17 Desember 2021

Completion of BRP Gregorio Del Pilar Repairs Seen this December

17 Desember 2021

Saab AN/SPS-77 Sea Giraffe AMB air/surface search radar showed installed on BRP Gregorio Del Pilar (photo : MaxDefense)

MANILA – The repairs of the offshore patrol vessel, BRP Gregorio Del Pilar (PS-15), are estimated to be completed by the end of December.

"The ship's repair is already 70 percent complete, with an estimated completion date around the last week of December 2021," said Philippine Navy (PN) spokesperson Commander Benjo Negranza, in a message to the Philippine News Agency when sought for updates on the naval vessel Wednesday night.

Dock and sea trials for BRP Gregorio Del Pilar were conducted in the last week of November.

"Another sea trial will be scheduled upon correction of noted deficiencies (if any) found on the previous sea trial," Negranza said.

Despite the BRP Gregorio Del Pilar undergoing maintenance, he assured the public that the PN "vigilantly stands guard at our borders, effectively safeguarding Philippine waters".

One of the ship's two variable pitch propellers was damaged, along with its propeller hub, after its grounding off Hasa-Hasa Shoal in August 2018.

Negranza earlier said the drydocking and other related repairs of BRP Gregorio Del Pilar are expected to be completed by September.

Difficulties in procuring parts and the ongoing coronavirus disease 2019 (Covid-19) pandemic have moved the completion of the repairs of the BRP Gregorio Del Pilar to the latter part of 2021. 

(PNA)

45 komentar:

  1. Balasan
    1. Meanwhile,
      there is 1 of ouw neighbors who their people claim to be rich in the area, still using 2D radar

      they called themselves JAGUH

      wkwkwkwk

      Hapus
  2. Manakala geng malon hanya bisa BUAL DAN LAWAK guyss...BWHAA...HAHAHA...HA

    BalasHapus
  3. Inshalla after the 3D Radar hope they install the Antiship missile and secondary gun Anselsan.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Great!

      Must have,

      without any missile, she's just gonna be a fishing boat!

      Hapus
  4. Admin kejam berita tentang kapal laut terus apa ga pikirin perasaan negara tetangga kesayangan yg sedang bermasalah dengan pengadaan kapal dari Wuhan dan Prancis..he3

    BalasHapus
  5. Fremm nya bagaimana min? Katanya diinstall Tomahawk

    BalasHapus
    Balasan
    1. om unknown1948, si om iskondor apa kabar
      uda dibeliin pespur ama frigat kok hilang, haha!😉😉😉

      Hapus
    2. Baru sadar diprank habis-habisan sama gacoanmu ndar.......😂😂😂

      Hapus
  6. mabuhay...del pilar makin setronk haha!✅✅✅

    naahh ini yg namanya SLEP/MLM, retrofit kapal perang

    namanya apgred pasti ada diganti baruw, yg lebih ok
    kapal frigat hibah amrik ini sudah tua bahkan dari kelas VS kita, tapi tetap josss apgred terussszzz ampe maksimal hore haha!✅✅✅

    jangan sperti KL, biaya slep gde
    tp senjata malah kanibal kapal laen, sensor gak ada perubahan..cet doank haha!🤭🤭🤭

    BalasHapus
  7. persiapan caplok mianggas nih

    BalasHapus
    Balasan
    1. Philipina ngga bakalan caplok miangas, yg pasti Sabah mau diambil alih lagi sama Sulu dan Sarawak bakalan merdeka dan bergabung ke Indonesia. di verbodeen di Natuna bakalan mewek malonsial

      Hapus
  8. 👈👈👈👈 ini LCS Mahangkraklela tanpa jangkar, pakai tehnologi rem Tangan

    BalasHapus
  9. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  10. Liat kapal Perang, jd teringat sebuah kapal yg kekal dan abadi didarat sampai Kiamat

    BalasHapus
    Balasan
    1. LCS di darat forever 😍😍
      Kapal pakai roda itu, kita lihat 2025.Ga ada pejabat mereka yang berani mengambil keputusan. Maju kena mundur kena.

      NGOAHAHAHAHHAHHA

      Hapus
    2. Pake koin baru bisa jalan BWHAA...HAHAHA...HA

      Hapus
    3. Itu versi yang paling teruk bung, ada lagi yang semi teruk... OPV Malon pun juga kacang kedele...

      Malon ini memang benar2 tidak cocok kalau bina sesuatu...

      Hapus
  11. Hibah tp Bermodal jg..jgn ky KL Beruk Semenanjung udh barang hibah tp takde wang tuk jasa kirim & Upgrade..berharap derma, Bangsa Miskin dan Idiot

    BalasHapus
    Balasan
    1. makanya blackhawk brunei ngga bisa dikirim ke malonsial ngga ada uang

      Hapus
  12. Naaah....PINOY...Kami mendukung segala daya upaya Filipina untuk memperkuat angkatan bersenjatanya, termasuk masyarakat SULU untuk menuntut kembali hak atas wilayah SABAH sehingga bergabung dengan FILIPINA 🙂

    BalasHapus
  13. Nahh PHINOY upgrade radar kaprang dari 2D menjadi 3D....


    Tapi ada satu negara MAJU KAYA RAYA n GREEN A++++++++... upgrade kaprang awalnya punya radar 3D eh pas upgrade jadi 2D.

    Pertanyaannya NEGARA MANAKAH ITU.???

    BalasHapus
  14. del pilar hibah amrik pun di retrofit mahal ama filipin,
    sama ama f-16 gurun kita gaesz,

    eh KL dikasi barang hibah tank m-109, gak mao kluar DUWIT gaesz..GAGAL dah py SPH gratis haha!🤣🤣🤣

    BalasHapus
  15. TLDM OMPONG NAVY masih kekal menggunakan radar 2D.
    wakakakak...Navy negara² jiran lainnya sudah gunakan 3D Radar purr....menyedihkan sangat..😂🤣😂🤣🐒🐒

    BalasHapus
  16. BRP Del Pilar ini bila datang invasi sabah, minta berhenti dulu tunggu 2025 Maharogolele di gendong Scorpane apung

    BalasHapus
  17. KL mo punyak ratusan apc, percuma...

    kerna gak punyak

    HELI ATAK apalagi UCAV, kesian dech haha!❌❌❌


    HELI ATAK apalagi UCAV, kesian dech haha!❌❌❌


    HELI ATAK apalagi UCAV, kesian dech haha!❌❌❌


    HELI ATAK apalagi UCAV, kesian dech haha!❌❌❌

    BalasHapus
  18. Honeywell Led Light Cecon Engineering being one of the top LED brands in Pakistan to provides you one of the best-LED lights in Pakistan to make your life lighten with our cheapest LED light

    BalasHapus
  19. Naaaaah ini yg dinamakan upgrade
    Di up kan gitu
    Bukan cem sebelah
    Korvet bermisil malah di downgrade gk dikasih misil
    Korvet ber cms yurup malah didowngrade cms indie
    Yg seharusnya jadi spearhead malah betah di dockyard
    Dah gitu suka ngehina jiran2nya
    Sekarang protes kena hina
    Dah ah mmg mental beruk

    BalasHapus
  20. kalo di malon, ada donkey yg bangga dgn ketahanan sampai lama wkwkwk
    itu kapal kombatan apa kapal nelayan?

    kapal kombatan itu harus cepat, dan ber missile

    tak macam kapal malon, speed kayak siput, ketahanan di laut lama..
    tanpa missile pula..
    TLDM mau mancing kura2 dan ubur2

    wkwkwkkw

    BalasHapus
  21. Sekarang pusing dah mereka
    Bukan kelas kita
    Sama bangladesh aja kalah set
    Tp ajaibnya ..
    Sifat suka klaim ttp melekat di mental beruk
    Aneh bener tuh orang
    Amit2 dah kita bukan serumpun

    BalasHapus
  22. MABUHAY PINOY, MARAMING MARAMING SALAMAT PO..! SABAH AND LABUAN ISLAND IN NORTH BORNEO IS YOURS.. 👍👍👍

    BalasHapus
  23. Salamat po,,,upgrade radar is good for your ship to face china on your EEZ😎

    BalasHapus
  24. Gempur gakberani nongol kemana sigempur aku kangen wkkkkk

    BalasHapus
  25. KESIAAAN...

    Unknown20 Februari 2021 15.33
    Sejujur aku kate
    Tak tau nak kata apa. Apak aku pencen th 84 sekarang umur apak aku 78 th.
    FAC FAC itu semasa dia dalam pengkhidmatan.
    Ni kalo aku bagi tau apak aku cem mana dia mau pandang.
    Dah pasti sedih dia tu
    Cem mana anak muda mau masok tentara
    Takutlah dia lihat besi burok macem tu.
    Nak retrofit mrk bilang pun
    Cem mana retrofit umur sdh sm dgn apak aku.
    RMN mahu beli baru
    Sayangkan duit tiada
    Yang ada malah orang merepek kat sini
    Merepeklah sama mentri
    Mintalah tambahan bajet
    Ni bukan masa malaysia berjaya th 2000

    Azizul Rahim
    firstly cuba kita teropong poket kewangan negara.
    ada ker dananya atau setakad sembang sahaja.
    hari ini pun kita boleh nampak ekonomi kita bukannya berada dlm keadaan selesa.. nak beli vaksin covid pun terpaksa pinjam duit tabung pencen.

    Azizul Rahim
    sembang melayu.. patutler la nie asset ATM kita hebat hebat 🤣🤣🤣
    jiran dah guna apache. kita masih lagi kial kial dengan MD 530g 🤣🤣🤣
    itu kira sembang orang kaya ler tu..

    BalasHapus
  26. Hasnan Hashim Prioriti siapkan LCS tu juga 6 bijik fully fitted. Yang lain tu jadi gun boats main kejar2 PATI takpa la

    Edmund Teh Hasnan Hashim tugasan TLDM dan APMM kena clearkan.
    APMM pasang meriam, RCWS, dan GPMG sebab tugas diorang halau/tangkap nelayan asing, PATI atau lanun.
    TLDM sepatutnya dilengkapi dengan meriam, misil anti permukaan/kapal, udara, dan bawah air. Jadikan worst nightmare untuk lanun dan musuh negara.

    Sekarang nampak spec kapal TLDM macam APMM je.

    BalasHapus
  27. Zul Zainol Kesian jg dgn tldm harap aset yg amat diperlukan LCS sampai skrg tak siap2.

    Abu Hasan Al Qontani Jgn lupa buat overall visual inspection...made in China....

    Pat Khan Design asalnya ialah kapal nelayan pesisir pantai china..bezanya ia dipasang sensor dan senjata..

    Khairulnezam Khamis Dah sampai tu tukar le semua system kawalan , tembakan dan bagai2 tu. Cek sistem supaya secure communication.

    RedzOne Peace Aree-Daa Memang ptut dinaik taraf.tmbh pe yg ptut.jgn togel manjang

    Dan Din Dun Tan pusmah jaga area mna?. yg tu nmpk taring jgk

    Mohd Firdaus Bob Suma kapal xde payung anti kapal
    Dan anti udara-mmg naya kalo berperang

    Abdulfakar Abuhassan Kurang nampak taringnya..hope digraded lagi weapon systemnya..kasi lebeh sengat missilesnya.

    Arif Che Kamaruddin Tak ada 4D capability takde makna!

    Far Reid Semua gunbot..haha

    Khairul Anwar Gun boat.

    Mohd Faizul dah ada kapal china nih, time eks blh la jadi geng nagaland....hahaha

    Hasnan Hashim Prioriti siapkan LCS tu juga 6 bijik fully fitted. Yang lain tu jadi gun boats main kejar2 PATI takpa la

    BalasHapus
    Balasan
    1. LMS design dari Kapal pesisir nelayan China...


      Paham tak ? Ngoahahahahahaaa 😀

      Hapus
  28. Baru nge blowjob Bangla 😀

    BalasHapus
  29. Sebagai Saudara jauh, bangsa Indonesia mendukung langkah PINOY Modernisasi Alutsista.....MABUHAY PINOY 🇮🇩🇮🇩🇵🇭🇵🇭

    BalasHapus