kong aja dimahal2in🐿, enakan duren medan om puwas haha!😊😊😊

      Hapus
    3. SU 30mkm malaydogsial udah parah om pal.. menurut tehnisinya setidaknya memerlukan 35 juta dollar perpesawat untuk perbaikan.. Tapi apa daya malaydogsial terlalu miskin, sekarang mungkin bukan 4 lagi yang terbang 😁

      Hapus
  7. Sono lon beli MRCA pakai tas herpes nya rosmah. . Jooooooom songklap

    BalasHapus
  8. mari kita dukung je ten bi for laos...

    dan mari kita ketawain kw Raffale for Malon..😁😁😁😁🇲🇾🇲🇾🇲🇾💨

    BalasHapus
  9. Ayo nanti di eksib LIMA 19 Malay borong senjata apa? Dari yg ringan sampai yg kelas berat..., Kita amati dalam kita lihat nanti broooh ada kontrak apa minder malay

    BalasHapus
    Balasan
    1. Apaan, di LIMA taon lalu gembar-gembor mo deal MRSS, taunya batal..
      Jadi tepatnya : "..nanti di eksib LIMA 19 Malay mo gembar-gembor apa..?"

      😌

      Hapus
  10. Heran gue, kenapa Unknown selalu nyebut Malaysia sebagai "KL"? Dia ini malu dengan Malaysia atau apa?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Emang "KL" apaan mas?
      Kutang Longgar kaah..? 😥

      Hapus
    2. KL...kolor Lonte kah...ups
      Wahahhaa

      Hapus
    3. Hahahahahaha...😅😅😅😅😅


      Waittttt.....


      KL = K O N T O L


      yaaaa muka merak macam peli mas...negeri sodommmm

      😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒🐒

      Hapus
    4. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

      Hapus
  11. J10c for destroying malaysia air force 👊👊👊

    BalasHapus
  12. Again, Idiot malaydog are jealous

    BalasHapus
  13. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  14. AYOK GABUNG DAN SERU SERUAN DENGAN AGEN KAMI YANG SIAP MELAYANI ANDA SENANTIASA SELAMA NYA ~
    minimal depositnya hanya 50 ribu loh & kita juga mempunyai game poker dengan minimal deposit 10 ribu saja ayo buruan
    Kalian juga bisa melakukan deposit menggunakan Ovo

    silakan masuk langsung ke website kami dan baca syarat ketentuan bonusnya
    untuk informasi lebih lanjut silakan hubungi CS kami di sini :

    Contact Kami :
    BBM : D8B84EE1 / AGENS128
    Line id : agens1288
    WhatsApp : 085222555128

    BalasHapus
  15. Nama..Brian Günter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
    Profesion ...... ahli perniagaan
    Jumlah pinjaman .... € 250,000
    Faedah pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Düsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
    Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    BalasHapus
  16. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    BalasHapus