28 April 2020

Multi-million Dollar Innovation Boost to Australia's Defence Industry

28 April 2020


JEDS to continue the development of its radar electronic support system. If successful, this innovative technology has the potential to provide the Navy with a cost-effective system to automate warnings and determine the type and location of radar signals (photo : Aus DoD)

The Morrison Government is continuing to invest in Australian defence industries to ensure they are in a strong place to deliver new innovations in the post COVID-19 era.

Cutting-edge space technologies and radar systems are among eight new projects being developed by Australian industry through the Government’s $640m Defence Innovation Hub.

Minister for Defence Industry, the Hon Melissa Price MP, said the new Defence Innovation Hub contracts announced today are worth more than $14.6 million.

“The latest tranche of investments includes seven contracts awarded to small businesses from across Australia and a contract with University of Technology Sydney,” Minister Price said.

“These contracts will support the development of a range of technologies that span areas such as space, electronic warfare, and power generation to build a more advanced and capable Defence Force.”



“More than $3 million has been awarded to NSW’s Jenkins Engineering Defence Systems to continue the development of its radar electronic support system.

“This technology has the potential to provide the Navy with a cost-effective system to automate warnings and determine the type and location of radar signals.

“South Australian based DEWC Systems has been awarded a $3.1 million contract to develop a sovereign, space tactical sensor system.”

The Defence Innovation Hub has awarded over $200 million in innovation contracts, with more than 80 per cent of this investment flowing to small Australian businesses.

Contracts announced today under the Defence Innovation Hub.

(Aus DoD)

52 komentar:

  1. Kenapa ausy tak bantu sikit ATM yg lg kedekut duit tuh

    BalasHapus
    Balasan
    1. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Hapus
    2. No Man ...bussiness is bussiness ..duit langka kancane ...๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Hapus
    3. Kenapa harus bantu..harus mandiri la om..

      Hapus
    4. Xavier@ gred a bila2 lah tuh mandiri kalo tak de wang dan kepakaran ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ™

      Hapus
    5. Sesama Fpda, Chino masuk ke eez Malon pun Fpda mana peduli, Malon mau mandiri ? Kahkahkah

      Hapus
    6. Terkait Cino masuk EEZ malon... Nak minta tolong Indonesia tp malu, punya malu keh?

      Hapus
    7. Xavier: katanya FPDA mana solidaritasnya vir?! Hahaa Malay cuma jadi benalu aja ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Hapus
  2. PREPARING TO BULLY INDOGS AND HELP PAPUAN PEOPLE CLAIM VICTORY FOR THE NEW REPUBLIC.

    INDONESIA IS A BERY INCOMPETENT COUNTRY.


    ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

    BalasHapus
    Balasan
    1. OPM is not separatist, it just bunch of armed criminals.
      Which has provoked by NGO (Non-Government Organization) funded by Imperialist-countries.

      Papuan are our brothers and sisters.
      We are NO-enemies.
      Papuan are BANGSA IndONEsia.

      One thing every one in the world should know…. even:
      1.)General Herman-ASARiBAB of current HEAD of 17th Military Regional Command/Cenderawasih PAPUA is LOCAL indigenous Papuan.
      2.)General Joppye Onesimus-WAYANGKAU of current HEAD of 18th Military Regional Command/Kasuari WEST-PAPUA is LOCAL indigenous Papuan.
      3.)General Police Paulus-WATERPAUW of current HEAD of PAPUA Regional-Police is LOCAL Indigenous Papuan.

      We have obligations to Preserve peace, humanities and prosperity among Papuans with the same standard as all citizens as we are the same BANGSA IndONEsia.

      For the WORLD to remember,
      BANGSA IndONEsia is assembled from hundreds of tribes and many religion…. and we still ONE unity of one NATiON, IndONEsia.

      Hapus
    2. One thing every one in the world should know…. even:
      1.)General Herman-ASARiBAB of current HEAD of 17th Military Regional Command/Cenderawasih PAPUA is LOCAL indigenous Papuan INDONESIA.
      2.)General Joppye Onesimus-WAYANGKAU of current HEAD of 18th Military Regional Command/Kasuari WEST-PAPUA is LOCAL indigenous Papuan INDONESIA.
      3.)General Police Paulus-WATERPAUW of current HEAD of PAPUA Regional-Police is LOCAL Indigenous Papuan INDONESIA.

      Hapus
    3. Always angry everyday because his lingerie burn and he cant sell his erotical buttock to other mallashit gay ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

      Hapus
    4. Doakan kaum Rohingnya semakin berjaya masuk dan dapat IC malonsia ๐Ÿ˜€

      Hapus
    5. Preparing to malondog who is afraid of China's fisherman ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜

      Hapus
  3. TOO MUCH TALK FROM FUCKING SHEMALE WOMAN WHO HAS WEAK HEART BUT BIG DICK IN OTHER SIDE ! BORING !

    BalasHapus
    Balasan
    1. Yes,i am boring too to see malondog talk from fucking shemale woman like above ๐Ÿ‘†๐Ÿ‘†๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜

      Hapus
  4. Malaysia ๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿ•๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿฆฎ๐Ÿ•‍๐Ÿฆบ๐Ÿ•‍๐Ÿฆบ๐Ÿ•‍๐Ÿฆบ๐Ÿ•‍๐Ÿฆบ๐Ÿ•‍๐Ÿฆบ๐Ÿฉ๐Ÿฉ๐Ÿฉ

    BalasHapus
  5. Doakan dan harapkan manusia kapal kaum Rohingnya semakin berjaya masuk dan dapat IC malonsia berganding dgn kaum dari India, Bangladesh dan kaum china๐Ÿ˜€



    Demi kemanusiaan, xixixixi ๐Ÿ˜€

    BalasHapus
    Balasan
    1. Kesian malayz tempatan makin terdesak kat hutan rimba... Bangla China dan Jawa makin berjaya di KL.. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Hapus
  6. TIMOR LESTE ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
    NEXT
    REPPUBLIC OF PAPUA ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘


    ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

    BalasHapus
    Balasan
    1. One thing every one in the world should know…. even:
      1.)General Herman-ASARiBAB of current HEAD of 17th Military Regional Command/Cenderawasih PAPUA is LOCAL indigenous Papuan INDONESIA.
      2.)General Joppye Onesimus-WAYANGKAU of current HEAD of 18th Military Regional Command/Kasuari WEST-PAPUA is LOCAL indigenous Papuan INDONESIA.
      3.)General Police Paulus-WATERPAUW of current HEAD of PAPUA Regional-Police is LOCAL Indigenous Papuan INDONESIA.

      Hapus
    2. OPM is not separatist, it just bunch of armed criminals.
      Which has provoked by NGO (Non-Government Organization) funded by Imperialist-countries.

      Papuan are our brothers and sisters.
      We are NO-enemies.
      Papuan are BANGSA IndONEsia.

      One thing every one in the world should know…. even:
      1.)General Herman-ASARiBAB of current HEAD of 17th Military Regional Command/Cenderawasih PAPUA is LOCAL indigenous Papuan.
      2.)General Joppye Onesimus-WAYANGKAU of current HEAD of 18th Military Regional Command/Kasuari WEST-PAPUA is LOCAL indigenous Papuan.
      3.)General Police Paulus-WATERPAUW of current HEAD of PAPUA Regional-Police is LOCAL Indigenous Papuan.

      We have obligations to Preserve peace, humanities and prosperity among Papuans with the same standard as all citizens as we are the same BANGSA IndONEsia.

      For the WORLD to remember,
      BANGSA IndONEsia is assembled from hundreds of tribes and many religion…. and we still ONE unity of one NATiON, IndONEsia.

      Hapus
    3. AFTER SINGAPORE & BRUNEI ๐Ÿ‘๐Ÿ‘
      NEXT
      REPUBLIC OF SABAH & REPULIC OF SARAWAK WILL BE FREE FROM MALAYA ZIONIST ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜

      Hapus
    4. Haha... Itu brunei dan singapore fakta berpisah dari malaysia adalah keputusan bijak.. Kedwpan serawak sabah dan johor baru nak lepas dari KL miskin...




      ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

      Hapus
  7. KL IS LAND OF FREEDOM AND PEACE...


    WHILE INDONESIA IS THE LAND OF HELPLESS AND WAR. GENOCIDE AMONGST PEOPLE OF PAPUA WHO OPPRESS BY UNCIVILIZED PEOPLE OF INDONESIA.

    FREE PAPUAN! LONG LOVE ALLAH!

    ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

    BalasHapus
    Balasan
    1. FREEDOM...?....KL....?

      kaum KERA-jaan malaysia yang CHAUViNiS.
      BANGSAT RASiS kaum kera-jaan malaysia.
      Memang OTAK kau sudah di doktrin untuk rasis oleh penjajah INGGRiS.

      Link:
      https://id.m.wikipedia.org/wiki/Ketuanan_Melayu

      https://tirto.id/supremasi-melayu-di-malaysia-sudah-rasis-sejak-dalam-konstitusi-dbL9

      "....Isi Pasal 153 Konstitusi Malaysia sering dijadikan dasar untuk propaganda ketuanan Melayu. Ketuanan Melayu adalah sebuah kontrak sosial yang mendudukkan orang-orang ras Melayu atau bangsa Melayu sebagai penguasa atau tuan di Malaysia....."

      "......Tapi beberapa sejarawan juga menganggap kebijakan pro-Melayu ini sebagai strategi pecah-belah (devide et impera) oleh pemerintah Britania Raya....."

      Memang kaum KERAjaan malaysia RASiS dan bodoh (POLiTiK inggris / UK)

      Hapus
    2. Doakan dan harapkan manusia kapal kaum Rohingnya semakin berjaya masuk dan dapat IC malonsia berganding dgn kaum dari India, Bangladesh dan kaum china๐Ÿ˜€

      Hapus
    3. UNCIVILIZED MALAYSIA...!!!

      Baru Menikah, Mantan Raja Malaysia Ceraikan Istrinya yang Sedang Hamil

      https://m.tribunnews.com/internasional/2019/01/25/baru-menikah-mantan-raja-malaysia-ceraikan-istrinya-yang-sedang-hamil

      Hapus
    4. UNCIVILIZED MALAYSIA...!!!

      Ceraikan Miss Moscow, Mantan Raja Malaysia Sudah Disiapkan Istri Baru

      https://m.detik.com/wolipop/entertainment-news/d-4664957/ceraikan-miss-moscow-mantan-raja-malaysia-sudah-disiapkan-istri-baru

      Hapus
    5. UNcivilized MALAYSIA...!!!

      TRAGIS Wanita Simpanan Perdana Menteri Dibunuh saat Hamil, Jenazah Dibom C4, Kasusnya Kini

      https://manado.tribunnews.com/2020/02/22/tragis-wanita-simpanan-perdana-menteri-dibunuh-saat-hamil-jenazah-dibom-c4-kasusnya-kini

      Hapus
    6. KL ARE LAND OF RACISM & INVADERS


      LOOK SINGAPORE & BRUNEI ARE MOST RICH THAN KL SINCE BOTH WERE RELEASED FROM KL INVADERS ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜

      Hapus
    7. malon lo puasa gak kok pake nama allah syaraf lo memang la lo menghina pake nama tuhan dasar melayu bangsat lo

      Hapus
  8. Di KL Media di kekang, persoalan kesenjangan sosial yang tajam, belum lagi konflik Ras antara melayu tempatan dan keturunan...



    Asean Knows it

    ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

    BalasHapus
  9. Kalau cuma gedung gedung tinggi, di jakarta bersepah lon.. Pertumbuhan gedung gedung pencakar langit skala dunia di Indonesia lah yg terbanyak.. 40 tower pertahun data 2019.. Gedung gedung tower milik pengusaha Indonesia berseepah di Kl dan Singapore... Itu fakta cuk..



    Molon tanya kenapa???


    ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

    BalasHapus
  10. Sory copas ๐Ÿ˜

    Abdul Kamarudin Langkawi pun mudah di ceroboh. Polis Maritim masakan tdk tahu.

    Da Boss Sivaji Abdul Kamarudin tu baru yg kantoi mendarat kat pantai. Padahal dah ada perkampungan haram yg besar kat langkawi. Terlepas pandang juga ke?

    Da Boss Sivaji Siddiq Aziz tu la maksudnya. Maknanya dah lama la sempadan kita dah bocor. Bukan baru sekarang. Sampai kan dah berenang ke pantai langkawi baru kantoi dgn org kampung. Kalau tak mana ada pihak tau.

    Da Boss Sivaji Kita sibuk pantau yg kat laut. China mainland kat darat pun dah ramai. Siap ada ic malaysia lagi. Boleh la mengundi.

    ุญู„ูŠู… ูŠูˆุณู Desak hantar ke pulau Bashan Char. Penat kerajaan bangladesh miskin2 pun sanggup bina bandar hi-tech bernilai usd 300 juta khusus untuk rohingya tapi mereka tetap tak mau pindah. konon selalu banjir.. macamlah malaysia tak biasa banjir. Warga bangladesh sendiri tak merasa duduk situ. rasa nak tempeleng je sekor2.. Dan jangan lupa halau sekali pelancong cina india yang dapat ic haram di penang.. pengkhianat patut dibuang negara ����

    Abe Saye byk nelayan vietnam masuk..nanya nelayan tempatan

    Mohd Khairil Naim isu keselamatan negara adalah keutamaan .... semua masalah yang sekarang ni adalah kena ambil serius .. Rohingnya, Penjualan IC , Pati

    Tengku Indra Putra Tapi ingat semua jangan tertutup issue Ic Yang dijual kepada warga China Dan India.



    Lon malon. Kohkohkoh...๐Ÿ˜€

    BalasHapus
  11. Khidhir Mohamad Jgn lupa plancong2 cina bratus ribu hilangkn diri dlm negara Kita...itu lg keutamaan

    Hantu Raya alhamdulillah..MALAYSIA BEBAS PENDATANG ASING TANPA IZIN

    Andri Shah terbaik, min lepas ni jangan lupa up isu pelancong india china yg tak keluar2 dari Malaysia, cari smp lubang cacing.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Selamat para pendatang
      Doakan dan harapkan manusia kapal kaum Rohingnya semakin berjaya masuk dan dapat IC malonsia berganding dgn kaum dari India, Bangladesh dan kaum china๐Ÿ˜€

      Kaum Bumiputera makin tersengal napas๐Ÿ˜

      Hapus
    2. Bangla,India & China akan buat Melayu asli pemalas malon jadi budak mereka ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿ˜

      Hapus
  12. https://www.viva.co.id/militer/militer-indonesia/1213290-gadis-ini-ternyata-wanita-ri-pertama-bongkar-helikopter-apache-amerika?medium=home&link=terbaru

    BalasHapus
  13. negara menuju kemamdirian alutsista pertama harus bisa bikin SENAPAN & AMUNISI, setelah itu naik level bikin alutsista yg lain.
    Bagaimana kalau ada negara tak bisa bikin senapan & amunisi?? tp berkata bisa bikin kereta 8x8....
    bayangkan dikota besar kereta baja 8x8 vs tentara dgn senapan full

    BalasHapus
  14. @Xxavier
    MANDIRI : Buat senapan dululah bisa tak? baru cakap yg lain wakakakakak...Malingsial akan menjadi negara rasist..atau menjadi negara taliban di SEA....

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon mandiri ..??
      beli nasi lemak pon minta negara bagi subsidi ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Hapus
    2. Berhutang pon masih bergaya.. Miskin typical malon...

      Yang tagih pake debt kolektor preman, nanti dikirim satu Pleton anak buah Herkules... ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Biar malays kapok hutang hutang terus tp bayar malas...๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ


      ๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด๐Ÿ”ด

      Hapus
    3. Biar malays kapok hutang hutang terus tp bayar malas...

      Ngga apa-apa ngga bayar hutang, bisa buat dijadikan alasan aneksasi Sabah-Sarawak tanpa keluar peluru

      Hapus

  15. menang berapapun di bayar
    ayo segera bergabung bersama kami di bandar365*com
    WA : +85587781483

    BalasHapus
  16. Nama..Brian Gรผnter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
    Profesion ...... ahli perniagaan
    Jumlah pinjaman .... € 250,000
    Faedah pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Dรผsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
    Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    BalasHapus
  17. Nama..Brian Gรผnter Haugen
    Tinggal di ..... Rhine-Westphalia Utara
    Profesion ...... ahli perniagaan
    Jumlah pinjaman .... € 250,000
    Faedah pinjaman .... 1%
    Agama: Katolik
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    Dikatakan bahawa hidup hanya dapat dinikmati sepenuhnya jika ada penderitaan dan keperitan. Saya gembira dan bersyukur kerana saya bersama Mizuho Bank, Ltd. Branch Dรผsseldorf menerima pinjaman sebanyak € 250,000 dalam akaun bank. Adakah anda seorang lelaki atau wanita yang telah memohon pinjaman dan telah ditolak oleh bank anda? Saya ingin memberitahu anda hari ini bahawa anda boleh mendapatkan pinjaman dari syarikat dalam talian terbaik dan anda tidak perlu mengisi banyak dokumen, mereka juga mempunyai kadar faedah 1% yang baik. Saya diperkenalkan dengan SYARIKAT PINJAMAN AASIMAHA ADILA oleh seorang rakan yang telah menerima pinjaman daripada mereka. Saya memerlukan wang tunai dan pergi ke bank saya. Mereka memberitahu saya bahawa kerana kredit buruk saya tidak layak mendapat pinjaman, dan kadar faedah bank tinggi. Saya gembira sekarang kerana dapat membina perniagaan besar impian saya. Pembayaran saya akan bermula tidak lama lagi. Berhentilah membuang masa dengan bank perdagangan dengan kadar faedah yang tinggi dan terapkan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM untuk mendapatkan dana pinjaman anda. Mereka sangat pantas mendapatkan pinjaman yang diluluskan dan memberi kredit ke akaun anda pada hari yang sama dengan permohonan. Tidak, terlalu banyak proses dan prosedur yang terlibat, seperti halnya bank. Syarikat pinjaman tidak tahu bahawa saya berkongsi berita baik ini. Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel.
    Mohon sekarang ..... (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    E-mel saya untuk setiap ekuire; brianhuagen101@gmail.com

    BalasHapus
  18. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    BalasHapus
  19. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    BalasHapus
  20. Negara: Indonesia
    WhatsApp: +62 838-3669-4853
    Alamat: Surabaya
    email saya: nurbrayani750@gmail.com
    nama saya Nurbrayani, saya ingin bersaksi tentang pekerjaan ALLAH yang baik dalam hidup saya, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara Anda? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak pemberi pinjaman palsu ada di internet, tetapi mereka sangat asli dalam pemberi pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari pemberi pinjaman 2 kredit yang curang, saya kehilangan banyak uang karena saya sedang mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman yang andal. Ny. Alicia Radu Saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp350.000.000 dari Ny. Alicia Radu dengan sangat mudah dalam 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk membagikan pekerjaan yang baik dari ALLAH melalui Bunda Alicia Radu dalam kehidupan keluarga saya.

    Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurbrayani750@gmail.com)
    Nomor WhatsApp saya: +62 838-3669-4853
    jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu

    BalasHapus