11 September 2020

Northern Territory to Host Singapore Air Force Training Exercise

11 September 2020

RSAF F-15SG, G550 and MRTT (all photos : Hoongchengjuong)

A Republic of Singapore Air Force (RSAF) Fighter Detachment will arrive in the Northern Territory this month in preparation to conduct air combat exercises at Delamere Air Weapons Range and Bradshaw Field Training Area. 

After a period of strict quarantine, around 200 RSAF personnel will use Australian training areas for flying training, which includes live weapons employment, from 7 October to 11 December.

Singaporean units include No. 149 Squadron flying F-15SG aircraft, No. 112 Squadron with a Multi Role Tanker Transport (MRTT) aircraft and No. 111 Squadron with a G550 Airborne Early Warning (AEW) aircraft. 

Minister for Defence, Senator the Hon Linda Reynolds CSC said the deployment demonstrates Australia’s close defence partnership with Singapore.

“After careful planning and preparations undertaken by both Australia and Singapore to minimise any potential COVID-19 risks to the Northern Territory, I am pleased we will be able to welcome the detachment from Singapore,” Minister Reynolds said.

“The arrival of the RSAF’s Fighter Detachment to conduct training in the Northern Territory underlines the strength of the Australia-Singapore partnership and our shared commitment to regional security.

“Singapore’s military training in Australia is an important element of our Comprehensive Strategic Partnership. It supports Singapore’s ability to generate a force that provides strategic weight and supports stability in our region.

“The training exercises will see RSAF personnel frequenting businesses in the local community, providing welcome economic opportunities for the Top End.”

Each member of the RSAF will undergo seven days self-isolation and undertake a COVID-19 test 48 hours prior to arrival in Australia.

They will then undertake a further 14 days quarantine at specially prepared hotel accommodation in the Darwin Area that will be secured and managed by the Australian Defence Force.  

All RSAF personnel will be re-tested at the conclusion of the quarantine period. 

These measures are consistent with the successful arrangements in place in support of the US Marine Rotation Force in Darwin.

“This detachment has been able to proceed, with all the necessary protections related to COVID-19, because of the excellent cooperation between the Singapore Armed Forces, the Australian Government and the Northern Territory Government,” Minister Reynolds said.

(Aus DoD)

241 komentar:

  1. Singapure prepared to take sabah from mooron malon....

    BalasHapus
    Balasan
    1. KL mang gak ada yg minat om uk626 haha!🀣🀣🀣

      Hapus
    2. KL udah di Police Line PLA Cina om pal@ πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  2. Itukan sebelahnya masih luas,hilangkan saja malon dari peta dunia

    BalasHapus
    Balasan
    1. Iya malon udah hilang dari peta dunia. Udah jadi propinsi china. Ganti nama jadi propinsi chinysia.

      πŸ˜„πŸ˜†πŸ˜‚πŸ€£

      Hapus
    2. Jng salah MKM malon sanggup menghadapi F-15 singapure.
      1 MKM malon mampu mwnghabisi 15 pespurF-15 Singapore.







      Dng catatan F-15 singapore diem bae dilandasan.....🀣🀣🀣🀣🀣

      Hapus
  3. ...MALON kismin, dach itu saja




















    ... Xixixixixixixi 😁

    BalasHapus
  4. Malay top country,

    Betul.. betul

    BalasHapus
    Balasan
    1. ...kismin


















      ... Xixixixixixixi 😁

      Hapus
    2. Malon Kedekut menguncup tiada shoping πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    3. Top idiotnya,LCS pun bisa salah potong

      Hapus
    4. Top country dr mana buat kapal aj salah potong...buat peluru aj negara kau tak bisa...top country haah...top country pala lu peyang

      Hapus
  5. Padahal sdh saya refresss terus lho. Kok ya msh gak bisa kudeta pertamax...πŸ€”πŸ€”πŸ€”πŸ€”

    BalasHapus
    Balasan
    1. Banyak doa mas... 😁😁

      Hapus
    2. Lha doanya minta bini lagi.....ya ga diijabah sama yg kuasa mbah 🀷

      Hapus
    3. Iyoo thoo?... 😁😁
      Njaluk sing rondho lokal opo bekas ee πŸ‡¦πŸ‡Ή..?

      Hapus
    4. Golek rondo seng mlakune miring mas.🀣🀣🀣

      Hapus
  6. Lagi panas panik malysia nih..di youtube! Si pinoy mulai klaim sabah manfaatkan malaysia yg terpuruk hahay

    Hayuuu pinoy

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon kena karma nya waktu indonesia lemah dia rebut sipadan ligitan. Makannya lon, jangan usil sama tetangga. Kualat dan kena karmanya kan

      Hapus
  7. Setelah sempat ke Rusia melihat su 35, ternyata sulit mengimplementasikan imbal dagang dan menghindari caatsa maka diliriklah Rafale Perancis, tp melihat isi kantong, yg lebih memungkinkan Typhoon bekas, ini sulit, DPR blm tentu setuju.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2974789035962753&id=181276675314017&fs=0&focus_composer=0

    BalasHapus
    Balasan
    1. Boleh asal mau ngasih TOT pembuatan rudal exocet block 3....ndar. Berani gak?

      Hapus
    2. Bang ruskye ni kok betah main reli-reli panjang di blog sebelah ki jamune opo bang πŸ€”

      Padahal yg diributin cuma kalimat dipotong trus diartikan berbeda......gitu aja bisa jadi bahan komen seharian 😣πŸ˜₯😌

      Hapus
    3. 🀣🀣🀣🀣🀣🀣......nyimak to kang smili.? Cuma mau godai pendekar2 alay aja kok kang. Biar keliatan seru lapaknya. 😁😁😁

      Hapus
    4. Yoo, yooo.......πŸ€—πŸ€—πŸ€—

      Galo wes diundang koncone neng sebelah ...

      Hapus
    5. Siap bank ruskye, min order 500 buah🀠

      Hapus
    6. De tabak cinta banget ama om rusky...hahaha

      Hapus
  8. F15 keren y, battle propen lagi.

    Ayo Mr.Bowo segera telfon atau kirim email RFI ke Menhan US untuk borong F15 Strike Eagle gurun ex US National Guard.

    😭😭😭😭

    BalasHapus
  9. Indon delat transfer ifx....very ugly

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon telat selesai kan kapal karena salah potong bwahahaha

      Hapus
    2. Katanya mau beli ini itu udah ada daftarnya lagi cek di bawah, Wang pun tak de delay saja :

      MRSS
      JF-17 THUNDER
      THYPOON
      DASSAULT RAFALE
      MAHAROGOL
      F-18
      MIG-35
      TFX
      HELI TRANSPORT
      HELI ATTACK
      DRONE INTELEJEN
      SU 57
      F35
      PESAWAT AEW
      ANOA PINDAD

      KEMANA KAH PROPOSAL PEMBELIAN MALON

      Hapus
    3. @(UN) Anoa 6x6 Armored Personal Carrier Kelaut aje 🀣🀣🀣

      Hapus
    4. Aset ATM banyak yg lapok dan ompong

      Hapus
    5. @Brandal Lokajaya. Gempita 8x8 stampal stiker kelaut aja.

      Hapus
    6. @Unknown Ane ngelanjutin bung ((UN) Anoa 6x6 Armored Personal Carrier) bro, ane bukan bilang anoanya. Anemah bukan malon bro.🀣🀣🀣

      Hapus
    7. @Unknown Masak iya nama ane udah keren keren gini orang malon 🀣🀣🀣

      Hapus
    8. Biarin ugly yg penring kami sudah bisa buat pesawat swndiri...cba negara kau ptm gen6 super ailuman sampai skrg gk kliatan aaking hebat ilmu silumannya wkwkwk

      Hapus
  10. Tak ade wang kah,.. kasian kat beruk pusing pusing. Jom ngutang

    BalasHapus
    Balasan
    1. Jom ngutang LMS 25 tahun 🀭🀣🀣

      Hapus
    2. Tak de wang cem malon tak bisa ganti nuri 🀣🀣

      Hapus
    3. Ngomong ngomong utang lo udah pada bayar blum sama pertamina...katanya negara top country solar aj beli ke pertamina ngutang....malon malon

      Hapus
  11. Malaysia Lagi Ngemis kejepang bayar utang ke china

    BalasHapus
  12. Dont keep making fun of the Malaysians, everyone makes mistakes including yourself.

    https://www.facebook.com/433891793313134/posts/3989047821130829/

    BalasHapus
  13. ISRAEL MOSSAD
    BELARUS KGB
    INDONESIA BIN
    MALAYSIA ??????
    BADAN INTELEJEN MILITIER

    BalasHapus
  14. "Iki πŸ‘‡ lutju tenan.........πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚"

    https://youtu.be/bt5VYBbx89I

    BalasHapus
  15. opa wowo beliiiiii jg donk yg kyk py om ben....mayan bwat koleksiii haha!πŸ₯³πŸ₯³πŸ₯³

    BalasHapus
    Balasan
    1. bekasan gurun banyak bung 🀣🀣🀣

      Hapus
    2. @Brandal Lokajaya. Negara kau aja tak bisa beli JF17, CN235 aja harap derma US.

      Hapus
    3. @Unknown ane bukan malon bro, ane cuman bercanda sama bung palu gada 🀣🀣🀣

      Hapus
    4. @om brandal ganti aj namanya biar gk salah paham sama gank merah putih

      Hapus
    5. Brandal_lokajaya@ hahahaha,,,bung itu resiko jarang nongol, kayaknya disini banyak anggota baru bung' dimaklumilah kalau salah damprat πŸ€­πŸ€­πŸ˜πŸ˜πŸ‘

      Hapus
    6. Buahahahahahaha

      🀣🀣🀣🀣🀣🀣🀣

      Hapus
    7. @Indonesia the Land of warrior Ane takut kualat kalau ganti nama, soalnya ni nama punya cerita historis buat leluhur ane 😁😁😁

      @Raden_situngkir iya bung, semenjak liang udah nggak ada dan cuman tinggal coro-coro malon ane males comment. Apalagi semenjak debat lobster kala itu 😁😁😁

      Hapus
  16. Haduuuh..gw ngidam jet tempur baru nih..terserah mau apaπŸ˜†

    BalasHapus
    Balasan
    1. "Ampun-ampun.....yen rondo ayu nggono tak tandangi 😣😣😣"

      >>> Pengamat abal-abal (A.E.W)11 September 2020 17.33
      Haduuuh..gw ngidam jet tempur baru nih..terserah mau diapain aja πŸ˜† <<<

      Hapus
    2. Sukhoi Su-30SM2 akan Terbang Perdana pada Akhir Tahun 2020

      https://militermeter.com/sukhoi-su-30sm2-akan-terbang-perdana-pada-akhir-tahun-2020/

      Hapus
    3. ,weleeh-weleeh..om@hariπŸ˜‘..uadh dua kali di plesetin nih;v

      Hapus
    4. Untuk duble engine kalau mau nunggu dan berharap terus ya su35s, kalau mau cepat dan kemampuannya bisa kita loby agar kemampuannya bisa sesuai dengan yg kita harapkan sehingga kemampuannya tidak diintervensi pihak mana pun mau gk mau ya cuman rafale, kalau f15 ane ragu dikasih yg bener2 mampu dan typhoon ane ragu ini bener2 mampu sesuai harapan kita, lagian kemungkinan besar typhoon kemampuannya bisa di intervensi negara lain agar typhoon kita tidak bener2 sesuai kemampuan aslinya, jd menurutku saat ini yg bener2 bisa kita harapkan untuk pespur duble engine baru ya cuman rafale yg bener2 pilihan realistis.

      Hapus
    5. Asal jangan ngidem pisang aja, entar jatah beruk malon berkurang πŸ€§πŸ€­πŸ€­πŸ€­πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  17. Om, jangan liat baru nya, tapi lihat gotongan nya.

    Jangan sampe dah capek2 beli baru, pake inden lagi, tapi rudal nya ternyata baru bisa datang bertahun2 kemudian.

    Test drive nya lama amat yak!
    😊😊😊

    BalasHapus
  18. Komen ini sudah dihapus oleh admin northern teritori

    BalasHapus
    Balasan
    1. Eastern teritory πŸ‘‰ kemukus
      Western teritory πŸ‘‰ saritem
      Central teritory πŸ‘‰ sarkem
      Souther territory πŸ‘‰ mbadab

      Northern terittory πŸ‘‰........πŸ€”

      Hapus
    2. ☝️......aha, sunan kuning πŸ‘ŒπŸ‘

      Hapus
    3. Western union aku sering lewat

      Hapus
    4. Iso Waee.. 😁😁😁🀣🀣

      Hapus
  19. Malon terpuruk..pinoy mulai brani klaim sabah..go pinoy

    BalasHapus
  20. 4 unit jet pejuang itu pun cuman hawk, pantes tak ada nyali intersep pesawat pembom china' gimana mau pede wong yg boleh terbang cuman hawk,,,,kacian malon mau sembang tak mampu lg, ujungnya mau nyinyir ibarat mukul air kena ciprat sendiri πŸ€§πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. Y bgtulah @om raden tingkah negeri sebelah yg tak punya budaya itu bisanya klaim doang tpi otaknya kosong

      Hapus
    2. Meski begitupun tetep aje mereka nongol modal muka batu yg penting ngetrol, contohnya entar lg nongol si gembulwaria dengan ngetrol ala tololnya πŸ€­πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    3. Mumpung malon lemah..pinoy mau rebut sabah

      Hapus
  21. Mr delay IFX...lol...poor

    Dorang pusing lah, kat bilik termenung.

    Jakarta lock down..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Bodoh boy
      Kamana si dein malon?

      Hapus
    2. Yg da malon lockdown takut teruk ya hahha negara blm demokrasi aja sok2 bagus.

      Hapus
    3. Delay..tp kok bisa jdi protoptye nya hahah.malon moron gak ada skill.

      Sabah for pilipine

      Hapus
    4. Delay tp ujungnya jd masih lebih bagus ketimbang koar2 ujungnya cancel dan ditamatkan,,MALON KARENA MISKIN CUMAN BOLEH RFI DAN RFI πŸ€§πŸ€­πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  22. Su30sm yg pakai mesin saturn al31fp trhust vectoring 2D aja udah mematikan kemampuan manufernya, apalagi su30sm2 ini yg menggunakan mesin saturn al41fp trhust vectoring 3D yg lebih bertenaga gimana lg manufer dan gesitnya??? ditambah lg menggunakan sistem avionic dan radar yg digunakan su35s bener2 bikin penasaran pengen lihat hasil pengembangannya,,,tp sayang gimana pun bagusnya pasti indonesia dipersulit tuk bisa memilikinya 🀧🀷‍♂️πŸ˜’πŸ˜”

    https://militermeter.com/sukhoi-su-30sm2-akan-terbang-perdana-pada-akhir-tahun-2020/

    BalasHapus
    Balasan
    1. Nha tu dia @ om raden si gempur banci nongol....barusan aj situ td ngomong...eh ni banci langsung kluar wkwkwkw

      Hapus
  23. 266 PATI warga Indonesia diusir keluar Sabah

    Seramai 266 pendatang asing tanpa izin (PATI) warga Indonesia diusir pulang ke negara asal melalui Pelabuhan Tawau, di sini, hari ini.

    Program pengusiran diselaraskan Majlis Keselamatan Negara (MKN) Sabah itu adalah siri ke-26 melalui laut, tahun ini, membabitkan PATI Indonesia dan Filipina.

    Pengarah MKN Sabah, Sharifah Sitti Saleha Habib Yussof, berkata program pengusiran bermula jam 9 pagi tadi membabitkan PATI dari Pusat Tahanan Sementara (PTS) Tawau dan PTS Sandakan, dengan turut dibantu Jabatan Imigresen Sabah, Jabatan Kesihatan Sabah, Polis Diraja Malaysia serta agensi lain.

    Secara keseluruhan pada tahun ini, katanya, seramai 6,421 PATI telah diusir keluar dari Sabah, setakat ini, termasuk 221 diusir melalui udara membabitkan warga Pakistan, China, Vietnam, Hong Kong dan Korea Selatan.

    Beliau berkata, selain mengatasi kebanjiran PATI di PTS, pengusiran juga dilaksana bagi memutuskan rantaian jangkitan COVID-19.

    "Kewujudan Kluster Benteng yang berpunca daripada penahanan PATI cuba menceroboh masuk ke Sabah, harus menjadi pengajaran serta gambaran jelas kepada semua pihak bahawa kemasukan PATI tidak boleh dipandang ringan," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Mengulas lanjut, Sitti Saleha berkata, semua tahanan itu sudah menjalani ujian saringan COVID-19, manakala mereka yang didapati sakit akan menjalani rawatan sewajarnya terlebih dahulu dan dipastikan berada dalam keadaan 'fit to travel' sebelum diusir.


    link
    https://www.bharian.com.my/berita/wilayah/2020/09/729846/266-pati-warga-indonesia-diusir-keluar-sabah?fbclid=IwAR33mBiQddYyY7CW2iRSkj-ZGc77fYBYhECtwSFd1tWF_ecFX_DNk73vILI

    BalasHapus
  24. Boboy malon..salam Aircrot tuh yg tak mampu upgrade cn235.
    Apalgi BNS yg salah potongπŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…

    Malon sok pintar

    BalasHapus
  25. MKN usir 131 PATI Indonesia

    Seramai 131 pendatang asing tanpa izin (PATI) warganegara Indonesia, yang selesai menjalani hukuman atas pelbagai kesalahan dihantar pulang ke negara asal mereka, jam 11.30 pagi tadi.

    Pengarah Majlis Keselamatan Negara (MKN) Sabah, Sharifah Sitti Salehah Habib Yussof, berkata kesemua PATI berkenaan diusir melalui jalan laut menggunakan perkhidmatan feri penumpang dari Terminal Feri Tawau ke Pelabuhan Tunon Taka, di Wilayah Nunukan Indonesia.

    Menurutnya, program pengusiran dan penghantaran pulang PATI itu adalah siri ke-25, pada tahun ini melalui jalan laut membabitkan PATI Indonesia dan Filipina yang diselaraskan MKN Sabah dengan kerjasama Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) dan agensi kerajaan yang lain.


    link
    https://www.bharian.com.my/berita/kes/2020/09/727491/mkn-usir-131-pati-indonesia

    BalasHapus
  26. proses halau PATI INDON... namun masih ramai yang cuba masuk lagi secara haram... MALAYSIA akan terus tangkap PATI INDON dan Filipina dan halau mereka pulang...

    BalasHapus
    Balasan
    1. lantas kaitannya dengan tajuk artikel utama diatas apa ya pur ?

      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    2. Uda gk isad urusin @om richocet...bamci kalenh biasa tuh ngetroll

      Hapus
  27. Malon sampai saat ini bingung kenapa korsel gk berani depak indonesia di program kfx padahal indonesia cuman nanggung 20% biaya pengembangan dan nuntutnya jg banyak, udah 3 x nunggak kewajiban angsuran biaya pengembangan tp tetep aja indonesia cuek blm bayar kewajiban angsuran biaya pengembangan dan yg anehnya korsel masih aja belum berani depak indonesia, kenapa ya lon???? Indonesia hebat ya lon sampai2 korsel gk berani depak indonesia di program kfx, kalau malon kian yg di posisi indonesia aku yakin 100% malon udah ditendang keluar sebab malon itu tolol dan miskin, ini fakta loh lon bukannya menghina wong bina peluru pun tak mampu dan sewa heli pon gk sanggup gimana mungkin sanggup ikut program kfx tanpa ada kemampuan dan uang,,,ish malon miskin dan low iq πŸ€§πŸ€­πŸ€­πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. ...senapan Vita Birahi sudah melanglang buana di jagat Alam Semesta, tapi sayaaaaaaaang...MALON nggak bisa membuat peluru kalibernya ?



















      ... Xixixixixixixi 😁

      Hapus
  28. ...Boboy, Pur...nich KERABAT MALON ente si Mail dia suka nge react tentang Indonesia

    πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡

    https://youtu.be/8OI56LAstrM




















    ... Xixixixixixixi 😁

    BalasHapus
  29. Gk ngaruh mau malon halau apa pun tetep aja tingkat kematian malon makin tinggi, bukti paling konkrit adalah ditemukannya virus corona baru yg tingkat penularannya jauh lebih masif' terus dimananya data corona malon itu sesuai fakta dilapangan???? Malon itu negara palsu jd semua unsur di dalamnya palsu modal tampal sticker dan klaim doang, sampai2 data corona pun dipalsukan sehingga membuat angka kematian malon meningkat drastis πŸ€§πŸ€­πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

    BalasHapus
    Balasan
    1. wkwkwkwkwkwk... meningkatnya corona di MALAYSIA dengan kemasukan PATI INDON dan PATI Filipina ke MALAYSIA... kerana itu MALAYSIA TUTUP PINTU pada kedua negara jiran yang semakin parah dengan Corona...

      Hapus
    2. Iya pur media kau pun pandai tutupi keterukan nya hahha

      Nwgara belum demokrasi

      Hapus
    3. Malon negara kerajaan yg mana media di kekang kerjaan gak jelas..pantes selama ni kau hebat cuma krn media yg pandai tipu

      Hapus
  30. MALAYSIA menutup pintu bersama 58 negara dunia yang lain pada rakyat INDON... penganguran di INDON akan MEROKET naik...

    BalasHapus
    Balasan
    1. Iya malon takut teruk haba
      Kita pun bisa begitu tp kita negara yg ramah terbuka untuk semua negara kecuali malon kita gak prnh ramah

      Hapus
  31. kaitannya ialah INDON walaupun tidak LOCKDOWN tapi DUNIA sudah LOCKDOWN INDON... begitu dong....

    BalasHapus
    Balasan
    1. ngerti yg dimaksud "artikel utama" ga pur ?

      waduh.. jgn2 ko tak lulus kidergarten ya..

      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  32. OP BENTENG – 28 ORANG LAGI PENDATANG ASING TANPA IZIN BERJAYA DITAHAN DALAM SERBUAN OLEH PASUKAN 1 RRD

    Tentera Darat Malaysia melalui formasi dan unit yang sedang beroperasi terus berjaya melakukan tangkapan 28 orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia semasa melaksanakan operasi.

    Kejadian tersebut berlaku di sektor OP MERPATI 2 iaitu sebahagian daripada OP BENTENG Sektor Selatan dibawah kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Briged) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 8 September 2020 sekitar jam 6.00 pagi. Kejayaan tangkapan dilakukan di perairan Ladang Brunei, Bandar Penawar, Kota Tinggi, Johor

    Kejadian berlaku apabila Pos Pemerhati 2 (OP 2) Kompeni Alpha (Kompeni A) telah melihat sebuah bot sedang berlegar-legar di sekitar perairan Ladang Brunei. Kompeni seterusnya mengaturgerakkan Kumpulan QRF ke lokasi tersebut.

    Pada jam 7.00 pagi, bot tersebut telah merapat ke persisiran pantai pada jarak 500 meter daripada lokasi pos.

    Pemerhatian dari OP 2 telah melihat terdapat pergerakan orang sedang mendarat dari bot di persisiran pantai Ladang Brunei dan masuk ke kawasan belukar berhampiran pantai. Anggota OP 2 telah membuat serbuan ke atas kumpulan PATI tersebut dan melakukan pengeledahan.

    Seramai 26 orang PATI iaitu 18 lelaki dan lapan perempuan yang baru tiba untuk masuk ke negara ini berjaya ditahan. Manakala dua orang lagi iaitu seorang lelaki dan seorang perempuan yang dipercayai hendak pulang ke Indonesia juga berjaya di kesan dan ditahan.

    Hasil serbuan dan pengeledahan sehingga jam 12.00 tengahari telah berjaya menahan 28 orang PATI

    BalasHapus
  33. ...Pur, maneh hayang BUSIAT teu...mun arek ku Aing rek dibere

    amih wareug beutrung maneh...trus sare weh ?
















    ... Xixixixixixixi 😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. ...bisi rek nyobaan, maneh Pur ?






















      ... Xixixixixixixi 😁

      Hapus
  34. https://youtu.be/vj3rcOBhqt8
    Setahun sekali untuk TNI πŸ‘

    BalasHapus
  35. Gempur bodoh, artikel blog defense tentang apa...ehh malah bahas pati, emang gak nyambung tu otak nya si gempur

    BalasHapus
  36. @GEMPURWIRA
    TUNJUKANLAH KE TOLOLAN LOE...PERBATASAN MALINGSIA PALING MUDAH DITEROBOS...ADA JUTAAN TKI ILEGAL DI MALINGSIAL...POLIS KASIH UANG KOPI SEDIKIT...SUDAH LOS RATUSAN RIBU TKI...WAKAKAKAKAKAK

    * GAMBAR DIATAS F15 EAGLE SINGAPORE LAGI MELANGGAR RUANG UDARA JOHOR TUH....πŸ˜…πŸ€£πŸ˜‚

    BalasHapus
  37. Malon sekarang sudah jadi pangkalan tentera cina ke-2 setelah Djibouti kerana seramai 110 ribu perisik dan askar cina telah stay di Malon dan telah perolehi IC Malon 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  38. Purr..kita negara ramah dgn megara mana pun kita terbuka bagi siapa pun kecuali negara malon kita gk bakal ramah krn orng2 nya sombong angkuh tak punya budaya miskin moral.

    Malon trully buaya.negara belum demokrasi.
    Skrng kami tahu malon terpuruk berusaha tutupi kenyataan nya krn gk mau reputasi Grade A jdi teruk.

    BalasHapus
  39. Malon underdog sekarang..diayam2kan pinoy take sabah from malon.

    BalasHapus
  40. Malon underdog..Tiade aset pinoy siap2 ambil sabah

    BalasHapus
  41. Gempur ternyata gilanya sudah sangat parah, tak kuat tengok kerajaan lagi teruk πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜‚πŸ€£

    BalasHapus
  42. O,o,o,o.....begini rupanya adab perempuan malaysia, rakyatnya dibodohi dg tutur kata nan santun, padahal hobinya mabok -dugem sama main batangan 😁😁😁

    http://herealtamringhafarbaba.blogspot.com/2020/08/cucu-tun-mahathir-ditangkap-polis.html?m=1

    BalasHapus
  43. Coba kalian cari artikel2 atau berita teruk malon pasti gak ada tuh..

    Jawab nya..krn Media malon di kekang kerajaan teruk.yg gak mau ketahuan jiran seblah.
    Woow malon amazing. Amazing teruk.

    BalasHapus
  44. https://m.antaranews.com/foto/1715978/raker-pembahasan-anggaran-kementerian-pertahanan-dan-tni/3

    Jika golll..bakal ada kejutan

    BalasHapus
  45. https://www.facebook.com/181276675314017/posts/2978066852301638/

    Yuhuu.. senjata baru buatan pindad.. malon tepi sikitlaa 😁😁

    BalasHapus
    Balasan
    1. Malon Belom punya kepakaran bro...bikin senapan yg nembak lurus saja enggak bisa....πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜…

      Hapus
  46. OP BENTENG – 28 ORANG LAGI PENDATANG ASING TANPA IZIN BERJAYA DITAHAN DALAM SERBUAN OLEH PASUKAN 1 RRD

    Tentera Darat Malaysia melalui formasi dan unit yang sedang beroperasi terus berjaya melakukan tangkapan 28 orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia semasa melaksanakan operasi.

    Kejadian tersebut berlaku di sektor OP MERPATI 2 iaitu sebahagian daripada OP BENTENG Sektor Selatan dibawah kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Briged) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 8 September 2020 sekitar jam 6.00 pagi. Kejayaan tangkapan dilakukan di perairan Ladang Brunei, Bandar Penawar, Kota Tinggi, Johor

    Kejadian berlaku apabila Pos Pemerhati 2 (OP 2) Kompeni Alpha (Kompeni A) telah melihat sebuah bot sedang berlegar-legar di sekitar perairan Ladang Brunei. Kompeni seterusnya mengaturgerakkan Kumpulan QRF ke lokasi tersebut.

    Pada jam 7.00 pagi, bot tersebut telah merapat ke persisiran pantai pada jarak 500 meter daripada lokasi pos.

    Pemerhatian dari OP 2 telah melihat terdapat pergerakan orang sedang mendarat dari bot di persisiran pantai Ladang Brunei dan masuk ke kawasan belukar berhampiran pantai. Anggota OP 2 telah membuat serbuan ke atas kumpulan PATI tersebut dan melakukan pengeledahan.

    Seramai 26 orang PATI iaitu 18 lelaki dan lapan perempuan yang baru tiba untuk masuk ke negara ini berjaya ditahan. Manakala dua orang lagi iaitu seorang lelaki dan seorang perempuan yang dipercayai hendak pulang ke Indonesia juga berjaya di kesan dan ditahan.

    Hasil serbuan dan pengeledahan sehingga jam 12.00 tengahari telah berjaya menahan 28 orang PATI

    BalasHapus
    Balasan
    1. ... Pur kismin













      ... Xixixixixixixi 😁

      Hapus
    2. πŸ˜…πŸ€£πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜… YANG TERTANGKAP HANYA 28 ORANG PATI.....YG LOLOS JUMLAHNYA JUTAAN PURR....TKI TIDAK LAMA LAGI AKAN MENGUASAI MALINGSIAL....πŸ˜‚πŸ€£

      Hapus
  47. Teenyata Gempur tak pintar saya pikirkan..LOW intelektual hahha
    .MDR Sepi hahha

    Malon tak ade shoping
    Underdog di ayam2kan Pinoy

    BalasHapus
  48. OP BENTENG – 15 PENDATANG ASING TANPA IZIN DITAHAN DALAM SERBUAN OLEH PASUKAN 1 RRD

    KOTA TINGGI, 4 September 2020 - Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Divisyen) terus berjaya melakukan tangkapan 15 orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia semasa melaksanakan operasi. Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Briged) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 4 September 2020 jam 1.45 pagi.

    Hasil maklumat perisikan daripada Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Tinggi telah memaklumkan terdapat pergerakan PATI di kawasan Sedili Kechil, Kota Tinggi, Johor.

    Kumpulan Petugas Rondaan 1 RRD yang sedang mengawasi pesisiran pantai turut melihat sebuah bot dijarak 100 meter sedang merapati persisiran pantai sekitar jam 1.30 pagi. Beberapa minit selepas itu
    didapati sekumpulan individu kelihatan mencurigai keluar dari semak berhampiran menuju perairan untuk menaiki bot.

    Serbuan terus dilakukan dan berjaya menangkap 12 PATI warga Indonesia yang terdiri daripada lapan lelaki dan empat perempuan berusia sekitar 19 hingga 45 tahun yang dipercayai ingin pulang ke Indonesia.

    Pada sekitar jam 2.50 pagi, Kumpulan Quick Reaction Force (QRF) turut digerakkan dan telah berjaya menahan dua lagi PATI lelaki yang sedang bersembunyi di pinggir hutan di jarak lebih kurang 800 meter dari lokasi kejadian.

    Pada sekitar jam 7.00 pagi, Kumpulan Penggeledahan pula berjaya mengesan dan menahan seorang lagi PATI (Lelaki) yang bersembunyi di kawasan hutan berhampiran.

    BalasHapus
  49. Malysia tak punya budaya miskin moral.

    Ingat pur jgn harap klaim2 lagi ya.

    BalasHapus
  50. 21.50
    πŸ˜…πŸ€£πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜… YANG TERTANGKAP HANYA 28 ORANG PATI.....YG LOLOS JUMLAHNYA JUTAAN PURR....TKI TIDAK LAMA LAGI AKAN MENGUASAI MALINGSIAL....πŸ˜‚πŸ€£

    BalasHapus
  51. OP BENTENG – RADAR GEMPITA KESAN BOT MENCURIGAKAN MEMBAWA KEPADA TANGKAPAN 25 PENDATANG ASING TANPA IZIN DAN TEKONG WARGA INDONESIA

    KOTA TINGGI, 2 September 2020 - Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Divisyen) berjaya membuat tangkapan empat orang dipercayai sebagai Tekong dan 21 orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia. Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan
    tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Briged) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 2 September 2020 jam 5.40 pagi.

    Hasil maklumat perisikan Polis Diraja Malaysia (PDRM), Kota Tinggi dan bantuan radar Kenderaan Perisai Gempita Rejimen Kedua Kor Armor Diraja (2 KAD) berjaya mengesan pergerakan dua buah bot yang mencurigakan masuk ke perairan Malaysia cuba untuk menurunkan dan mengambil PATI di lokasi pesisir pantai Tanjung Lompat sekitar jam 4.45 pagi.

    Serbuan dilakukan sekitar jam 5.40 pagi oleh pasukan 1 RRD dengan bantuan anggota PDRM ke atas sebuah bot yang sedang merapati pantai telah berjaya menahan 21 orang yang disyaki PATI serta empat lelaki yang disyaki bertindak sebagai Tekong Laut.

    Daripada 21 orang PATI yang ditangkap, 17 individu merupakan PATI yang ingin pulang ke Indonesia melibatkan lapan lelaki dan sembilan perempuan manakala empat orang lelaki lagi PATI didapati baru
    sahaja tiba ke Malaysia.

    Turut dirampas adalah sebuah bot fiber bersama tiga buah enjin berkapasiti 200 HP. Kesemua Tekong dan PATI serta barang rampasan telah diserahkan kepada pihak PDRM di lokasi untuk tindakan lanjut.

    Pasukan meneruskan kawalan keselamatan di persisiran pantai bagi memastikan perairan negara bebas dari sebarang bentuk pencerobohan dan penyeludupan.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Teruss kan perjuangan TKi ayoo ceroboh

      Hapus
    2. Terus seramai 110 ribu perisik dan askar cina kenapa tak di serbu,malon takut keh 🀣🀣🀣

      Hapus
  52. Apalah arti berita itu disini pur haha.
    Kau tangkap ribuan Cina tuh hahha

    BalasHapus
  53. Kenapa seramai 110 ribu perisik dan askar cina tak berani di serbu pada operasi benteng nih,malon takut keh 🀣🀣

    BalasHapus
  54. Hanya 24 pur..lalu ribuan Cina yg ceroboh kemana pur
    Tak brani kah.

    BalasHapus
  55. Fact malon sekarang adalah pangkalan tentara cina yg sebenarnya 🀣🀣

    BalasHapus
  56. 59 negara dunia tutup pintu pada kemasukan rakyat INDON... Penganguran di INDON dijangka MEROKET NAIK berkali ganda...

    BalasHapus
  57. Gempur stress koyak kecewa..MDR sepi
    Aset2 lapok..pinoy makin brani klaim sabah.
    .malon panik hahha

    BalasHapus
  58. 110 ribu perisik dan askar cina tinggal tunggu komando dari Presiden Cina Xi Jinping guna serbu dan kuasai Putrajaya dan camp2 ATM 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  59. Kalah debat gempurgila hantar pasal corona,shemale ya pur 🀣🀣

    BalasHapus
  60. ATM pondan
    Gempur shemale hahha
    Ribuan Pendtang cina karpet merah hahha

    BalasHapus
  61. Gwmpur Shemale
    Gwmpur shemale hahhaπŸ˜πŸ˜ƒπŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…

    Malon underdog now.

    BalasHapus
  62. Nantipun rakyat malon etnis cinapun ikut membantu 110 ribu askar cina untuk menggempur Putrajaya dan camp2 ATM 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  63. OP BENTENG – TIGA SIRI TANGKAPAN MELIBATKAN LAPAN PENDATANG ASING TANPA IZIN DI TAWAU

    TAWAU, 22 Ogos 20 - Markas Divisyen Kelima Infantri Malaysia (5 Div) berjaya melakukan tiga siri tangkapan melibatkan lapan orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia. Kejadian tersebut berlaku di sektor Op BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Kelima Infantri Malaysia (5 Briged) oleh Pasukan Batalion Ketiga Rejimen Askar Melayu Diraja (3 RAMD) pada 20 dan 21 Ogos 2020 yang beroperasi di kawasan Kalabakan, Tawau.

    Tangkapan Pertama: Pada 20 Ogos 20 bertempat di kawasan Serudong, Tawau, Sabah. Kumpulan SERKAP telah menahan dua lelaki. Hasil soal siasat, dua LELAKI tersebut adalah pekerja ladang sawit tanpa permit yang sah.

    Tangkapan Kedua: Hasil siasatan dari tangkapan pertama, pada 21 Ogos 2020 tiga orang PATI termasuk seorang wanita telah memasuki kawasan SERKAP dan serbuan dibuat untuk menahan kesemua PATI. Hasil soal siasat mendapati PATI hendak pergi ke Nunukan, Indonesia menggunakan bot yang akan datang mengambil mereka di lokasi pendaratan.

    Tangkapan Ketiga: Hasil maklumat dari tangkapan kedua pada 21 Ogos 20, sebuah bot yang dinaiki oleh dua lelaki dan seorang perempuan secara perlahan telah menghampiri lokasi pendaratan. Sebaik sahaja bot tersebut mendarat, seksyen membuat serbuan dan berjaya menahan semua PATI. Hasil soal siasat mendapati PATI telah datang dari Nunukan, Indonesia untuk berkerja di ladang berhampiran. Bot tersebut juga adalah bot yang dijanjikan untuk mengambil PATI yang ditangkap pada tangkapan kedua

    BalasHapus
    Balasan
    1. 110 ribu perisik dan askar cina kenapa tak di serbu,malon takut keh 🀣🀣

      Hapus
  64. 20% penduduk malon adalah etnis Cina yg sentiasa setia selalu kpd tanah leluhurnya cina daratan yg di pimpin Xi Jinping 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  65. OP BENTENG – DUA SIRI TANGKAPAN MELIBATKAN 16 PENDATANG TANPA IZIN INDONESIA CUBA MASUK KE MALAYSIA

    KOTA TINGGI, 18 Ogos 2020 - Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Div) sekali lagi mencatatkan kejayaan dua siri tangkapan 16 orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia.

    Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Briged) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 17 Ogos 2020 jam 11.00 malam dan 18 Ogos 2020 jam 7.45 pagi.

    Hasil soal siasat dan maklumat daripada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi Johor yang telah berjaya menahan tiga orang disyaki pengangkut kumpulan PATI, didapati lebih kurang 60 orang PATI telah diturunkan di sekitar kawasan Ladang Sungai Tengah, Johor.

    Bertindak daripada maklumat tersebut, pasukan 1 RRD dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) serta Tim Dron Bahagian Staf Perisikan Pertahanan (BSPP) telah melaksanakan penjejakan dan penggeledahan ke lokasi pada 17 Ogos 20 jam 10.30 malam. Seramai enam orang PATI (Tangkapan Kering) telah berjaya ditahan melibatkan lima lelaki dan seorang wanita berumur sekitar 18 hingga 40 tahun.

    Pada 18 Ogos 2020 jam 6.00 pagi, Ketua Kompeni B telah mengaturgerakkan kumpulan Quick Reaction Force (QRF) ke Ladang Sungai Tengah untuk membuat rondaan di sekitar kawasan yang disyaki menjadi tempat persembunyian saki baki PATI. Semasa rondaan, beberapa kelibat orang yang dipercayai PATI dilihat sedang bersembunyi di dalam kawasan hutan Ladang Sungai Tengah lebih kurang 150 meter dari lokasi tangkapan malam semalam.

    Kumpulan QRF seterusnya mengaturgerak rancangan serbuan dan telah berjaya menahan 10 orang PATI yang mana sembilan orang PATI baru mendarat masuk ke Malaysia (Tangkapan Basah) dan seorang PATI sedang menunggu bot untuk pulang ke Indonesia (Tangkapan Kering).

    Kesemua PATI telah dibawa ke Markas Taktikal Tanjung Sepang dan pengendalian adalah mengikut SOP COVID-19.

    Pasukan meneruskan kawalan keselamatan di persisiran pantai dan laporan tangkapan terhadap kesemua PATI telah dibuat di Balai Polis Bayu Damai serta diserahkan ke Jabatan Imigresen Malaysia untuk tindakan lanjut selepas menjalani ujian saringan

    BalasHapus
  66. nampaknya PATI INDON mula masuk ke MALAYSIA...Teruskan TANGKAP PATI INDON dan HALAU MEREKA...

    BalasHapus
  67. OP BENTENG – TANGKAPAN INDIVIDU DIPERCAYAI TEKONG WARGA INDONESIA

    KOTA TINGGI, 17 Ogos 2020 - Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Div) berjaya menangkap seorang individu dipercayai sebagai tekong warga Indonesia. Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Bgd) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 17 Ogos 2020 jam 10.30 pagi.

    Hasil maklumat daripada Pesawat Pemantauan Udara National Task Force (NTF) Sektor 8 yang mengesan sebuah bot menuju ke Tanjung Lompat mendapati seorang individu telah terjun daripada bot tersebut dan sedang berenang menuju ke persisiran pantai.

    Bertindak atas maklumat tersebut, 1 RRD telah mengaturgerakkan kumpulan Quick Reaction Force sekitar jam 10.30 pagi untuk membuat rondaan dan pemeriksaan sekitar kawasan tersebut.

    Kumpulan QRF telah melihat kelibat seorang lelaki sedang bersembunyi di pinggir hutan Tanjung Lompat dan bertindak menahan lelaki tersebut.

    Hasil soal siasat mendapati lelaki tersebut berusia 54 tahun disyaki tekong laut yang telah menurunkan PATI semasa tangkapan semalam dan sedang menjaga sebuah bot yang tersangkut di perairan Tanjung Lompat dalam jarak 50 meter dari persisiran pantai.

    BalasHapus
  68. OP BENTENG – 1 RRD DAN TIM DRON PATAHKAN CUBAAN 13 PENDATANG ASING TANPA IZIN INDONESIA MASUK KE MALAYSIA

    KOTA TINGGI, Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Div) berjaya membuat tangkapan 13 orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia. Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Briged) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer Diraja (1 RRD) pada 16 Ogos 2020 jam 10.30 malam.

    Anggota Pos Pemerhati, Kompeni B telah melihat sebuah bot pada jarak lebih kurang 500 meter dari Persisiran Pantai Nibong Sebatang, Johor sedang berlegar dan didapati bot tersebut mula merapat ke pesisir pantai. Hasil tindakan pantas anggota Pos Pemerhati, 12 orang PATI yang baru sahaja mendarat masuk ke Malaysia telah berjaya ditahan.

    Kemudiannya, aturgerak kumpulan Quick Reaction Force (QRF) serta bantuan daripada Tim Dron, Bahagian Staf Perisikan Pertahanan (BSPP) telah berjaya mengesan seorang PATI yang bersembunyi di kawasan sekitar menjadikan keseluruhan tangkapan seramai 13 orang PATI yang terdiri daripada sembilan lelaki dan empat wanita warga Indonesia berusia sekitar 21 hingga 41 tahun.

    BalasHapus
  69. OP BENTENG – TENTERA DARAT MALAYSIA GAGALKAN CUBAAN PENDATANG ASING TANPA IZIN KELUAR MELALUI LALUAN TIDAK SAH

    KUCHING, 15 Ogos 2020 - Tentera Darat Malaysia (TDM) melalui Markas Divisyen Pertama Infantri Malaysia (1 Div) berjaya membuat tangkapan enam orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia. Kejadian berlaku disektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketiga Infantri Malaysia (3 Briged) oleh Batalion Kesepuluh Rejimen Renjer Diraja (10 RRD).

    Kejadian pada Sabtu, 15 Ogos 2020 sekitar jam 4.30 petang, sepasukan anggota 10 RRD sedang menjalankan rondaan keselamatan di Kawasan Ladang Kelapa
    Sawit Tetangga Akrab (Jarak 5.2 KM dari sempadan Malaysia/Indonesia) telah
    ternampak empat lelaki dan dua wanita di kawasan tersebut dengan menaiki tiga buah motosikal menuju ke sempadan.

    Setelah ditahan dan diperiksa, kesemua warga Indonesia tersebut tidak mempunyai Pas Lintas Batas dan ingin pulang ke Indonesia melalui laluan yang tidak sah.

    BalasHapus
  70. Ketika malon diserbu askar cina dan rakyat Malon etnis cina,maka Philippines datang menggempur dari Utara untuk menyerbu dan ambil sabah, Singapore datang lewat sempadan semenanjung untuk menyerbu dan ambil Johor,Brunei dan Indonesia datang menyerbu untuk ambil Sarawak 🀣🀣🀣...top bingitz 🀣🀣🀣

    BalasHapus
    Balasan
    1. wkwkwkwkwkwk...maaf bro MALAYSIA sedang sibuk menangkap PENDATANG HARAM INDON bro...

      Hapus
    2. Ada jutaan askar INDONESIA yg datang sebagai pendatang haram tapi Malon cuma boleh tangkap puluhan orang je 🀣🀣🀣

      Hapus
    3. BERHALUNISASI ke bro....??? wkwkwkwkwkwkw...

      Hapus
    4. Knp berhalusinasi,cina saja pun boleh hantar askar 110 ribu,knp tidak dgn Indonesia 🀣🀣

      Hapus
  71. Cina,Philippines,Singapore,Brunei dan Indonesia datang menyerbu Malon dari segala arah mata angin 🀣🀣

    BalasHapus
  72. Ramai PENDATANG HARAM INDON telah berjaya di tangkap cuba masuk ke MALAYSIA...

    BalasHapus
  73. Cina telah hantar 110 ribu perisik dan askarnya,Indonesia telah hantar jutaan askarnya dan menyamar sebagai TKI,Singapore berperan buat proxy war, Philippines jg telah hantar askarnya dan menyamar jadi tenaga kerja Philippines,Brunei berperan sbg penyokong dari belakang...hitungan 2 hari malon dapat di kuasai gank cina,Singapore,Philippines,Indonesia & Brunei 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  74. OP BENTENG – PENGESANAN RADAR KENDERAAN PERISAI GEMPITA GAGALKAN CUBAAN PENYUSUPAN PENDATANG ASING TANPA IZIN

    BANDAR PENAWAR, 6 Ogos 2020 - Tentera Darat Malaysia melalui Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Div) sekali lagi berjaya melakukan dua siri tangkapan melibatkan lapan orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia. Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Bgd) oleh Pasukan Batalion Pertama Rejimen Renjer DiRaja (1 RRD) pada
    6 Ogos 20 jam 5.00 pagi.

    Pasukan 1 RRD telah bertindak hasil maklumat melalui pengesanan radar Kenderaan Perisai (KP) GEMPITA pasukan Rejimen Kedua Kor Armor Diraja (2 KAD) yang melaporkan kelihatan bot bergerak laju dari Punggai sedang menuju ke Desaru pada jam 3.30 pagi.

    Pada jam 4.45 pagi, melalui anggota Pos Pemerhati telah melihat sebuah bot merapat ke pantai dipercayai untuk mengambil PATI dan telah mengesan beberapa kelibat pergerakan keluar dari semak belukar menuju ke perairan.

    Hasil serbuan yang dilakukan oleh anggota pos pemerhati telah berjaya menangkap seorang PATI yang baru turun dari bot tersebut dan bersembunyi di hutan berhampiran bersama lima orang PATI yang dipercayai sedang menunggu bot untuk pulang ke Indonesia juga telah berjaya ditahan.

    Pada jam 5.00 pagi, kumpulan penggeledah telah berjaya membuat penangkapan ke atas dua orang lagi PATI yang bersembunyi di kawasan hutan lebih kurang 600 meter daripada lokasi kejadian.

    BalasHapus
  75. OP BENTENG – TANGKAPAN TEKONG DARAT, LAUT DAN PENDATANG ASING TANPA IZIN WARGA INDONESIA OLEH TENTERA DARAT

    KOTA TINGGI, 3 Ogos 20 - Tentera Darat Malaysia melalui Markas Divisyen Ketiga Infantri Malaysia (3 Div) sekali lagi mencatatkan kejayaan dengan dua siri tangkapan melibatkan enam orang Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) warga Indonesia bersama seorang Tekong Darat warga tempatan dan dua orang Tekong Laut Warganegara Indonesia.

    Kejadian tersebut berlaku di sektor OP BENTENG kawasan tanggungjawab Briged Ketujuh Infantri Malaysia (7 Bgd) oleh Batalion Pertama Rejimen Renjer DiRaja (1 RRD) pada 2 Ogos 20 jam 10.30 malam.

    Kumpulan Quick Reaction Force (QRF) telah berjaya menangkap enam orang PATI warganegara Indonesia yang dipercayai sedang menunggu bot untuk keluar dari Malaysia bersama seorang Tekong Darat warga tempatan di Persisiran Pantai Punggai, Bandar Penawar, Johor.

    Hasil maklumat dari tangkapan tersebut, Kumpulan QRF seramai lima orang telah menyusup bersama sekumpulan PATI bagi merapati kedudukan sebuah bot yang datang merapat ke pesisir pantai untuk mengambil PATI.

    Kumpulan QRF telah berjaya menangkap dua orang Tekong Laut warga Indonesia bersama sebuah bot berkapasiti satu enjin Yamaha 200 HP yang dipercayai untuk membawa PATI balik ke Indonesia.

    BalasHapus
    Balasan
    1. brita lama 3 ogos kmarin skarang sdh september di up trus.. hooaamm.. ngantuk bacanya.. πŸ₯±πŸ₯±

      gih mending ko bobo je lah pur.. πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
    2. maknnya setiap bulan/hari kemasukan PATI INDON berjaya di halang dan ditangkap...dan seterusnya di HALAU PULANG...

      Hapus
    3. lantas balik lagi ke pertanyaan awal..

      apa kaitannya dgn tajuk artikel utama diatas pur ?

      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hapus
  76. setiap hari ada saja berita pasal PATI INDON ditangkap cuba masuk ke MALAYSIA... kasihan rakyat INDON

    BalasHapus
  77. Jutaan askar Indonesia yg datang ke Malon yg menyamar sebagai pendatang haram ada punya kepakaran ranger,komando,serbu khusus,pendaki serbu,airborne,intai,intai amfibi,serbu diving,Contra inteligen,anti gerilya dll...dgn adanya ini Malon makin hancur 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  78. Malah dunia sudah LOCKDOWN INDON... kasihan... 59 negara Tolak menerima kemasukan rakyat INDON kenegara mereka.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Lbh kasihan malon yg takut teruk numya terbongkar krn media tak demoktasi

      Hapus
  79. Bkn halunisasi,cina yg jauh sahajepun mampu hantar 110 ribu askarnya menyusup ke malon apalagi Indonesia yg dekat pasti mampu hantar jutaan askarnya ke malon 🀣🀣

    BalasHapus
  80. Balasan
    1. Yoi,infiltrasi TNI yang menyamar jadi TKI 🀣🀣

      Hapus
  81. Malon makin teruk di serbu dari segala arah 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  82. Pur..gimana klo saya bongkar teruknya malon di media TV

    BalasHapus
  83. Panik malon broo..ada dri pinoy klaim sabah ada Cina di timur.
    Malon looser

    BalasHapus
    Balasan
    1. MALAYSIA rileks je..PINOY kasihan suara mereka tak dipedulikan MALAYSIA...wkwkwkwkwkwkw

      umpama bunyi kentut je...wkwkwkwkkwk

      Hapus
    2. Banyak cakap ko lon,di serbu nelayan cina yg bersenjata jaringpun ATM ko kecut 🀣🀣

      Hapus
    3. Hahhaha panik malon..

      Looser malon shamale

      Hapus
  84. jangan ubah cerita bro.. MALAYSIA tidak tersenarai menjadi pangkalan tentera CHINA tetapi negara INDON...wkwkwkwkwkwkw

    SELAMAT mejadi PANGKALAN tentera CHINA di ASEAN...wkwkwkwkwkwk

    BalasHapus
    Balasan
    1. dari awal je ko sdh ubah critanya pur, gimana sih.. wkwkwkwk

      Hapus
    2. Bersaama cina siap lemahkan malon..hahhayy.

      Hapus
    3. Buktinya seramai 110 ribu askar cina telah stay di Malon dan telah perolehi IC Malon itu ko kata kami ubah cerita,itu fact tahu 🀣🀣

      Hapus
  85. Media malon mana berani jujur hahhaa

    BalasHapus
  86. Ingat menara twin Petronas ko tuh bisa diletupkan askar TNI yg punya kepakaran Contra inteligen cem WTC New York diletupkan pada 9/11 🀣🀣🀣

    BalasHapus
  87. Gempur reka2 cerita..pintar kau lah pur..saya tanya madia malon apa sudah jujur

    BalasHapus
  88. tahniah menjadi pilihan pangkalan militer CHINA.... wkwkwkwkw

    BalasHapus
  89. Kita dukung pinoy ambil sabah..kita dukung Cina klaim Laut timur malon.

    Malon lapok terpuruk tp kerajaan pura2

    BalasHapus