09 Juni 2018

Singapore and Thailand Navies Strengthen Interoperability at Bilateral Exercise Singsiam

09 Juni 2018


Republic of Singapore Navy (RSN) and Royal Thai Navy (RTN) ships sailing in formation as part of Exercise Singsiam 2018. (photo : Sing Mindef)

The Republic of Singapore Navy (RSN) and the Royal Thai Navy (RTN) are participating in Exercise Singsiam in the Gulf of Thailand from 4 to 9 June 2018. Hosted by the RTN, the bilateral exercise saw the conduct of conventional warfare training in anti-surface and anti-air domains, as well as maritime security training to hone interoperability between both navies. 

Participating in the exercise are the RSN's Victory-class Missile Corvette RSS Vigour, and Independence-class Littoral Mission Vessel RSS Sovereignty who is on her inaugural overseas exercise since her operationalisation in 2017. A modular boarding team comprising operators from the RSN's Accompanying Sea Security Teams was also deployed on board RSS Sovereignty. The RTN's participating assets include the Naresuan-class Frigates HTMS Naresuan and HTMS Taksin, and a Dornier 228 and Fokker 27 Maritime Patrol Aircraft. 

As part of the exercise, the RSN and RTN conducted gunnery live-firings, air defence and warfare training. The two navies also executed a combined boarding operation involving boarding teams from RSS Sovereignty and HTMS Taksin to conduct security checks on a simulated suspicious vessel.

Noting the value of Exercise Singsiam, Commanding Officer of 188 Squadron Colonel (COL) Anthony Lee said, "The RSN values our close and long-standing partnership with the RTN. Through Exercise Singsiam, both navies have the opportunity to train together across various domains at sea and such trainings are instrumental in enhancing the interoperability and mutual understanding between us. With strong partners in the region, we can work together to address common maritime security issues effectively." 

Following the conclusion of the sea phase of the exercise, the closing ceremony will be jointly officiated by COL Lee and the RTN's Chief of Staff of Frigate Squadron Two Captain Thumrong Supunpong on 9 June. 

Exercise Singsiam is in its 19th edition since it started in 1981. Besides the biennial exercise, the RSN and RTN also interact regularly across a range of activities including professional exchanges and courses. These interactions underscore the close and long-standing defence ties between Singapore and Thailand, and have strengthened mutual understanding and cooperation between the two navies. 

(Sing Mindef)

20 komentar:

  1. sing & thai akrab bgt yak, tahun ini byk bingit latihan bersama
    dari kocha-singa, kobra gold yg kombo amrik haha!😊😊😊
    seblanya gak diajak yak haha!😁😁😁

    tnang ntar kita ajak bareng filipin di kalimantan okeh ocehπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ



    BalasHapus
    Balasan
    1. Karena batas wilayah kedaulatan negara thailand dan singapura pernah diserobot / dimaling sama negara beruk

      Hapus
    2. Kasihan beruk malon. Sudah bangkrap takda kawan mau dekat dekat

      Hapus
  2. Bases aseng dan sarang kruptor besar singapore sibuk latihan perang ...negara kutu se luas ibu kota jakarta kerap hidup tidak tenang dan merasa ternacam karna hidup dalam kepungan negara besar .

    BalasHapus
    Balasan
    1. Enak kabeh kui om......jare wong batakπŸ‘

      Hapus
    2. Begitulah ahoker di bulan puasa pun masih sempat 2 nya menebar kebencian ...mungkin mereka lupa tanah nusantara di huni suku 2 asli beryali macan sumatra siap sergap terkam siapaun coba coba jadi antek aseng asing .

      Hapus
    3. Mbah bowo...gimana jualan warung kopi apung yg di natuna rame?

      Hapus
    4. Numpang tayak nih apa bettul ke tua partai PSI selingkuhan pekok ahok ?
      Berita nya lagi viral di media kalau parta psi di danai 9 naga berbases di singapore .

      Hapus
  3. Bro2 semua jangan bawa obrolan politik dimarih dong... issue sara juga jgn dibawa2... fokus di bahasan alutsista

    BalasHapus
    Balasan
    1. setuju banget mass.. ini kan blog cuma ajang diskusi dlm hal teknologi militer dan seputarnya. jgn bawa2 politik, apa lagi SARA. kita di sini sudah pada dewasa semua, soo pliss jgn "nyampah' yg akan menurunkan harga diri anda sendiri.

      Hapus
    2. Bang @D'boys kalau bawa2 Nama hewan beruk dimarahi nggak? ^_^

      Hapus
    3. Nggak lah....asal beruknya nggak nyemplung ke dunia politik, πŸ™ˆ

      Hapus
    4. @ken arok tu warga malon broo
      pake bahasa indonesianya saja masih kocacar kacir..

      Coba cek IP ADDRESNYA da klo gk percaya,ken arok@ sama bidadari@ satu lokasi

      Hapus
    5. Hahakwkw....aseng antek singapore komunis kerap salah paham dan pura 2 gak paham....ini nkri 92% penghuni ny suku 2 asli broo

      Hapus
    6. Iyalah suku asli..bukan negara yg mw d kuasai wong cina..πŸ˜‚πŸ˜‚

      Laut d kuasai cina,
      Pabrik d kuasai cina,
      Malon Usir nelayan cina aja takut..πŸ˜‚πŸ˜‚ gmn mw ada suku maloner yg jaguhπŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  4. Wah congrats..

    https://m.detik.com/news/internasional/d-4060886/indonesia-terpilih-jadi-anggota-tidak-tetap-dk-pbb

    BalasHapus
    Balasan
    1. tahniah...selamat memperjuangkan nasib sodara2 kita di Palestine...

      Hapus