10 Maret 2018

Regional Australia Delivers Deployable Mission System Facilities for F-35A Aircraft

10 Maret 2018


RAAF F-35A (photo : RAAF)

The first two mobile mission system facilities to support the Royal Australian Air Force’s (RAAF) F-35A aircraft have been delivered by Lockheed Martin Australia. 

The Minister for Defence Industry, the Hon Christopher Pyne MP, said these facilities are critical to enabling the F-35s to be operated and maintained while deployed away from RAAF bases Williamtown and Tindal where, after the first aircraft arrives in December this year, they will be based.

“These are the first of 29 deployable facilities that will provide transportable, secure workspaces for Australian Defence Force (ADF) personnel to support operations and maintenance activities,” Minister Pyne said.

“Without the deployable facilities, the aircraft’s full capabilities will not be realised.


F-35 deployable facilities (photo : Lockheed Martin)

“The deployable facilities were designed and developed in Newcastle by Varley, a local company, using Australian steel.  20 jobs have been created at Varley with another 50 jobs through the supply-chain in the Hunter region.”

“This is another strong example of opportunities in Australia’s expanding defence industry being taken up by companies in Australia’s regional areas.”

Providing for Australia's future air combat and strike needs, Australia is purchasing 72 F-35A aircraft to replace 71 ageing F/A-18A/B Hornets.

Headquartered in Canberra, Lockheed Martin Australia is a wholly-owned subsidiary of Lockheed Martin Corporation and employs more than 900 people in Australia across the aerospace, defence and civil sectors.

(RAAF)

15 komentar:

  1. Kenapa Australia tidak akan mempertimbangkan jet yang paling maju dan yang paling maju di Jakarta yang IFX dibuat di Indonesia?

    BalasHapus
    Balasan
    1. Buat kami Tetap bagus ifx lah, dan Malaysia tak punya progres jet pejuang, tunggu 20 tahun lagi, bangun Gem negaramu makin ketinggalan

      Hapus
    2. Ufo gen 6...binaan tempatan.
      Made in najib botak

      Hapus
  2. Keren ya fasilitas perawatan ajunya...udah dikonteiner jd mudah digotong-gotong

    BalasHapus
  3. Pesawat nih kalah canggih di bandingkn pesawat binaan Malaysie PTM. Gen.6 di mna smue buatan tempatan.. xixi
    Syarikat mcam boeing &airbus pon patut belajar kat malaysie kerana hnya pesawat PTM malaysie yg dapat terbag berpusing kat bumi dan akherat .. xixi

    BalasHapus
    Balasan
    1. Haha...betul keh malaysia nak bina jet pejuang gen 6

      Hapus
    2. Karena kebodohan beruk2 malon yg sudah sangat kritis, mereka pada percaya pada proyek hayalan tersebut kah kah kah
      Rajanya teknologi (USA) aja masih di gen 5, eh ada negara berpendudk paling bodoh sedunia sok2 an bikin fighter gen 6 klaimnya si 100% binaan tempatan wkwkwk
      Russia aja sebagai negara saingan USA dalam hal teknologi dan sudah berpengalaman dalam pembuatan pespur pun masih tetep ngembangin teknologi pespur gen 5 nya
      Sedangkan malon yg belum pengalamn buat pespur sok2 an pengen buat pespur gen 6 kahkahkah bina pesawat komersil pun tak bisa, lah ini pengen ke pespur gen 6, mimpi je xixixi

      Hapus
    3. Ksbarnya puterajaya dh bina senjata terhaibat se aherat

      Hapus
  4. Untuk antisipasi seharusnya kita pasang radar VERA-NG di NTT dan Bali.

    BalasHapus
  5. jet macam nie tiada guna lawan malaysie...kena mantra tok bomoh kelapa super pasti jatuh....gempita pon mudah sangat kalahkan apache ngan mbt leopard

    BalasHapus
    Balasan
    1. Gempita tu terhaibat pakcik bisa nembak ufo dan plasma.
      Bahan bakar dah pake plutonium...tahan sampe kat kiamat

      Hapus