24 Januari 2018

Lorenzana: Frigate Project Cancellation Unlikely

24 Januari 2018


Artist's impression on HHI frigate for Philippines Navy (image : MaxDefense)

MANILA -- Despite allegations hounding the Navy's Frigate Acquisition Program (FAP), Defense Secretary Delfin Lorenzana said that it is very unlikely that the project would be cancelled.

'With all the facts we know about the frigate (project)? No," he said in a message.

Earlier, the DND announced that it is welcoming any investigation on its PHP18 billion FAP, noting that it has nothing to hide regarding the matter.

DND public affairs office chief Arsenio Andolong made the statement in response to plans of the Senate minority bloc to conduct an investigation on the FAP.

"The DND welcomes the plan of the Senate to conduct an investigation on the Frigate Acquisition Project. In fact, we have long been waiting for the opportunity to shed light on this issue so that the truth will finally be known," he added.

The FAP is one of the key pieces of the Armed Forces of the Philippines Modernization Program as it seeks to provide the country with the capability to deal with air, surface and sub-surface threats.

It will be armed with a variety of missiles and guns capable of defeating such threats.

Earlier, Magdalo partylist Rep. Gary Alejano claimed that the FAP project is riddled with anomalies and that its design was altered from the original.

According to the lawmaker, one of the anomalies surrounding the project is the alleged preference for the Hanwha CMS.

"There is a proper process prescribed in RA 9184 (Government Procurement Reform Act) concerning the termination of a procurement project and there are specific conditions that must be present in order to invoke it, none of which are existing at the moment in this project," Andolong added.

Also, the DND spokesperson said these claims are mere allegations and innuendos which hardly constitute grounds for termination of the project.

(PNA)

25 komentar:

  1. Mungkin Philippine Navy beli aja KCR 60 dan nambah LPD nya dari PT.PAL..bisa dapat banyak nanti di diskon daripada beli fregat..Mehong..wkkwkkk

    BalasHapus
    Balasan
    1. Wah kok bahasanya Figrate Project Cancellation mirip sama MultiRole Cancellation Akan (MRCA). Kasihan bingit dah, sudah AKAN di CANCEL lagi. Kayak jatuh ketimpa tangga trus ditindih pretty asmara wkwkwkw land

      Hapus
    2. kalo ditindih raisah, om smili mao tuch, gpp kok kensel2 dach haha!😘😘😘

      Hapus
    3. Ditindih raisah saya juga mau om palu. Berkali2 juga nambah ekekek

      Hapus
    4. hadeeuu sensor sensoorr haha!πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

      Hapus
    5. Ogah achhh...mending ditindih ame model majalah exotica, lebih berasa

      Hapus
  2. kalau mau kcr rasa fregat beli aja kec sepertimesir

    BalasHapus
  3. Since it is a corrupted project better to rebid for new frigates and blocklist hyundai

    BalasHapus
    Balasan
    1. Yes i agreed, Phil Navy should consider PT PAL Sigma Light Fregate (PKR) as a choice.

      Hapus
  4. Kalo rebid, PAL berani masuk/gak nih?
    Buat PKR mutan KW-an Damen..

    Hwihihi... :D

    BalasHapus
    Balasan
    1. Plus masukin med tank buat proyek moderenisasi mereka tentunya..

      Dapur kita ngebul, tetangga pun senang.. :D

      Hapus
    2. kalo pkr kayaknya gak bisa dech om.

      1 PKR lengkap dapet 2 frigat mereka.
      kecuali, pt pal punya desain baru, ato model kapal buatan palindo marine untuk bakamla nach ini baru joss haha!πŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Hapus
    3. Gw rasa nantinya tetep berpaling ke Indonesia tuh mas.. ambil paketan tambahan LPD, bisa jadi ambil frigat atau KCR dari PAL.. kalau PKR rasanya berat bagi mereka.. akuisisi Medium Tank dan CN buat MPA

      Hapus
    4. bolee..bolee, tp harga lpd uda naek tuch om super haha!πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

      solusi buat kebutuan prog frigat mrk, bole tuch lpd dipasangin otmel 76mm, mistral, ama rudal anti kapal begh bisa jadi destroyer multi rol ter"gendut" haha!πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

      Hapus
  5. Great opportunity for PAL to join the game, as this project still continues despite to be postponed to investigate the case.

    The offer from PAL to provide the KCR project will be the best option for such a limitation budget country (like us) that promotes the quantity and sufficient capability of warships with more value rather than spending on the expensive ships with less number to acquired.

    BalasHapus
  6. kalo mao di kensel, tunggu kapal korvet kelas pohang nyampe dululah haha!πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

    BalasHapus
  7. Better for this Frigate Project is to be thrown into waste basket...it is anomalous and destined to doom right from the start

    BalasHapus
    Balasan
    1. what is happen here, I thought the project has been keel laying?

      Hapus
  8. Ogah achhh...mending ditindih ame model majalah exotica, lebih berasa

    BalasHapus

  9. PT PAL bukan rakan yang boleh dipercayai untuk Filipina kerana terdapat juga penuh dengan rasuah

    BalasHapus
    Balasan
    1. Samalah dengan Bousted 😁

      Hapus
    2. Dan HHI itu tentunya.. :D

      Ya kita tunggu aja, kalo deal lagi ama PAL artinya mereka dah ketagihan..
      Tahun ini kok, tak tunggu lama.

      hwekekekek.. :D

      Hapus
    3. Hahahahaha

      Ketara kapasitas si Gem keliatan banget bro... sok2an nunjuk PAL korupsi lha dia kemana aja selama ini malah gak pernah baca berita dinegerinya sendiri... atau mungkin beritanya gak boleh keluar ? hahaha

      Nih mas Gem baca lah biar smart dikit :

      http://transparency.org.my/what-we-do/transparency-in-defence/2015-defence-companies-anti-corruption-index

      http://navaltown.blogspot.co.id/2015/03/royal-malaysia-navy-corruption-scandal.html

      https://www.globalsecurity.org/military/world/malaysia/boustead.htm

      Hapus
    4. Cukup berbahaya jika projek mpss dibeli oleh malaysia.. takut ada kakitangan syarikat pt pal merasuah kakitangan kita... elakkan kalau boleh...

      Hapus
    5. Tak punya uang saja berlagak kau malon goblok wkwkwk
      Malon rasuah sampai merata rata.. enjin jet pun di rasuah..

      Hapus