29 Juni 2018

Japan Unveils 155mm/52 Wheeled Self Propelled Howitzer

29 Juni 2018


Prototype of Japanese 155-mm/52 wheeled self-propelled howitzer (photo : Japan MoD)

The Japanese Acquisition, Technology & Logistics Agency ATLA, reporting to the Ministry of Defense of Japan, on May 30, 2018, it received five prototypes of 155-mm/52 self-propelled howitzer on the wheeled chassis, commissioned and manufactured by Japan Steel Works, carried out by ATLA. 

It is interesting that this system is not made on the Japanese chassis, but on the basis of the German car MAN HX 32.440 with the wheel formula 8x8.

The perspective wheeled SPH is designed to replace the 155-mm/39 FH-70 towed howitzers in the Land Force of Japan's self-defense, previously produced from 1983 to 2008 under a European license by the same corporation Japan Steel Works. 

The development of wheeled SPH was carried out by order of ATLA from 2012, the total cost of R&D is estimated at 9.9 billion yen (more than $ 100 million). The swinging part of the automatic control system is a modified version of the 155-mm/52 howitzer used in the Japanese tracked SPH of the Type 99. The calculation of the wheeled SPH is five people.

(BMPD)

14 komentar:

  1. Lebih cakep dari yg buatan Prancis..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Mosooookkkk....
      Cakepan CAESAR lah...πŸ˜›

      Hapus
    2. Byuuuh yang suka Caesar..

      Qiqiqiqi..

      #joget maaang πŸ˜‚

      Hapus
    3. Soal meriam sama2 155/52..

      Tapi faktor pengangkut untuk SPH ngaruh banget.. Ceasar cuma 6 ban. Nexter baru mau uji coba yg 8 ban..ini udah jalan dg 8 ban..lebih sangar dong pengangkutnya..lebih mumpuni untuk off roading..Dimana-mana MAN lebih joss lah dari Renault..he,he

      Hapus
    4. hmnn yg lapan ban gak bisa masuk c130, itu salah satu knp kita tetep namba yg 6x6 haha!πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

      klebihan yg lapan ban, banyakan angkut pelornya ajah kynya om barat haha!😊😊😊

      kalo soal cakepan, cesar uda siapin pilihan trek ada unimog ame rinol. tp lucuan rinol ah, bulet haha!πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜€
      kalo ada tatra 6x6, ad tetep filih rinol, tatra uda tredmak marinir soalnye haha!πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

      Hapus
    5. Caesar kita pake chasis Mercedes pak

      Hapus
  2. "The swinging part of the automatic control...",....gilo sawangen jebule wong jepang do seneng "swinger"😱

    BalasHapus
    Balasan
    1. Tak akoni, nek babagan ngono kuwi njenengan jeli mas..πŸ˜‚

      Hapus
    2. wkwkwk.. kas poolllπŸ€£πŸ€£πŸ™ˆπŸ™ˆ

      Hapus
  3. Lebih sangar CAESAR France tong

    Kesian malon tak de SPH cem CAESAR wkwkwk

    BalasHapus
    Balasan
    1. ...malon mah, tiap jenis ALUTSISTA nggak ada yang bisa dibanggain...malang nian yach bro rempit ?! Xixixixixixi :D

      Hapus
    2. Malon ada sph..meriam dari bambou yg d beri karbit

      Hapus
    3. saudara sebangsa se tanah air pada bulan juni ini 2018 pilkada serentak sudah kita laksanakan dengan baik hasilnya semua calon di dukung penista agama rontok ! Selanjut nya ujian berat undang 2 di pilpres 2019 treshold 20% kerap di bumbui embel 2 buat kepentingan boneka aseng asing tapi usaha kerja keras di motori suku asli allhamdullilah sudah ada tanda tanda boneka aseng asing bakal runtuh 2019 . sudah jellas bangsa besar butuh pemeimpin baru berkualitas tegas bukan keturunan kruptor atau boneka aseng asing belebel sukarno .

      Hapus
    4. caesar mantebbb batel pulpen, larasnya bisa masuk kabin yeaahhh...kita tambah terus kita om pit haha!πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰

      Hapus