25 Januari 2018

RSAF Seeks CH-47 Simulator

25 Januari 2018


The cockpit of the CH-47F Chinook Flight Simulator (photo : Chinook helicopter)

The Republic of Singapore Air Force (RSAF) is in need of a CH-47F Chinook simulator to help train its pilots.

The RSAF currently operates six CH-47D and ten CH-47SD Super D Chinooks. The service is pushing for the device to allow collective training to be conducted.

In the running for the simulator are Boeing, CAE and L3 Link. Tender timings are yet to be decided and the in-service date is expected to coincide with the delivery of the F variant. 

(Shephard)

12 komentar:

  1. Every nation in Asean frm Indonesia, Malaysia, Thai, Viet, Phil, and even Myanmar..have all politician and brass that talk much on their 'plan' defense procurement..

    However all of them..in the rnd 'mostly' will not get what they originally plan..either in 'time' or in 'quantity'..

    Only this "little red dot"..that talk their plan in structure manner..and close all time..got what they have planned in the end..on time..

    Shown that only 'one' nation in wholle Asean Region..where the defense sector..really run 'professionally'..he,he..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Bottom line is.. "Its All About The Money" and "Price Tag" :-)

      Hapus
    2. Plan?

      Emang mo perang ama siapa?

      :p

      Hapus
    3. Mau perang sama siapa..yg penting siap2 dulu..😁

      Yg jelas programnya dibuat terstruktur..bukan program 'ajimumpung'..he,he..

      Hapus
    4. Singapore itu bukti demokrasi & kebebasan press itu sampah...yg benernya..cukup asal kepentingan US tidak Di ganggu...US gak akan mkritik sistem pmrintahan mana2 negara..
      mau hukum potong leher..mau otokrasi..silakan...

      Hapus
    5. Pls the democracy the West professed is flawed and has always stired up trouble in the world. Look at the american democracy. Many angry liberals all against trump lol. Funny how they always like to talked abt their freedom when it is their freedom that led them to this state. Now the US govt is in shutdown. Democracy needs to be controlled. Not let it loose like whats going on oit there. Some of u do not agree with this i dont blame u. You have different believes but what i hate are those who likes to preach to other nations that their ideals is the way and not blah blah blah.

      Hapus
  2. "..RSAF currently operates six CH-47D and ten CH-47SD Super D Chinooks"

    Mantep beud..!
    Emang mo deploy kemana sih miara nonok segitu banyak.. :p

    Apakabar nih dimari..?
    Oh ya, dikit aje yak, yang penting punyak.. :p

    #(akan)

    BalasHapus
  3. Hadeww...latah deh, kumat lagi.Emang harus chinooks ?? Pantesan PT DI segitu gitu aja..Btw Indonesia pasti bisa lebih baik lagi, ga perlu malu klo emang hrs belajar dari negara lain soal perencanaan. Tinggal niat apa nggak. tabik

    BalasHapus
    Balasan
    1. Kenapa chinook?
      Penerbad yg bisa jawab.. :p

      Hapus
    2. Mungkin doktrin perang TNI AD ada konsep penyerbuan menggunakan heli angkut kelas berat mas untuk membawa Anoa, Badak, Sanca atau Komodo misalnya.... Chinook ada internal bay didalemnya yang gede bener dan daya angkatnya juga besar yang PT.DI mungkin belum bisa buat.

      Pilihannya tinggal Sea Stallion, Chinook dan Mi26 kalo gak salah.

      Hapus
    3. Nah, sekelas 3 heli berat itu, adakah heli eropa yg bisa dilisensi(rakit) oleh PT DI?

      :p

      Yg ada malah AW yang melisensi Chinook...hwekekekek.. :D

      Hapus
  4. Why can't ASEAN countries cooperate and run such training simulators together??

    What is more likely in future, ASEAN Nations fighting each other? Or being threatened into submission and vassal status by outside super power???

    BalasHapus