06 Oktober 2018

Australia wants to Engage with UK on Wedgetail

06 Oktober 2018


Australia sees an opportunity to collaborate with the UK if the Royal Air Force acquires Boeing’s E-737 airborne early warning and control aircraft (photo : instahu)

Australia has identified opportunities to engage with the United Kingdom in the Royal Air Force's (RAF's) programme to replace its Boeing E-3D Sentry airborne warning and control system (AWACS) aircraft.

Australia's Minister for Defence, Christopher Pyne, said on 3 October that the RAF's reported move to begin talks with Boeing over a potential acquisition of the Boeing E-737 airborne early warning and control (AEW&C) aircraft could lead to opportunities to "further deepen Australia's relationship with the United Kingdom".

The Boeing E-737 is currently in service with Australia (where it is known as the E-7A Wedgetail), South Korea (Peace Eye), and Turkey (Peace Eagle). The Royal Australian Air Force (RAAF) operates six Wedgetail aircraft, with the aircraft achieving final operational capability (FOC) in May 2015.

Pyne said, "The Wedgetail is a great Australian success story, designed for the Royal Australian Air Force with investment by the Australian government and significant contribution by Australian industry."

Minister for Defence Industry Steve Ciobo said that Australia's experience in operating the Wedgetail presents an opportunity to work closely with the UK through "co-operative development and industry collaboration".

He added, "Australian industry, including the more than 200 Australian companies that have contributed to our own Wedgetail acquisition and sustainment [project], stands to benefit from what could become one of Australia's most significant defence exports."

Pyne said that Australia and the UK are also looking to expand defence industrial collaboration through their joint defence industry forum, the third iteration of which was held in July this year.

Also in July, UK-headquartered BAE Systems was selected to partner Australian industry in building a fleet of nine Hunter-class frigates for the Royal Australian Navy (RAN) under the AUD35 billion (USD26 billion) Sea 5000 project. The ships are a variant of BAE Systems' Type 26 frigate design, which the company is also building for the UK Royal Navy (RN).

(Jane's)

22 komentar:

  1. Wah ausy ini banyak uang ye,kemarin dah borong poseidon,sekarang borong wadgetail

    BalasHapus
    Balasan
    1. Yaaaah, artikel nya dibaca dulu kisanak sebelum nyruput susu...πŸ™„

      Hapus
    2. Qiqiqi...sorry om,ane gk baca td xixixi

      Hapus
    3. Mampus kau pendukung pembrontak di papua mat rampit penghianat bangsa babinya ausi awas !

      Hapus
    4. Ada hairus baukaki ngamuk2 lupa makan obat wkwkwk

      Hapus
    5. cuma itu kalau pembrontak di papua bersama pendukung di biarkan berkembang biak bukan di tumpas gak sampai 2020 besok besok nkri bisa bubar

      Hapus
    6. Paul@ paul hari ini tak jual dadah keh...ini kan weekend,paul dah ada duit keh,kl nak ade duit paul mesti lah jual dadah tuh wkwkwk

      Hapus
  2. Balasan
    1. Saudara mu para beruk malon emang idiot,, cuma kamu yg jenius... Mungkin karena kamu dari spesies beruk planet namex makanya bisa mainan inet ... . Wkwkwkwk

      Ajarin saudaramu yg lain yaaa... Biar pinteran dikitπŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  3. xixixi.Indons also Idiot! They lose their Timor Leste in just a simple way. Weak Indons, very weak Indons.Their army, navy and airforce are weak very weak thats why they lose their TIMOR LESTE and also they cant sell their military products to other country because other nation know their products are ineffective. Very weak Indons and very poor.

    BalasHapus
    Balasan
    1. China busuk kau bukan orang malaysia tapi china busuk

      Hapus
    2. @unknown
      mbokmu apa pacarmu sich sing d gangbang sm orang indo d sna?? lucu dechh liat marah2 gt.. g bisa balas yaa? takut jg sm orang indonesia d sna.. cuihh

      Hapus
  4. @kisanak radien sijungkir

    Eya, argumen anda yg ini :

    "tp bukan berarti theknis pembayaran pengadaan su-35 buntu' masih banyak kok cara lain seperti trik2 pengalihan dana hasil penjualan SDA yg dikelola BUMN, nanti BUMN yg minjam ke bank dengan alasan penambahan modal pengelolaan usaha dan pemerintah yg membayarnya' jg masih banyak trik2 lainnya yg hanya butuh keaepakat antara rusia dan indonesia,,,"

    .....mungkin itu hanya pikiran liar anda saja, karena mengelola keuangan negara itu ada aturannya dan mengikuti prinsip tatakelola keuangan yg baik dan benar πŸ€”πŸ€”πŸ€”

    Tidak asal main grasak-grusuk, sekedar memuaskan keinginan beli sukhoi toh....

    Atau memang dasarnya, anda ini orangnya suka :

    "nyinyir sesuatu yg sudah jd keputusan suatu organisasi yg lebih tau apa itu kagak nyolot, nyolot keputusan organisasi yg sudah lebih tau apa itu gk belagu sok tau seenak jidat???? 🀦🀦🀦

    BalasHapus
    Balasan
    1. Tetangga si mat kempit itu sijungkir! Mending gripen atau viper dah buat workhorse !!!!! Su35 ganti F15 saja !!!!!!

      Hapus
  5. ...Hey MBAH Smiling wis tho ojo di truske




    ...Xixixixixixi :D

    BalasHapus
    Balasan
    1. Nggak enak aja kalo komennya kisanak sijungkir di artikel sebelah ndak dibalas...takut nanti dikira sombong, begitu andika πŸ€—

      Hapus
    2. ...yo wis Kanjeng Smiling, sing penting ojo neuteuli





      ...Xixixixixixi :D

      Hapus
    3. Masalah LC wae dewe ora ngerti om

      Hapus
    4. Mungkin disangkanya LC itu LC karaoke....πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  6. Indo kapan beli wedgetail...heehehee....sabar2...heeheee dari sebelah koq pada marah2 ya...darah tinggi semua apa yak...nie tak kasih pisang biar turun darting nya....heeheeehee # efek gak shoping x ya pada darting

    BalasHapus
    Balasan
    1. wegtail? waduuwwwww kesianlah, keram otak nanti yg ntuw om tupz haha!🍌🍌🍌

      Hapus