11 Juni 2018

Vietnam Tests 100mm Local Made Self-Propelled Mortars

11 Juni 2018


Tests of 100mm self propelled mortar (all photos : QPVN)

Military Region 9 has successfully organized the test fire and ammunition of a variety of weapons, including the American self-assessing mortar.


Trials were conducted at Chi Lang school, An Giang province. According to information published, this mortar was tested with 100mm mortars and 12.7mm machine guns (all manufactured by Vietnam) on the armored vehicle M113A1.


Items tested in both types of mortars 100mm mortars and 12.7mm machine guns. All hits are successful when the target is hit and destroyed, ensuring absolute safety of the person and equipment.

It is known that the mortar size of 100 mm is a product completely developed by the domestic defense industry. In addition to self-contained 100 mm mortars, the Vietnam Defense Weapon Institute has also successfully fabricated and tested electronic timers for 100 mm cassettes.


According to some experts, the integrated 100mm mortar on the M113A1 armor vehicle can be seen quite similar to the US M106 mortar model, which is also the battalion's battalion level.

The US Army converted the M113 armored cavalry carrying the three-legged fuselage with the 107 mm mortar, the M30 mortar, the modified space for the modified armored personnel carrier.


The conversion of the M113 armored vehicle to a self-propelled gun platform, in addition to reducing the number of combatants in the squadron, increased the number of ammunition reserves allowing for long-range fire, easily surpassing many types of terrain. It also has the effect of limiting casualties due to fire from the enemy.

In addition, it is easy to see that there is a lot of space left in the M113 armor, which is very convenient for upgrading weapons, as evidenced by the fact that the US version of the M106A3 has now been converted to 120 mm caliber mortars, is no longer the M30 size 107 mm.


For Vietnam, it is not difficult to integrate larger caliber mortars into M113A1 armor, so it is unlikely that this program will be carried out on a large scale in the near future.

At that time, the Vietnamese Army would have in its duty a very powerful battalion firepower support, not inferior to any equivalent product in the world.

(BaoDatViet)

13 komentar:

  1. keren jugak naga ijo vietnam, artinya hampir smuanya punya kcuali ehmn haha!😁😁😁

    BalasHapus
  2. Kita kayaknya punya deh versi Mortar di ANOA 6x6..

    Malah pernah lihat di yutup mortar elektronik bikinan lokal TNI keren banget tuh.. nembakinnya pake Android.

    Btw, camo nya warna enggak banget ya bro... kayak iseng cepret2in cat air ke body M113nya... hehehehe

    Camo paling sangar tetep milik TNI AD lah..
    Cuma Camo TNI AU agak kurang sangar sih.. warnanya agak kemayu, warna birunya kurang match dikit yg di falcon.

    BalasHapus
    Balasan
    1. abis main paint ball itu hehe....

      Hapus
  3. Vietnam di asteng secara militer sangat kuat, rakyatnya jg militan skl. Tp mrka sangat menghormati Indonesia. Buktinya kapal2 nelayan mrka kita tangkapi trs menerus, ditembak dan jg dibakar, tp pemerintahan mrka tdk pernah mengeluarkan pernyataan yg menentang dan bermusuhan dng kita. Beda skl sama tetangga sebelah, sudah militernya lemah, rakyatnya militansinya jg lembek tp Angkuhnya gak kira2. Memang sdh dr sononya attitude negara itu buruk. Aplgi kl kita pas lemah ky dulu mrka dng congkaknya merendahkan kita (timorleste, sipadan ligitan, ambalat, TKI dll) sehingga tdk heran sbgian besar orang indonesia benci negara trsbt

    BalasHapus
    Balasan
    1. Benci negara malaysia tapi cari makan dimalaysia...hahhaha. indon bangsa yg tak tau malu... terang2 ligitan dan sipadan tu milik malaysia yg cuba dicuri dari malaysia oleh indon...

      Hapus
    2. Malassia memang negara malingsia yang tidak tahu malusia seperti malonyetsia yang rakyatnya terdiri dari primata beruk

      Hapus
    3. dien militer dah lemah dan aset dah lapuk masih aja cakap wkwkwkw.... aset militer yang paling tertingal ya malon sekali lagi malon

      Hapus
    4. Sok tau si budak malon...baca sejarah lon...sipandan Ligitan...baru ngomong....wkwkwkwk

      Gaya2 an utang gede aja belagu...hahaha

      Hapus
    5. Lihat bukti bagaimana si malon dengan angkuhnya menampakkam diri..
      sdah lemah saja masi begitu apalagi klo kuat..
      Mending mikirin utang negara ko..
      Tak usa mikirin tki yg lagi bekerja

      Hapus
    6. Selagi beruk malaya lg lemah kita rebut lagi sipandan ligitan dan sokong sabah/kuching menjadi negara baru

      Hapus
  4. Vietnam di asteng secara militer sangat kuat, rakyatnya jg militan skl. Tp mrka sangat menghormati Indonesia. Buktinya kapal2 nelayan mrka kita tangkapi trs menerus, ditembak dan jg dibakar, tp pemerintahan mrka tdk pernah mengeluarkan pernyataan yg menentang dan bermusuhan dng kita. Beda skl sama tetangga sebelah, sudah militernya lemah, rakyatnya militansinya jg lembek tp Angkuhnya gak kira2. Memang sdh dr sononya attitude negara itu buruk. Aplgi kl kita pas lemah ky dulu mrka dng congkaknya merendahkan kita (timorleste, sipadan ligitan, ambalat, TKI dll) sehingga tdk heran sbgian besar orang indonesia benci negara trsbt

    BalasHapus
  5. Klu g da tki kasian malay bro, jangankan mau bikin alutsista, bikin rumah ja blm tentu bisa

    BalasHapus
    Balasan
    1. Betul..
      Dengan sombongnya mereka berkata org indonesia tak tau malu kerja d malon..

      Padahal pemerintahannya sendiri yg mau..

      Klo tanpa se izin pemerintah. Mana ada pekerja asing yg legal atau sah..
      Yg malu siapa cobak..tki apa si maloner sombong..?

      Hapus